• mrsD

    Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

    Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

  • Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • Grund

    Gud vad mydigt Barba att få fira julen som nygifta i nya huset!
    Fast det verkar vara en hel del jobb tills dess.
    Själv ska jag köpa två fina julstrumpor och hänga vid den öppna spisen.
    När det gäller halsbandet så grubblar jag så jag håller på att bli galen. Men men, det är bara att leta vidare i eftermiddag.
    Ingen som känner någon "Saida"?

  • Astriden

    Åh, va mysigt det låter barba
    Jag längtar oxå till julen, tror det komemr att vara mysigare nu när man har eget barn i huset.

  • BarbaBruden

    Åh, julstrumpor ska jag oxå fixa till öppna spisen!

    Just nu är mitt projekt en fondvägg i sovrummet med liggande, vitmålad råspont. Blir många brädor att handla....
    Sliter mitt hår med att försöka Googla fram hur andra har gjort. Kan ju inte bara "spika" upp brädorna på väggen utan måste ju regla först på något sätt. Och hur ska jag måla? I garaget eller när det kommit upp på väggen?
    Ingen fixig som har bra tips????

    Ser oxå fram emot jul. Har sagt till familjen i år att de är välkomna påknytis till oss. Förra julafton åkte vi runt på tre (!) olika ställen för att behaga alla! Slut med det nu!

    Shit, vi snackar redan om jul! Gulp!

  • AyBee

    Ang jul så firar vi varanann julafton hos min föräldrar vs M´s föräldrar. Sen juldagen hos den andre. Iår firar vi julafton med fam. Roxnäs (kanske i stugan i Kunghamn) och sen juldagen i Vbg hos mina föräldrar eller i min systers hus (de har det mkt större). Det är ju bara 10 veckor fram till jul så det är inte så konstigt att vi börjar prata om det.

  • 31 maj 2008

    Oooo, längtar också till jul! Vi har ju tillträde 15 december, och får super-mysfixa för att få det julmysigt. Ska bli härligt! Vi har ju inte tänkt ha något barn hos oss denna julen, så vi får vänta tills nästa för att uppleva den speciella känslan, men jag kan tänka mig att det blir så mysigt, Astriden!

    Jobbigt med halsbandet, Grund! Hoppas du kommer på vart det kan vara.

    Kan bara tipsa om att googla mer, Barba. På sidan byggahus.se/forum har de svar på de mesta, finns massa tips att hämta där. Men spontant känns det som om det vore enklare att måla innan. sen är det väl "bara" att sätta upp tillräckligt med reglar, och sen sätta fast bräderna i dessa. Kan man inte söka efter bygga plank eller nåt, för det borde ju vara samma princip. Jättefint låter det iaf. Är lite inne på samma idé bakom sänggaveln (snedtak).

  • Långserud

    Hej flickor!

    Åh Barba, så är supersnyggt att göra! Ms bror och hans fru har så i sitt sovrum, kan fråga dem hur de gjorde. Deras brädor är lite rough och vitmålade. Tror nog att de målade dem före de och om jag ej minns fel så spikade de upp dem. Återkommer!

    Grund: Klart hittar halbandet, du har säkert som Astriden säger lagt det på ett fiffigt ställe!

    Astriden: Tyvärr inget lgh tips!

    Aybee: Hur är nerverna? När skulle du prova klänningen igen?

    Amor: Bara att shoppa på! När jag köper presenter brukar jag gå till Villervalla, tycker de har så härligakläder som man blir glad över!

    Imorgon åker jag och en kompis på en weekend utomlands, sååå skoj ska det bli!

    Kramar

  • Astriden

    va mysigt längse, vart bär det av?
    låter supersnyggt barba!!
    Aybee, hur ser det ut för imorgon, jobb?

  • AyBee

    Långse - prävade klänningen igår hos sömmerskan. Känns fortfarande sådär eftersom den inte sitter perfekt ännu men på tisdag så ändras förhoppningsvis min inställning då jag ska tillbaka till Ramonas för en sista prövning. Sen känns det helt sjukt at ha en bröllopsklänning på mig. Kan fortfarande inte fatta att det faktiskt är JAG som ska stå där framme vid altaret om 17 dagar!!!

    Tack för att du frågade!!!

  • AyBee

    Ja jobb blir det. Skulle dessutom behöva lite hjälp med A på eftermiddag/kvällen om ni kan?

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5