• Jonna83

    Balsam metoden!

    Fanns en tråd där den här balsam metoden diskuterades men den är stängd nu, hittade ingen ny..

    Har iaf precis börjat med den nu o skulle gärna vilja prata lite med er som oxå kör på det här, vet att ni finns där ute nånstans ;)

    Första dagen helt utan schampo idag! Vågar inte titta hur det ser ut än :)

  • Svar på tråden Balsam metoden!
  • MD2009

    Nu blev jag klart nyfiken.... Hur är det från början när man slutar med schampo och enbart använder balsam?? Och om det blir reaktion från början - hur lång tid tar det innan resultatet blir bra?
    Jag har oxå tunna, fina hårstrån som lätt blir slitna och det blir fett efter 1 dag oavsett om jag tvättar varje dag eller 1 gång i veckan (jodå, jag har allt provat leka smutsgris långa perioder men inte tusan blir hårbotten mindre fet för det).

    För att få håret att växa kan jag iaf tipsa om Aloe vera och/eller Hair Nutrients av märke Solaray - naglarna växer och håller, märkte direkt efter 2 veckor (av Hair nutrients menar jag) och nu efter ca 2 månader märker jag att håret växer snabbare - får mycket utväxt på kort tid (färgar håret).

  • Jonna83

    man ska använda ett sista schampo för att göra rent först.. Jag använde barnängens barn schampo för det var det jag hade hemma. (använder till hunden ;) ) Om ni går in på www.lockigt.se så finns det listor med "godkända" schampon o balsam på forumet där. Jag tvättade med det schampot två gånger o nu idag första gången med bara balsam, o då har jag köpt eldorados balsam. Nu när det har torkat ser det faktiskt inte alls fett ut som jag trodde..

    Man måste oxå massera hårbotten noga när man tvättar, så smutset o dammet försvinner.. Gå in o läs!

    MD2009
    Ska genast kolla upp det! Gör allt för att få långt hår igen ;)

  • MD2009

    Jag hittar tyvärr ingen info på den sidan... de ska tydligen öppna 15 aug eller ska man klicka sig vidare någonstans?? Jag är inget datasnille...


    Jonna83 skrev 2008-07-20 21:19:51 följande:
    man ska använda ett sista schampo för att göra rent först.. Jag använde barnängens barn schampo för det var det jag hade hemma. (använder till hunden ;) ) Om ni går in på www.lockigt.se så finns det listor med "godkända" schampon o balsam på forumet där. Jag tvättade med det schampot två gånger o nu idag första gången med bara balsam, o då har jag köpt eldorados balsam. Nu när det har torkat ser det faktiskt inte alls fett ut som jag trodde..Man måste oxå massera hårbotten noga när man tvättar, så smutset o dammet försvinner.. Gå in o läs! MD2009Ska genast kolla upp det! Gör allt för att få långt hår igen ;)
  • grabbarna

    jag kör en liten variant..mitt hår blev helskumt av att bara använda balsam så nu tvättar jag med aco shampo för torr hårbotten fram i luggen, mitt uppe på och i tinningarna men resten av håret använder jag bara balsam och mitt hår har aldrig mått så bra, nu har jag inte använt klick på ett tag och det märks dock mitt hår behöver fukten från klick

  • grabbarna

    du kommer dö nu! men det är klick glidmedel man använder. alltså den blå tuben som är VATTENbaserat

  • Jonna83

    Jag använde bara schampo som jag köpt hos frisören i hårbotten o bara balsam i längderna. Håret blev lite bättre men inte tillräckligt så jag hoppas det här gör susen! ;)

    Klick har jag hört många som använder... Hur använder man det? I hela håret? Sköljer ur eller låta sitta?

Svar på tråden Balsam metoden!