• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    + att det var 4 kvm större än den minsta villan , Den största villan var exakt 10 kvm större men med mycket sämre planlösning + att det kostade en hel miljon mer

    Radhuset på 146 kostade 3,6 miljoner
    Minsta villan på 142 kvm kostade 4,2 miljoner
    Största villan på 156 kvm kostade 4,6 miljoner

    Så vi tyckte det var toppen

  • Pumpkin

    Fast det är ju för både ER och BANKENS trygghet som de säger nej, i det här läget känner de väl helt enkelt inte att det är tillräckligt säkert att låna ut de pengarna till er/någon med er inkomst-/utgiftssituation. Banken vill ju vara säker på att de får tillbaka sina pengar utan problem liksom, och just nu är ju läget så himla osäkert - både med jobb och med räntor osv. Visst förstår jag att du blir besviken, men samtidigt tycker jag att det är bättre att banken är lite hård än att de lånar ut pengar till höger och vänster som de gjorde för några år sedan. För er skull hoppas jag naturligtvis att det löser sig på bästa sätt ändå

    Låter som att ni hittat ett radhus som passar er riktigt bra, utefter vad ni behöver och hur ni vill bo Mig skulle det inte passa även om det är lika stort som ett hus och har en stor trädgård - jag vill inte ha en villa eller ett radhus med en trädgård i ett villa-/radhusomårde, jag vill ha ett STORT hus med STOR gård och mycket mark

  • Anja 19 juli 2008

    Jo absolut, håller med, fast grejen är ju den att de tabeller som dom går efter är ganska sanslösa! Så mycket pengar som de räknar med att vi ska behöva till varje barn är ju helt puckade! Så mkt pengar går det ju aldrig åt så JAG vet ju att vi hade klarat det LÄTT. Vi har ingen extravagant livsstil.

    Är väl därför jag blir irriterad, för vi hade klarat det, men att vi ENLIGT deras tabeller inte har fullt tillräckligt att lägga på varje person när allt är betalt. (som att vi inte har haft det så förr och klarat oss alldeles utmärkt lixom)

  • Anja 19 juli 2008

    worst case scenario menar jag...

    Självklart inget man hoppas på men det hade ju gått!

  • Pumpkin

    Tyvärr är det ju banken som bestämmer, utefter Konsumentverkets tabeller + lite påslag. Men det kanske går jättebra på er bank imorgon

    Nu har jag sammanställt två dokument - Julgodis och Julmat och -bak - med massor av recept som ska testas under hösten/vintern

  • Snitte- 5/7-2008

    pumpkin: nope inga tackkort skickade än... *suck* vad seg jag är....

    Anja: men ni flyttade väl nyss??? ska ni flytta igen??

    Vi håller iallfall på för fullt med vårt soldäck som aldrig tycks vilja bli klart... sen blir det golv och tapetsering och tapetsering i det tilltänka barnrummet,,, inga motiv på väggarna så det mååååste bli ett barnrum om någon går snett men iallfall lite ljusare och så

    Imorrn har vi premiär på teatern där jag är med och sminkar, känns som jag har bott där hela veckan.... är sååå mycket att fixa inför en premiär! :-0

    kram kram

  • Anja 19 juli 2008

    Snitte vi flyttade 07 helt riktigt och det är SUPERFINT där vi bor men ack så trångt och ACK så ont om förvaringsutrymme. Vi bor ju in en radhusfyra, helt nybyggt så allt är fräscht och fint.

    De små barnen delar rum och vi sover i allrummet uppe (blev för litet rum för dubbelsäng om man valde att sätta upp vägg där) och vi har en liten klädkammare där nere och fyra garderober uppe, that´s it. Därför har vi ca 10 kartonger som är ouppackade som står längs väggen vid fotänden av vår säng och HELA klädkammaren nere som är smockfull typ upp till taket.

    Då har vi RENSAT grundligt både 4 och 5 ggr och vill verkligen inte göra oss av med mer. Daniel ska isolera uteförrådet så vi kan ställa saker där men det är ändå compact living för en familj på fem personer.

    Annars är planlösningen underbar och utnyttjar verkligen varje kvadratmeter. Hade vi haft två barn så hade det varit lugnt men med tre barn blir det något trångt och de små kommer inte att vilja dela rum så jättelänge tror jag. Max två år till skulle jag tippa, så vi letar ju redan.

    Nu dök det PERFEKTA upp och då ville vi slå till. Men frågan är om vi nånsin enligt banken kommer ha råd med ett större boende i vår stad, då allt här är lika dyrt som i s-holmsområdet.

    Ibland önskar man att man ville bo någon helt annanstans.

    Ibland kollar vi på hus i de trakter i småland där min pappa bor och SHIT vilka hus man kan få där för UNDER en miljon! Vi nästan skrattar åt det lixom. Det är så overkligt när man är van vid de här sjuka priserna. Finns inga beboeliga hus här för under 3 miljoner typ. Speciellt inte på det område vi älskar och vill bo, där barnen har skola o dagis. Här finns knappt några villor och absolut inga såna stora boenden som vi hade behövt. Därför var det guldläge nu när de ÄNTLIGEN skulle bygga stora hus här. Det har man väntat på LÄNGE.

    Frågan är vilka människor man bygger hus för. Tydligen så är det inte för småbarnsfamiljer med normalinkomster

    Hur går det med graviditeten och företaget och allting Snitte

    Spännande med premiären idag!! Kan tänka mig att det varit mkt att fixa!

  • Pumpkin

    Hej tjejer! Värstans vad tyst det är här nu Om några dagar stängs tråden, frågan är då om jag ska starta en ny? Det är ju inte så mkt drag här som sagt, men det skulle ändå vara roligt att försöka hålla kontakten med så många som möjligt tycker jag. Vi har ju avhandlat en hel del här under årens gång, inte bara bröllop

    Snitte: Hur går det med magen? Växer den?

    Anja: Läste att ni valt att lugna er lite med bostadsköpet, verkar vettigt tycker jag. Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan räntorna stabiliserar sig.

    Själv är jag just nu väldigt bitter, JAG VILL KÖPA HUS! Ett helt underbart hus kom ut på hemnet.se idag, ett hus som jag VET skulle ha varit HÖGAKTUELLT om vi bodde uppe i Skellefteå (där huset finns, eller ja, strax utanför). Istället sitter vi fast här nere i 2-3 år till minst - i en lägenhet som ALDRIG (känns det som) blir färdig och myspysig att bo i. Bitter bitter bitter som sagt...

  • sommarbrud 080802

    Pumpkin: För min del tycker jag att vi startar upp en ny tråd. Vill fortsätta hålla kontakten med er alla ju. Er kan man prata med om allt som inte går att prata om annars.

  • Englali

    En snabbvisit.... klart vi ska ha en ny tråd! Jag har vari galet oaktiv här sedan bröllopet av en massa olika anledningar, men jag ska bättra mig lite jag loooovar!!

    För övrigt är det bra, jobbar som en galning just nu varvat med renovering och utbildningar i jobbet. Plus allt med mamma... där går det frammåt, men MKT MKT sakta frammåt så det är kämpigt, många tårar och ett lynningt humör (hos mig alltså... tårar och humöret) Givetvis inte mot mamma utan mer mot andra, jag klarar inte att ngn säger emot mig eller att minsta lilla sak går snett.
    Så just nu har jag sjunkit in i jobbet och renoveringen mest, för att styra bort tankarna.

    Går just nu i dagarna även en makeup artist utbildning, riktigt roligt. Mkt bättre än vad jag tänkt mig faktiskt!

    Hoppas allt är bra med er andra tjejer här inne!
    Kikar snart in igen. Många kramar till er

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.