• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

    Hallå tjejer!

    Ja, då har man varit hemma i en dryg vecka och börjar väl komma in i det "vanliga" livet igen. Har haft skola i måndags och igår, men idag är jag hemma. Har ont i halsen (självförvållat, var på hockey igår) och känner mig så trött, så trött.
    I lördags var vi på Gröna Lund, Scania hade abonnerat hela området Körde femkamp och åkte bergochdalbanan, vilket jag aldrig mer kommer att göra.

    I måndags var jag, moster och hennes bästa kompis på scrapkurs, det var skoj! Dock arbetade man efter en färdig mall och vi (jag och moster) som kommit lite längre i scrappandet än så tyckte väl att det kändes ganska så begränsat. På tisdag nästa vecka ska vi på scrapkväll istället, där man tar med sina egna grejer och gör vad man själv vill, men man får tillgång till alla bra verktyg och sånt som finns i scrapbutikerna

    Anja: Hur var bröllopet?

    Snitte: Har ni skickat tackkorten än?

    sommarbrud: Ser ut som ni hade det bra på resan i alla fall

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    bröllopet var supermysigt. Bilder finns i min blogg

    Trist m halsont! Hur känns det annars, att gå i skolan och sådär?

  • Pumpkin

    Anja: Ska kika in där efter dagens lektion

    Just nu känns det tungt med skola, är ju van att vara ledig Men annars är det bra med skolan och så, även om den här kursen kanske inte är den roligaste. Nästa och nästnästa kurs ser jag dock verkligen fram emot - Kognition 7,5hp och Personlighetspsykologi 7,5hp. Ska bli riktigt spännande!

    Jobbar du mycket nu?

  • Pumpkin

    Fan, jag blir GALEN!

    Gick upp 6.40, duschade, käkade frukost och gjorde mig klar för att hinna med bussen kl. 08.22. 08.22 stod jag nere vid busshållplatsen när jag inser att jag inte har mitt busskort i plånboken - det låg kvar i jeansen uppe i lägenheten! Förstod naturligtvis att jag inte skulle hinna med den bussen (buss till stationen där jag byter till pendel) jag tänkt (och inte pendeltåget heller), men att jag i alla fall har lite marginal så att jag skulle hinna till skolan även om jag tog en senare buss/pendeltåg. Gick upp i lägenheten, hämtar kortet, kollar SLs hemsida för att vara helt säker på att jag tänkt rätt, går på toa och går sen ut genom dörren, bara för att genom fönstret se att bussen just lämnar busshållplatsen - IDAG passade det tydligen att vara ett par minuter tidig! Går in i lägenheten igen för att hämta bilnycklarna så att jag ska kunna ta bilen till stationen, men då har naturligtvis Lasse tagit bilen - just IDAG! Happ, tar väl cykeln då, så jag roffar åt mig cykelnyckeln fort som fasiken, rusar ner för trappan, låser upp cykeln och slänger mig upp. Hinner ett par meter innan jag inser att det är PUNKA på cykelhelvetet! Så nu har jag gett upp, jag tar mig inte till skolan idag. Det är inte min dag helt enkelt.

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    blä vilken morgon! Lägg dig igen, med en kopp varm choklad och en god bok (det finns en mening med sånt här)

  • Anja 19 juli 2008

    Vi har nu reserverat ett hus, ett STORT radhus med FEM sovrum (fattar ni) på 146 kvm, precis här intill. Det blir klart till sommaren (gulp). Det nätta priset är 3,6 miljoner. Nu ska jag bara ringa banken (är inte alls säkert att detta går igenom och speciellt inte nu men ni kan väl hålla en tumme eller två).

  • Pumpkin

    Precis vad jag hade tänkt mig Ska ta mig en "second breakfast" snart med varm choklad och en ostmacka. Har just börjat på en ny bok också, så det lär bli en del läsande idag.
    Läste ut DaVinci-koden igår och den är ju så läskigt bra, nästan lika bra som Änglar & Demoner. Någon som läst de två böckerna?

  • Pumpkin

    Anja: Shit så spännande! Men det är verkligen inte lite pengar Men det är ju så läget är tyvärr... Håller båda tummarna och är samtidigt VÄLDIGT avis, för även om vi inte vill ha ett radhus så längtar jag tills den dagen det är dags för oss att köpa större (villa/gård)

  • Anja 19 juli 2008

    Jag vet att det är sanslös hysteri över räntorna men jag känner mig rätt "cool". Tror inte att de kommer att chockhöjas, men säkert gå upp lite till för att sen gå ner igen. (är ju INGEN som kan säga säkert, ingen som vet och ingen som kan förutspå läget idag).

    Och därför är jag nu rasande...

    Vi hade lätt klarat att låna de summor som vi behöver för att köpa detta hus, inga problem. Men för att FÅ lånelöfte så räknar dom ju på att räntan höjs med 3%, vilket ger en ränta på 9,5 i dagsläget vilket enligt banken gjorde det LIIITE för snävt för oss. (detta var den bank som inte är vår bank, så jag hoppas bara att vår bank imorgon tar det lite coolare och inte är så jä..la hysteriska, för det här med räntan och folks hysteri gör mig smått tokig. Räntorna går väl alltid upp och ner, man måste väl för f..n våga chansa lite).

    Är ruskigt ledsen, arg o besviken.

    Vet ju att vi hade klarat det Vi har levt BETYDLIGT fattigare än vad vi hade gjort i det här huset t.om med en 10%-ig ränta lixom.

    Det är ju en sån chans! Vi vill ju bo här, precis på detta område där vi bor, men här FINNS ju inga stora boenden. De som finns skulle ju bli ännu dyrare, då det är enbart bostadsrätter med skyhöga månadsavgifter. Så jag är så ruskigt besviken och vill bara slå på något just nu... Har bankat soffkuddar så det hjälpte väl lite men mest vill jag bara skrika åt banktanten som inte fattar att vi VISST skulle fixa detta och att vi BEHÖVER denna chansen för den lär inte komma igen.

    Vi bor ju så trångt att vi nästan blir galna... Vi har ju t.om 10 kartonger som inte ens är uppackade sen flytten då vi inte får plats med allt, trots grundliga utrensningar både 3 och 4 gånger. Vi kan ej slänga mer grejor och vi kan ej bo så här, men det finns inget större vi har råd med. Detta hade varit det ultimata.

    Varför ska räntorna vara höga just nu!

    hade räntorna idag legat på 4 % så hade det inte varit minsta lilla problem för oss att få detta hus för en 7%-ig ränta klarar vi utan problem.

    F..n så orättvist.

    PISSRÄNTOR

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    jag har heller aldrig velat bo i radhus, men av de hus som de bygger här så var radhuset det med bäst läge, bäst pris och den absolut bästa planlösningen och t.om de som hade störst trädgård så då var det lixom inget att snacka om.

    Sedan sparar man en hel del både när det gäller värmekostnader OCH kostnader när det gäller underhåll av fasad

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.