• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!

    Länge sen nu... vårt internet hemma kommer inte förräns 1 okt... fy bubblan att det ska ta sån tid alltså!

    Här har man inte skickat ut några tackkort... satt in i tidningen eller nånting.-.. *skäms lite*
    Därmeot har jag kommit ganksa långt med hemsidan... mycket kvar men många bilder ligger ute iallfall

    Idag var jag på inskrivningssamtal på mvc och fick lämna blodprov.. jag var så nervös så jag höll på att svimma... usch och fy men det gick bra! min make var så stolt över mig hihi

  • sommarbrud 080802

    På facebook finns nu lite mer bilder från vårt bröllop. Mera kommer,men de tar tid.

    Kika in om ni vill!

  • Nienna

    Barn är ju för härliga! Jag älskar ju Kent (gruppen) och idag spelade jag en låt med dem och då frågade Neo (5 år) mig: "Mamma är du kär i Kent?" Nej, sa jag men jag älskar deras musik. "Jo, du är kär i Kent, du är hans flickvän!" säger han då! Haha! Fick då förklara än en gång att det inte är nån av killarna som heter Kent utan att det bara är gruppen som heter så.

  • sommarbrud 080802

    Vad härligt Nienna! Barn är bara för härliga.

    Jag undrar vad Liam tänker egentligen. Vi älskar samma musik han och jag. tihi.. Idag satte jag på Mamma Mia - The Movie skivan och vi stod och skakade loss tillsammans i vardagsrummet riktigt ordentligt.

    Jag menar,han är bara 2år. Och pratar fortfarande bara "sitt" språk,men lite blandning av vårt språk. Skulle vara roligt och veta vad han säger egentligen,då när han står där och dansar för fullt.

  • Nienna

    Ja, man vet aldrig vad de tänker...

    Idag har jag och Neo tillbringat 4 timmar vid slakthuset, det blev 4 älgar skjutna på första jaktdagen för i år. Ella åkte på kalas (och är inte hemma än), men Neo ville inte eftersom vi fick veta redan i morse att det var en älg skjuten. Han tycker det är jätteroligt att vara med där nere, speciellt eftersom hans bästa kompis bor på samma gård som slakthuset och hans pappa och farfar jagar också, så de brukar leka medans gubbarna flår älgarna.

    Jag hade egentligen tänkt städa idag, men det får jag spara till i morgon, nu orkar jag inte. Nu tänker jag istället ta mig en cider och sätta mig ute och njuta av de sista solstrålarna, det har varit en jättehärlig dag här!

  • Nienna

    Alltså Neo och hans kompis leker, inte kompisens pappa och farfar (såg att min mening blev lite konstig), fast att jaga och flå älgar kanske också kan klassas som lek.

  • Anja 19 juli 2008

    Hej tjejer

    tjuvar lite tid från min familj som jag längtat såååå efter de sista dagarna på korsika.

    måste bara säga att SHIT vilken fantastisk ö. Så vacker. Maten går inte att beskriva med ord. Jag har nu officiellt gått upp 10,2 kg sen bröllopet. Ja det är sant hur trist det än låter.

    Vi har njutit i fulla drag utav denna resa. Korsika kan vi varmt rekommendera till ALLA. Man kan hanka sig fram med engelska men det är få som förstår engelska, det är franska som gäller. Men de franska fraser vi behövde lärde vi oss på några dagar. Daniel har ju lite franska i bagaget då hans mamma under flera år var gift m en man som pratade franska då Daniel var liten, så han hade hemspråk i franska i skolan osv men han minns inte jättemycket men iallafall så att vi har klarat att hyra scooter, hihi och annat skojigt.

    Ska lägga ut bilder ikväll men nu kommer Daniel o Alice snart hem. Jag bad Daniel köpa croissants till kaffet. Hur fasen ska jag kunna klara mig utan croissants t frukost nu lixom???

    Alltså frukostbuffén och trerättersmiddagen på hotellet (som var sååååå mysigt) var UNDERBARA. Ja, allt med denna resan var perfekt!

    Absolut enda smolket i bägaren var att jag såklart hade skoskav i flera dagar och det var grymt smärtsamt att gå. Men gå VILL man ju när man är på ett så vackert ställe med massa mysiga smågator, caféer, barer, creperias och restauranger ÖVERALLT. Det var en liten supermysig stad vi bodde i, ändå hann vi nog inte igenom en femtedel av alla restauranger (och då åt vi ändå flera gånger om dagen). Kan säga att PRECIS all mat vi åt var underbar!

    Korsikanerna är tydligen väldigt noga o stolta över sin mat och det märks. Inget slarvlagat eller några halvansträngningar. Det var UTMÄRKT. Vi hade 12.000 i fickpengar och de gick åt, så det är inte helt billigt där. Ungefär som hemma. Men vi har unnat oss ALLT, inte snålat någon gång.

    Kan kanske förklara kilona eller?

    kram så länge... återkommer ikväll!!

  • a wife to be

    Det låter ju helt underbart Anja. Man blir ju inte mindre sugen på att sticka iväg nu! Hur kändes det att vara ifrån barnen? Vi brukar ju nästan aldrig lämna bort våra.

  • Nienna

    Välkomna hem Anja! Låter som en helt underbar resa, ser fram emot bilder!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.