• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

    Ja, det är ju det. Jag är ju ångermanlänning från början och det är ju också ett vackert landskap med alla tallmoar och den sandiga marken men jämtland med sina fjäll och sjöar är ju också underbart! Kommer aldrig att kalla mig för jämtlänning, men halva mitt hjärta tillhör detta landskap.

  • sajberpillan

    Nienna: en till "klyktattare" alltså! hihi
    Vi var också på star wars utställningen. Jag är ju inget fan av filmerna men det var häftigt att se alla grejor och att lilla Övik fick den.
    Jämtland är superfint. Där skulle jag helt klart kunna tänka mig att bo.

  • Pumpkin

    Själv får jag väl faktiskt titulera mig jämtlänning till viss del, Härjedalen tillhör ju faktiskt Jämtlands län Fast jag gör det inte, jag kallar mig själv härjedaling rätt och slätt, eller norrlänning för enkelhetens skull när man är fast härnere i Fjollträsk

  • Nienna

    sajberpillan - Japp, brukar alltid säga (lite retsamt): Hellre klyktattare än surjamt! Var kommer du från? Jo, jag trivs bra här i Jämtland, men längtar jag "hem" är det bara ca 10 mil dit.

    Visst var utställningen häftig? Jag har inte ens sett alla filmerna, men det måste man ju nästan nu. Min goa son, 5 år, deklarerade efteråt att han ska göra film när han blir stor!

    Pumpkin - Ja, det är ju enklast så.

  • furillen

    nu har vi tagit vår bunt med presentkort och gått till ticket och köpt en resa!!! imorgon kväll åker vi till kefalonia och stannar en vecka!! det ska bli sååå skönt!

  • Flamora

    Gud, va härligt! Blir avundsjuk nu när det verkar bli höst på riktigt! Ha det så bra!


    furillen skrev 2008-09-01 10:12:25 följande:
    nu har vi tagit vår bunt med presentkort och gått till ticket och köpt en resa!!! imorgon kväll åker vi till kefalonia och stannar en vecka!! det ska bli sååå skönt!
  • Nienna

    Furillen - Härligt! Ni är många som åker på bröllopsresa nu...

    Har varit ledig idag, det blev en sväng ut i skogen med hela familjen. Maken röjde väg, barnen lekte, hunden jagade och jag plockade blåbär! Blev knappt en liter, men till en liten paj räcker det ju iaf.

  • Pumpkin

    Här var det inte mycket liv

    Nienna: Gott med blåbär!

    Jaha, då är vi inne på slutspurten då, snart återstår bara att sova och sen bege sig till flygplatsen. Ärligt talat så börjar jag få grymma resnerver och massa fjärilar i magen

  • Flamora

    Ha nu en toppenresa, Pumpkin! Förstår att du har lite resfeber, men ni kommer får det hur bra som helst!

  • sajberpillan

    nienna: helt rätt!
    Jag är från Övikstrakten, Sidensjö närmare bestämt.
    Du då?
    Utställningen var så cool. Köpte en t-shirt med texten: "may the force be with you" på. Kunde inte låta bli. Måste ju ha nåt med därifrån. Helt klart blir det att se filmerna nu. Vi gick på guidningen Star wars for dummies. Det var toppen att få en bild av allt eftersom jag itne har nån direkt koll.

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.