• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Filifjonkan2

    nu finns fotografens (ett urval av) bilder på facebook (malin rönnlund)

  • Pumpkin

    Halloj tjejer!

    Nu är jag uppe hos mormor och morfar och njuter av lite ledighet Kom hit vid 00 inatt och då visste de inte att både jag och Ia skulle följa med mamma hit, så de blev lite chockade minst sagt Sen blev vi sittandes vid köksbordet (jag, mamma och mormor) till klockan var 3 och klockan 7 vaknade Ia. Så man känner sig hyfsat sliten faktiskt Som tur är kikar hon på barnprogram på morgonen, så då passade både jag och mamma på att sova lite under tiden

    Nienna: Usch så hemskt! Man vet verkligen aldrig hur en människa verkligen mår, innerst inne. Eller väldigt sällan i alla fall.

    Snitte: Det var väl lukten av andra katter som fick henne att reagera, men det ordnar sig Huvudsaken de får mat och vatten som sagt.
    Kul att det blev fint med nya handtag

    Englali: Jag tycker det är jättebra att ni ska vara i Uppsala så pass länge, då hinner du förhoppningsvis se/höra om positiva effekter av operationen.

    Filifjonkan: Ska kika på dem sen

    Nu ska jag göra resten av damerna sällskap i köket, tror Ia ritar medans de andra sitter och snackar skit - som vanligt
    Förresten kom vår nya kamera igår, så Lasse har börjat leka för fullt med den nu

  • KKC

    Hej tjejer!!

    Fy vad det var länge sedan jag var inne här nu!

    Snitte: Stort grattis till bebisen!!! Hur mår du? ur långt gången är du? När är BF?

    Orkar inte läsa ikapp så berätta gärna om jag missat något speciellt!!

    Pumpkin: Vad tråkigt med tentan! Fast å andra sidan så kan du njuta mer av resan eftersom du inte behöver plugga... Har du chans att göra om tenta då? och när?
    Tack för tipset om kurslitteratur sidan! Har alla böcker jag behöver nu

    Nienna: Fy vad trist! Sånt är inte kul!

  • KKC

    Så, till bröllopet, antar att ni är nyfikna

    Vi hade det helt underbart!!
    Vid 8 så kom hon som fixade mitt hår + två fotografer (som gjorde en repotage fotografering under hela dagen GRATIS!!)
    Fixade hår smink och klädde oss för att sedan åka till stället där vi skulle fota bröllopsbilderna. Vi hade såå tur med vädret, solen sken och det var riktigt varmt! Blir härliga bilder vid vattnet.
    Sedan åkte vi till kyrkan och satt å tryckte i församlingshemmet med våra familjer och toastmasters som fixade det sista inför middagen sedan.
    Mötte Caisa där med och hon var ju helt bedårande sööt i sin klänning!!
    Sedan var det dax för vigsel ocg Caisa var så himla duktig och gick framför oss in i kyrka, höll blommorna raka och hade en lagom takt. Blev så stålt! Hon var jätte snäll hela tiden i kyrkan med!
    Efteråt så blev det riskastning och bubbelblåsning. Sen var det ju dax för transporten till festlokalen (som låg ca 10 m bort) så då tog vi fram vår skottkärra som vi pimpat med burkar och så körde A mig i den de där 10 meterna Blev jätte lyckat och alla skrattade gott
    Sen var det mingel ute och vädret var fortfarande bra!
    Men när vi precis satt oss till bords senare så kom regnet, snacka om tur!

    Festen var jätte trevlig och vi hade lyckts med maten på alla punkter utom en... vi hade gjort på tok för mycket kött så vi fick skänka älgkött till alla grannar när vi kom hem

    Beställde ju tårtan av en tjej här på FL och den var ju helt sagolikt god! Det bästa jag ätit!!

    Vi hade ju ingen dans och fest långt in på natten eftersom det var så många barnfamiljer som ändå skulle åkt hem vid 8. Så vid 21.30 var vi vid hotellet och det var så skönt att ha hela kvällen och natten för oss själva!!

    Efteråt så var vi helt slutkörda!!! Men A:s tyska släkt var ju här så vi har ju hittat på massa saker med dem så det blev ingen vila så det hela slutade med att vi har legat sjuka i en vecka alla tre...

    Har inte lagt upp några bilder än... Har inget program så jag kan göra dem mindre, de är förstora för BT... men för er som är nyfikna så finns det på facebook (Carolin Wibler, säg gärna hej med )

  • furillen

    åh vad roligt att läsa om din dag!! det låter verkligen helt superlyckat och fint! GRATTIS!!!!!!!
    nu är du också en fru

  • Pumpkin

    GRRR så arg jag är!

    Just hemkommen från mormor och morfar efter mycket strulande med tåg och skit, och när man väl kommer hem - efter flera dagars bortovaro - då har inte maken vett nog att vara hemma ens! Nej, tydligen var det viktigare med en spelning nere på stan Han får sova på soffan i natt!

  • Englali

    Pumpkin: Ajdå!! Inte bra... hade han lovat att vara hemma eller? Eller visste du om att han skulle på spelningen?

    Själv sitter jag här hemma ensam, A spela på nattklubb såklart.
    Har varit hos mina föräldrar hela em/kvällen och umgåtts med mamma innan hon åker till Uppsala i morgon för operationen Trevligare känsla i kroppen har jag haft kan jag säga, usch jag mår riktigt dåligt och har sån ångest över det som komma skall...

  • Pumpkin

    Englali: Hade ingen aning om att han skulle gå på någon spelning, jag var helt övertygad om att han skulle vilja vara hemma när jag kom... Lite besviken blir man allt

    Förstår att du inte har någon trevlig känsla i kroppen, men du ska se att det kommer bli jättebra det här! Det här är ju din mammas chans att bli frisk och kry igen

  • Englali

    Då förstår jag mkt väl att du är besviken, det hade jag också blivit. Mkt besviken faktiskt! Om jag varit borta i flera dagar så räknar jag ganska iskallt med att A är hemma eller möter mig när jag kommer hem. Om han inte är på jobb, det är enda undantaget

    Har du pratat med honom nu då? Är han på hemväg?

    Jo jag vet... det med mamma. Men det är ändå sjukt jobbigt, det är jobbigt o skönt på samma gång. Skönt att operationen äntligen ska bli av så vi kan ta ytterligare ett steg i rätt riktning.

  • Pumpkin

    Jo jag ringde när jag kom hem och frågade var han var och då sa han att han skulle komma hem när det var slut. Jag sa faktiskt bara hejdå och la på, så besviken blev jag...

    Självklart förstår jag att det är sjukt jobbigt, konstigt vore det väl annars menar jag.

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.