• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

    Pärlan: Jo, det är obligatorisk på många av seminarierna, är ju naturligtvis därför jag måste läsa om den sen (vilket jag iofs förstår). Hoppas bara som sagt att lektionerna vid nästa tillfälle ligger så att jag kan läsa två kurser samtidigt. Oh well, det löser sig väl.

    Nu är jag mer än lite galen på min man alltså Han ska ha massa tuffa program att köra vår TV med, men det kraschar ju hela jävla tiden! Så nu sitter jag här, hyfsat uttråkad och kan inte göra ett jäkla skit med tvn förrän han kommer hem Skrikandes

  • a wife to be

    jippie, var precis inne på SMHI, det står att på lör i Lund ska det bli STRÅLANDE SOLSKEN från kl 12,00

    Kan vi verkligen ha sådan tur! Tjohooooooo

  • Pumpkin

    a wife to be: Härligt!

    Här har det varit lugnt idag, eller på eftermiddagen i alla fall Själv har jag kikat lite på TV och städat lite lätt och nu sitter jag och väntar på att maken ska komma hem. Vid 18-tiden kommer kattvakten förbi för att få information och nycklar och för att vi ska känna efter så det känns bra förstås. Hoppas det gör det, det gör i alla fall det när jag läser på hennes hemsida, hon verkar ha precis rätt inställning till katter och hur man tar hand om dem

  • Anettan73

    a wife to be skrev 2008-08-19 13:32:31 följande:


    jippie, var precis inne på SMHI, det står att på lör i Lund ska det bli STRÅLANDE SOLSKEN från kl 12,00 Kan vi verkligen ha sådan tur! Tjohooooooo
    Håller tummarna att det blir så!!! SUPER kul i så fall!!!
  • Englali

    Kikar bara in o säger natti natti.
    Här har kvällen varit blää, mina ögon är helt röda o trasiga av alla tårar...
    Mamma opereras nästa vecka och jag är så fruktansvärt orolig för det. För vad som ska hitta och för vad dom kan göra. Jag vill bara att hon ska bli frisk och alltid finnas hus mig...
    Pratade med henne ikväll och det var efter det som det brast för mig. Jag har varit helt otröstlig hela kvällen.
    Nu har vi bokat hotell i Uppsala till helgen efter hennes operation så vi ska upp och bo där o vara hos henne ett par dagar. Pappa är givetvis där hela tiden men jag kände att jag också vill dit. Vi har ju igen aning om hur länge hon blir kvar där.
    Usch o fy så himla tungt livet känns ibland!

    Var tvungen o få "ventilera" lite. Iaf så är Andreas världens bästa man, han är en klippa i allt det här. Han har fixat med hotell, avbokat annat vi hade den helgen, pysslar med mig hela tiden och tröstar, tröstar o tröstar... han är guld min man!
    Sov så gott tjejer!!

  • Pumpkin

    Godmorgon!

    Englali: Det kommer att gå jättebra för din mamma ska du se! Och sån tur du har som har Andreas

    Jaha, kattvakten var här igårkväll och presenterade sig. Tyson verkade gilla läget men Isadora blev en riktig argbigga! Först började hon ge ifrån sig små jamningar som lät jätteskumma och sen satte hon sig under en stol och fräste åt stackars kattvakten Antagligen var det lukten av andra katter (kattvakten föder upp katter) som gjorde att hon reagerade så, annars brukar hon inte bry sig om att ens gå fram till främlingar. Nåja, vi gillade henne och huvudsaken är att någon kommer hit och ger katterna mat och känslan av att någon åtminstone är här och tar hand om dem om de vill bli omhändertagna och gosade med. Blir säkert bra

    Nu ska jag ta och göra mig i ordning för att åka in till Sthlm och inskrivning på skolan. Ska också leta reda på papper till våra tackkort och hinner jag ska jag kika på bikini till resan. Sen bär det av till mormor och morfar för några dagar - jag, mamma och Ia ska åka upp och överraska dem

  • Nienna

    God morgon!

    Englali - Förstår din oro, men jag säger som Pumpkin, det kommer att gå bra! Och vilken man du har!

    Pumkin - Vilken tur att det känns bra för er, som du säger är det ju huvudsaken att nån ger dem mat och tittar till dem. Gissar att ni kommer att ha två katter som kommer att kräva väldigt mycket uppmärksamhet när ni kommer hem, så brukar det vara här när man varit borta bara några dagar...

    Jag har blivit inringd på jobb i morgon, vilket är bra eftersom jag bara hade en dags jobb denna vecka. Det går åt så många "deltidsstämpeldagar" om man bara jobbar en dag.

    På fredag bär det av till Ö-vik, Star Wars utställningen och Paradisbadet står på schemat.

  • Nienna

    Jag har världens bästa jobbarkompis! Jag hade gruvat mig för att jobba igår, eftersom jag skulle jobba med "ruggugglan", en 60-årig kvinna som är så dryg, tror att hon kan och vet allt och tycker att hon är så överlägsen. Hade inte alls nån lust att jobba kväll med henne då man jobbar en hel del tillsammans, på dubbelbemanningar.

    Iaf så var jag ledig i måndags och då fick jag ett sms från min jobbarkompis E, han frågade om jag såg framemot tisdagskvällen. Jag svarade att jag inte gjorde det och frågade om ruggugglan möjligtvis inte blivit sjuk eller nåt. Det hade hon inte, men E hade en överraskning åt mig på tisdagen. Så igår åkte jag på jobbet, kollade på dagens schema och såg att ruggugglan och E bytt dagar! Jag fick alltså jobba med E istället och ruggugglan ska jobba på fredag. Hon hade ringt E och frågat om han ville byta dag och sagt att han fick fundera lite, men han hade sagt direkt att han kunde byta eftersom han visste att jag inte ville jobba med henne. Det är det förresten ingen som vill, ingen tycker om henne och förstår inte hur hon kan hålla på som hon gör. Ändrar i planeringar och ställer bara till det...

    Förresten är jag rätt så säker på att det var hon som snodde min glass (som jag berättade om förut). Det var ju bara hon och jag som jobbade den kvällen...

  • Pumpkin

    Nienna: Ja, uppmärksamhetskrävande lär de vara när vi kommer hem om jag känner mina kissar rätt

    Vilken underbar kollega du har! Och en hemsk också förstås, men skönt att du slapp jobba med henne igår i alla fall

  • Pumpkin

    Grr, fick just svar från läraren på min första delkurs och jag får inte ens försöka göra tentan när jag kommer hem från USA - fast jag kommer hem i tid

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.