• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • furillen

    lite efterhandssvar..
    jag var hur trött som helst efter bröllopet... sov i 5 dagar. sen blev jag brakförkyld. det är nog en klassiker..

    de 2 sakerna jag var mest nöjd med var klänningen och vädret.

    Anja, ojojojojoj vad nyfiken man blir nu

    a wife to be, usch vilket strul! hoppas det löser sig bra nu!

  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    om du har barometern OT så finns vår bröllopsannons i den tidningen idag, på sidan 35 tror jag det var

    (om du skulle råka ha den och vill skicka den annonsen till mig så får du såååå gärna göra det för vi har inte fått tag i tidningen här nere).

  • AnneiLund

    Bröllopsresan...ja vad ska jag säga om den....

    Helt otrolig
    Vita stränder
    Bodde 5 meter från havet
    Billigt...15 kr för en middag
    Sol
    Palmer
    Barfota varje dag
    Inga bilar och inga vägar....
    Dyk.Cert tillsammans med min älskling, dök bland hajar, klappade sköldpaddor och befann mig som i ett akvarium. Sagolikt!!!
    Vaknade varje dag lycklig, somnade varje kväll lycklig...
    Malaysia var fantastiskt!!! Och Perhentian Island är ett sant paradis!!!

    Vidare så kom vi efter 2 veckor i Malaysia till Thailand.
    Där fortsatte vi att dyka, sola, äta gott men kunde nu lägga till alkohol (som var svår att få på Perhentian), mer shopping, mer trafik och hyra av moppeder! Där hade vi det skitkul och brände mer pengar än på Malaysia.

    En månad gick verkligen fort....
    Men det är nog det bästa vi gjort...
    Total avkoppling....synd bara spiralen fortfarande satt i...men den e borta nu

    Har ni facebook så kan ni se på våra bilder där

  • AnneiLund

    Vad då för tidning...annons? Bröllopsbild??? Var var VAAAR?
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-16 16:26:17 följande:


    Englaliom du har barometern OT så finns vår bröllopsannons i den tidningen idag, på sidan 35 tror jag det var (om du skulle råka ha den och vill skicka den annonsen till mig så får du såååå gärna göra det för vi har inte fått tag i tidningen här nere).
  • AnneiLund

    Tänk så himla många av oss som e gifta nu...
    Läste vad Pumpkin och Anja skrev...vad man var mest nöjd med alltså....och man skulle bara skriva 2 saker...
    Hmmmmm
    Det är svårt...
    Men klänningen ABSOLUT och HÅRET får bli mina val...kanske att buketten kvalar in på en tredjeplats...men man skulle ju bara välja två saker
    Fast på första plats kom ändå FESTEN....herregud, vilken fest!! Fast en fest är ju ingen sak va? .-)

  • Englali

    Anja: Mina föräldrar har den, då ska jag kika o be att dom behåller den, självklart!!

    Anne: Det låter sagolikt... helt underbart
    Spiralen, är det en liten på g??

  • furillen

    Myran, GRATTIS! låter som en härlig dag!

    AnneiLund, inte det minsta avundsjuk alls... åh vad det lät helt helt fantastiskt. en hel månad också, jag kan inte tänka mig något härligare! ni måste vara helt superlyckliga och harmoniska nu

  • a wife to be

    Ja, man undrar ju! Hon måste helt enkelt ha sytt in den istället,för det är ju inte så att jag har gått upp flera kg sedan jag var där sist, det gick verkligen inte att knäppa den Min största fasa är att det av ngn anledning inte kommer att gå att sy den så den sitter bra på mig Håller tummarna nu, men kommer att vara sååå nervös på mån!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-16 09:48:31 följande:


    A wife to bemen shit! Vad hade sömmerskan haft för sig egentligen? Hade hon lagt in den istället för lagt ut den??
  • Englali

    A wife to be: Det ordnar sig ska du se!
    När jag skulle hämta min klänning 2 dagar innan bröllopet (på torsdagen) så var den för stor!! Jag hade lämnat in den för insömnad med tydligen tappat en del i vikt sista 3 veckorna innan bröllopet så den var fortf. för stor. Då fick jag lite panik! Men dom sydde om den åt mig tills på fredagen och den satt perfekt! Allt ordnar sig... försök tänka så
    Jag vet, av STOR egen erfarenhet, att det inte alltid är det enklaste... men hur eller hur så blir man i slutändan ändå gift och på ngt mystiskt sätt så ordnar sig allt till det bästa!

    Nu är jag ensam igen, min man är på väg till stan för kvällens/nattens dj jobb. Ska krypa ner i soffan o kika på filmen "Brudens bästa man", har faktiskt inte hunnit se den ännu.

  • a wife to be

    Ja, jag hoppas ju och tror att allt komme ordna sig. Fast på ngt sätt hade jag hellre sett att den var för stor, då är det ju inga problem att sy in. Det är ju en sak om ngt annat skiter sig men INTE min klänning!!!


    Englali skrev 2008-08-16 21:06:10 följande:
    A wife to be: Det ordnar sig ska du se! När jag skulle hämta min klänning 2 dagar innan bröllopet (på torsdagen) så var den för stor!! Jag hade lämnat in den för insömnad med tydligen tappat en del i vikt sista 3 veckorna innan bröllopet så den var fortf. för stor. Då fick jag lite panik! Men dom sydde om den åt mig tills på fredagen och den satt perfekt! Allt ordnar sig... försök tänka så Jag vet, av STOR egen erfarenhet, att det inte alltid är det enklaste... men hur eller hur så blir man i slutändan ändå gift och på ngt mystiskt sätt så ordnar sig allt till det bästa!Nu är jag ensam igen, min man är på väg till stan för kvällens/nattens dj jobb. Ska krypa ner i soffan o kika på filmen "Brudens bästa man", har faktiskt inte hunnit se den ännu.
Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.