• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

A wife to be: hur som så hoppas jag det löser sig iaf!

Åh nu är jag helt salig... har sett "Brudens bästa man" och shit vad jag längtar efter A. Vill bara få hålla om honom o pussa på honom Min älskling!
    Är helt galet hur mkt jag älskar denna människa... det är inte klokt

• furillen

visst är det tråkigt att vara utan sin man?! jag håller på att sakna ihjäl mig efter martin. men på måndag får vi träffas! och sen kommer han hem 1a september. längtar!
    godnatt!

• Englali
    furillen skrev 2008-08-16 23:57:00 följande:
    visst är det tråkigt att vara utan sin man?! jag håller på att sakna ihjäl mig efter martin. men på måndag får vi träffas! och sen kommer han hem 1a september. längtar! godnatt!
    Mmmm det är verkligen trist! Men samtidigt så härligt att få längta. Jobbar din man på annan ort eller är han bara borta mkt i jobbet?

Nu blir det sängen här... han kommer hem frammåt 02.45... ungefär Inte såå många timmar kvar!
    Natti natti tjejer!
  • Anja 19 juli 2008

Englali

Brudens bäste man är det översättningen på filmen "Made of honor"? Den är supermysig. Om det inte är den, vilken film är det då? Jag vill oxå se

• furillen

ja, det är härligt att längta när det är för kortare stunder.. men inte just nu. vi reser båda i jobbet, både han och jag jobbar som frilansare inom film och TV. just nu är han på fårö med en långfilm, han började jobba 6 dagar efter bröllopet (precis månadsskiftet) och nu på tisdag har han en dag ledigt så jag åker dit imorgon kväll. sen kommer han hem 1a september. längtar så! och då blir det smekmånad!
    är lite överkänslig mot allt vara ifrån varandra just nu då jag själv bara haft jobb på annan ort under 1 ½ års tid. vill bara vara hemma tillsammans och njuta av att vara nygift!

• Englali

Anja: Jo det är den, "Made of honor", "Brudens bästa man" är den svenska översättningen.

Furillen: Jag förstår precis hur du känner. Hela vår höst är fullspäckad så vi hoppas bröllopsresan... vi får skjuta den på framtiden ser det ut som nu iaf.

V.35 kommer min mamma att opereras. Hon ska vara i Uppsala i 3 veckor iaf o sen förflyttas till sjukhuset här hemma. Har ingen aning om hur hon kommer må eller hur kroppen kommer att fungera och jag känner att mitt i allt detta fixar jag inte att åka iväg på långsemester... kommer inte kunna njuta av den iaf utan bara oroa mig för allt hemma. Så jag tror att vi får ut mesta möjliga av resan om vi lägger den lite längre fram i tiden.

Idag kommer min bror o hans tjej på middag. Ska bli kul o prata lite om bröllopet o allt, vi har inte träffats sedan dess.
    Det blir varmrökt lax, A var o köpte på det lilla rökeriet här nu i morse. Det är vardagslyx!! Jag är en riktigt sucker för fisk!!

• Pumpkin

Hallå i tråden!

Anne: Låter helt fantastiskt, och bilderna på Facebook intygar ju verkligen det också

Fy vilken seg dag det är idag, är så uttråkad så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men med tanke på vädret är man ju inte direkt sugen på att gå utanför dörren heller. Får se om jag ska sätta på Prison Break snart och köra igenom så många avsnitt som möjligt...

Gårdagskvällen var ingen hit heller, var på fest hos en kollega till Lasse ute på Ekerö, men det var rätt segt faktiskt. Mycket getingar också, blä!

Har suttit och funderat på en sak, som tyvärr stör mig litegrann. Vi fick ju massor av gåvor och kort på vårt bröllop och vi är verkligen sååå tacksamma för det och för alla som var där och hedrade vår dag, så vi är inte på något vis missnöjda så. Men samtidigt känns det lite konstigt, för flera av våra vänner gav ingenting (vilket man inte måste göra, missförstå mig inte nu!) men de gav heller inget grattiskort?! Det för mig är faktiskt jättekonstigt, jag hade aldrig gått på ett bröllop utan att åtminstone ett grattiskort, speciellt när det handlar om nära vänner - och det här handlar verkligen om NÄRA vänner. T ex tärnan och flera av Lasses närmaste killkompisar. Är inte det konstigt? Eller är det jag som är konstig? Missförstå mig inte, jag/vi ÄR verkligen JÄTTEnöjd/a med hela dagen och att alla var där, men ändå...? Sen är det också några kompisar som sa på festen att de skulle sätta in en gåva i efterhand, vid nästa löning, men det har vi inte sett röken av - vilket också känns lite konstigt. Och jag menar, man är ju inte så fräck att man ringer och frågar vart fasiken pengarna tog vägen

Usch, låter verkligen som att jag kräver att alla gästerna skulle ha gett gåvor, men det är verkligen inte så jag menar...

• Pumpkin

Englali: Den filmen vill jag också se, får göra det någon dag här tror jag

• Mrs  B

En hustomte tittar in....

Pumpkin
    Jag hade aldrig gått på bröllop utan att ge en present av det slaget brudparet vill ha.
    Vi fick det vi ville ha av våra kompisar.

• furillen

Pumpkin, jo det är faktiskt superkonstigt! det hade man ju själv aldrig gjort! men jag förstår vad du menar med att man inte heller direkt vill "ta upp det". och jag menar att du stör dig på det (vilket är helt normalt!) betyder ju inte att du mindre uppskattar de gåvor och kort ni faktiskt fick eller att du på något sätt tycker dagen var misslyckad. du har helt rätt till dina känslor!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.