• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

    Anja: Mja, kanske sen när det är kanelbullesäsong

    Nienna: Wow, det kan verkligen bli jättemysigt - men shit så mkt jobb att lägga ner!

  • Englali

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-15 22:50:11 följande:


    Englalija det är klart Trodde det gick runt om man var flera så att du lixom kunde ha en vikarie eller nåt medan du är borta men att alla de andra höll ställningarna lixom
    Oftast när man jobbar ihop så, så är ändå var och en sin egen, man delar mest lokal och då måste jag fortf. betala in hyran trots att jag inte är där.

    Måste bara få påpeka en sak... såg ni att jag hade pioner i min bukett TROTS att det är mitten på augusti. Det var inte dåligt ordnat
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    fniss vadå kanelbullesäsong... finns det en säsong för det

    Här är det kanelbullesäsong flera gånger i veckan. Livsfarligt

  • Nienna

    Anja - Björkarna och asparna alldeles intill huset har vi redan tagit ner. Jag vill inte ta ner mer än det som behövs, men det mesta kommer nog tyvärr att ryka.

    Och visst blir det jobb! Ska gå ner dit nån dag till veckan och fota inomhus, jag storknar nästan när jag tänker på allt jobb. Det måste verkligen blåsas ut helt och göras om. Det som är bra är att det är ju bara typ 50 mer ner på ängen, så man kan springa dit när som helst och jobba. Vi kommer också att slippa grannar, eftersom det är ängar på alla sidor om huset.

  • Anja 19 juli 2008

    englali

    aha, då förstår jag.

    Jaaa det är ju otroligt! Jag kunde ju inte få några (i efterhand är jag helnöjd med det för min bukett kunde nog inte blivit vackrare ens med pioner, åååhhhhh den kommer jag SAKNA såååå, för jag tyckte inte det blev några riktigt bra foton på den. Tyvärr).

    Shit alltså. Jag var så tagen av min bukett. Hade aldrig, inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att den skulle bli så otroligt vacker! Härligt när man känner så! Kände så för både min klänning o min bukett, verkligen...

    Vad var ni MEST nöjda med? Om ni får nämna bara två saker.

  • Nienna

    Här finns lite gamla bilder på huset:

    bildarkivet.jamtli.com/bild.aspx&extra=laxviken&vemnamn=erik+nilsson&rader=3&Kolumner=5&numinset=2&FotoId=27470

    bildarkivet.jamtli.com/bild.aspx&extra=laxviken&vemnamn=erik+nilsson&rader=3&Kolumner=5&numinset=3&FotoId=27471

    bildarkivet.jamtli.com/bild.aspx&extra=laxviken&vemnamn=erik+nilsson&rader=3&Kolumner=5&numinset=8&FotoId=44854

    bildarkivet.jamtli.com/bild.aspx&extra=laxviken&vemnamn=erik+nilsson&rader=3&Kolumner=5&numinset=1&FotoId=9036

    Skulle vilja få till kopior av snickarglädjen på bron.

    En sak som är rolig är att det är släkt till Roger som bott där, hans morfars mor tror jag det var, sen köpte en annan släkt gården och nu har den kommit tillbaka i hans släkts ägo.

  • Pumpkin

    Englali: Inte illa alls! Vilken bra florist du hade

    Anja: För mig är kanelbullar något som bakas till jul och sen äter man det i några månader tills de tar slut Men annars äter jag inte mkt kanelbullar alls resten av året.

  • Nienna

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-15 23:00:18 följande:


    englaliaha, då förstår jag.Jaaa det är ju otroligt! Jag kunde ju inte få några (i efterhand är jag helnöjd med det för min bukett kunde nog inte blivit vackrare ens med pioner, åååhhhhh den kommer jag SAKNA såååå, för jag tyckte inte det blev några riktigt bra foton på den. Tyvärr). Shit alltså. Jag var så tagen av min bukett. Hade aldrig, inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att den skulle bli så otroligt vacker! Härligt när man känner så! Kände så för både min klänning o min bukett, verkligen...Vad var ni MEST nöjda med? Om ni får nämna bara två saker.
    Jag kan beställa min bukett när som helst, för bara 330:-

    Menar du materiellt eller överhuvudtaget?
  • Pumpkin

    Nienna: Häftigt med ett hus med en historia sådär

    Anja: Hmm, då får jag nog säga klänningen och buketten även jag

  • Englali

    Anja: Ja min florsit var toppen som ordnade det åt mig.
    Dock var jag inte jättenöjd med blommorna, är inte alls så som jag förväntat mig dom och buketten höll mkt dåligt Illa bunden!

    Jag var mest nöjd med klänningen och håret (om vi ska gå på "saker" så) annars är jag mest nöjd med min underbara man och den fantastiska festen!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.