• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    fy så hemskt. Blir så ledsen för hennes skull. Ingen 16-åring ska behöva må så dåligt Min bror har oxå varit djupt deprimerad och varit inlagd och fick sedan sådan otrolig proffshjälp (mkt tack vare min mamma som var en riktig lejonmamma för att han skulle få allt det bästa, man orkar ju inte slåss själv) så idag mår han bra, men han får såklart alltid kämpa med sina problem (OCD, tvångstankar).

    Man mår riktigt uselt när en nära anhörig har såna här problem. Ett småsyskon väcker nog oxå speciella omhändertagarkänslor i en.

    HÅller verkligen tummarna för att hon ska få riktigt bra hjälp och att hon ska komma ur detta.

    Kramar till dig Pumpkin

  • Anja 19 juli 2008

    Hedebris

    Grattis, nu är det "imorgon" och nu vill vi höra Hur lyckades ni förresten lösa det med personal??

  • Hedebris

    ha ha! har precis vaknat! så jag har inte hunnit skriva än.

    julia har öppnat ca 40 presenter idag... så hon har haft att göra (jag med) :) skriver berättelsen i eftermiddag.

    men kan ge ett smakprov... vi lämnade frisören (i en annan stad 1h och 15 min innan vigseln. klänningen hemma... skulle åka häst och vagn till kyrkan vilken skulle ta 40 min enligt dem.......

  • Anja 19 juli 2008

    OOOOJ, men oj, hur kunde det bli så? Tog frisyren så mkt längre tid än ni hade planerat?? Var gjorde du frisyren?

  • Pärlplattan II

    Pumpkin - Usch, vad jobbigt. Men det är ju bra att hon är inlagd iaf, bättre än att vara hemma när man mår så dåligt. Det är ju absolut inte en garanti att bli inlagd även om man mår dåligt och skulle behöva det... Hoppas att hon kan få hjälp så att hon kommer tillbaka igen. För mig har det ju hjälpt med ECT-behandling, det kanske är någonting som de kan överväga, sen finns det ju flera andra behandlingsformer också. Man tror ju inte att det finns en utväg, när man befinner sig där, men det gör det.. Dock tar det tid, och det måste få ta tid.. Jag hoppas det ska fungera och att hon ska få hjälp och bra hjälp! Det här är förhoppningsvis ett steg i rätt riktning!

  • Hedebris

    Vigselberättelse.

    Kvällen innan bröllopet var jag och Björn och övade på vår första dans och fixade med bordsplaceringarna. Vi höll på till klockan var 22.30 sen skulle han köra mig hem till tärnan. Vi kom hem till henne vid elvatiden och hon gav en bröllopsgåva till oss. En helt underbar tavla som är ett porträtt av oss som hon själv har målat. Efter en massa snack i hennes kök skulle Björn åka hem till barnen och barnvakten. Det sista jag sa: ?Glöm nu inte att sätta påsen i hallen, älskar dig.?. Påsen fanns i bilen och innehöll mina skor, underkläder och strumpbyxor som jag skulle ha på mig på bröllopet. Efter vars en dusch och massa tjejsnack lägger vi oss. Efter 2-3 timmar ringer Björn och berättar att all mjölk till Noah(bebisen) är slut och han slutar inte skrika. Jag säger åt honom att göra gröt till honom. Lägger på och somnar efter ett bra tag. Man kan inte låta bli att oroa sig.

    7.30 ringde väckarklockan, vi går upp båda två och gör frukost. Jag har ont i magen, skitnervös och kissar minst 4 ggr. Sen kom min far kl 8.30 efter att ha kört och letat en bra stund trots GPS. Min mor hade gett honom fel adress trots att jag sagt adressen flera gånger. Vi kom i bra tid till frisören. 20 min innan utsatt tid. Jag passade på att gå in och köpa en banan. Hon började med håret och vi planerade att sminkösen skulle börja kl 10. Men allt blev försenat. Jag kom inte därifrån förrän 11.45, vilket var jättesent eftersom frisören var i Burlöv och jag skulle hem om till lägenheten i Malmö och byta om.

    När jag kom hem 12.10 så sprang jag in i lägenheten. VAR ÄR PÅSEN?????!!!!!!!!! Jag sprang runt och skrek, svor och grät. 12.15 såg jag att hästen och vagnen rullade fram. Ringde till björn (eftersom påsen är i bilen och bara han har nyckeln till garaget). Han svarade inte. Ringde till Marskalken, Björns bror. Ingen svarade. Ringde björns bestman, ingen svarade.

    HELVETE!!!!!

    Sen ringde Björns bestman upp 12.20 (vigseln börjar 13.00) och undrar vad som står på. Jag berättar allt och han säger bara : ?ta det lugnt, jag ringer om en stund snäckan?22.

    TA DET LUGNT???? Det skulle ju ta 40 minuter ner till kyrkan med vagnen! Sen ringde Björn upp och sa åt mig att han skulle fixa det. Jag skulle bara springa ner till garaget. Jag sa till mina tärnor att hoppa i sina klänningar och rusa ner. Vi sprang ner till garaget med
    klänningen över ena axeln och underkjolen över andra. Björn hade fixat så en rörläggare kunde öppna upp. Vi la ut en av dotterns rosa filtar på betonggolvet öppnade upp bilen (vilken också krånglade) och fick ut mina saker. Jag slängde av mig mina joggingkläder och av med underkläderna. Stod och visade min nakna rumpa för en stackars tant! På med skorna, strumpbyxorna, trosorna och BH:n. Då kom en stackars kille. Nöden har ingen lag. På med klänningen och underkjolen, slängde in resten i bilen och rusade upp. Hoppade upp i vagnen. Pappa hade redan druckit halva sin plunta med whiskey för att lugna ner nerverna. Vi åker i en väldig fart genom hela Malmö.

    När klockan var 12.58 hade Björns bestman börjat titta oroligt på klockan? Och gästerna var lite oroliga med med tanke på att alla i brudföljet snackade i telefon. I vagnen upptäckte jag att alla mina smycken och strumpbandet var kvar i lägenheten. Utan att blinka frågade båda mina tärnor vilka av deras smycken jag ville låna. Underbara tjejer det!!

    Sen gav jag min andra guldring till tärnan för att allt annat hade skitit sig. Lika bra att hon har den ifall att Björn glömt vigselringen. 12.59.40 kom vagnen framför kyrkan och folket andades ut.

    Gästerna satte sig ner, jag gick min bukett och vi ställde oss tillrätta för att gå in.

    fortsättning följer........

  • furillen

    Hedebris, wow superfina bilder!!! vilka ögon du har. ni måste verkligen vara supernöjda med fotografen! tyckt speciellt om paraply-bilderna.

    men oj vilket meck ni hade! fast det syns inte minsta lilla stress på bilderna när ni kommer till kyrkan. tur att allt ändå löste sig så fint! GRATTIS!!!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.