• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    a wife to be skrev 2008-07-21 10:28:25 följande:


    Fick pris uppgift på min bukett,tärn och näbbbukett 1500 kr + 400 kr för arbete och milersättning ovanpå det. Tycker ni att det verkar rimligt? Bild finns i mitt galleri.
    Tycker också det låter rimligt.
  • furillen

    Anja & Nienna,
    stoooooooooooooooort grattis!!!!!!!!!!!!!!!! tänk nu är ni fruar! så himla fina bilder!! verkar som allt var helt fantastiskt! verkligen grattis! kram

    själv börjar nervositeten och stressen bli rätt stor...

  • Anja 19 juli 2008

    jag är här en stund

    La in lite annonser, haha... Tänk så många grejor man har nu som man ALDRIG kommer behöva igen

  • Anja 19 juli 2008

    Tack för grattis och sånt allihop... jag kan knappt se mig mätt på bilderna vi fått hittills, hihi... ska bli så roligt att få fotografens bilder sen.

    Känner mig fortfarande helt lyrisk över hur roligt vi hade och hur uppskattad festen var. Telefonen har ringt hela tiden sen igår och folk är verkligen helt överväldigade Såååå roligt!

  • Anja 19 juli 2008

    Tiaran och paraplyt är det enda jag lagt ut än så länge. Skålarna som jag hade som bordsdekoration har jag köpt tillsammans med a wife to be så de ska hon ha på sitt bröllop i augusti

    Ska lämna in klänning, slöja korsett och underkjol på kemtvätt i veckan o sen ska detta oxå säljas. Kommer kännas grymt vemodigt, för SHIT vad jag älskar denna klänning. Kände mig VERKLIGEN som en prinsessa i den, men vad sjutton ska man ha den till nu lixom

  • Nienna

    Jag är också här, har suttit och fixat lite med bilderna, bokat annons i lokaltidningen osv. Snart ska vi ner till svärmor och äta överbliven tårta (som förresten var supergod!)

    Jag har fått så mycket komplimanger, för jag har ju faktiskt fixat i princip allt själv. Från kläder till mat och dryck, lokal och dukning, själva vigseln (vigseltalet förättaren höll samt löftena). Fick höra från flera att det var det bästa bröllop de varit på. Det var så himla kul, alla mina syskon var där (har ju 5 st men jag är mammas och pappas enda gemensamma barn så vi ses ju aldrig allihop). Trots skilsmässor mellan våra föräldrar så är alla sams och alla pratade och dansade med alla. Ingen blev odrägligt full, kräktes, slogs eller nåt sånt!

    Ja, det var helt enkelt den bästa dagen i mitt liv!

    I morgon åker vi på vår minibröllopsresa, till Trondheim och ser Iron maiden. Två nätter på hotell, ska bli så skönt! Vi fick ju även en resa i present, till Torrevieja, Spanien. Vi funderar på att åka ner i maj, nu i höst är det ju älgjakt och harjakt. Fick även ett fint bröllops-scrapalbum (jag är ju scrappare) så det får jag sätta igång med sen. Sen så fick vi en massa pengar, de ska läggas undan till Spanienresan och det som blir över köper vi nog möbler för.

    Vi fick även pengar från släktingar och byfolk (som inte var bjudna), samt telegram från några vänner och ett från min faster som jag nästan aldrig träffar, så det var ju roliga överraskningar!

  • Pumpkin

    Vet hur det känns! Man är så glad och lycklig över hur bra allting gick och hur roligt folk (och man själv) hade osv. En härlig känsla

    Hmm, själv har jag två tiaror och har inte använt nån av dem :-P Tror jag ska ge den ena till Ia, så har hon något fint att leka med

    Shit, sälja klänningen skulle jag aldrig klara. Inte som det känns nu i alla fall.

  • Nienna

    Anja - Jag ska göra Trash-the-dress med min klänning, men så kostade den ju bara drygt 1400:- inkl. frakt. Hade jag haft en så dyr klänning som du hade jag inte gjort det.

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.