• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Daniels kompis ringde förresten igår.

    Han ska "försöka svänga inom en STUND på kvällen"...

    Eh, det är lite som att han tror det är en inflyttningsfest eller ett grillparty! Är trött på att se Daniel bli besviken o ledsen

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    Det enda som egentligen gör mig nervös är att klänningen inte ska hållas in utav tejpen jag köpt för den sitter inte helt fint upptill tyvärr.

    Har köpt FYRA axelbandslösa bh:ar nu *asg* så jag ska prova med varenda en av dem för att se om jag får snyggare passform beroende på dem.

    Egentligen är ju inte felet att min byst är för liten, utan tvärtom att den är för stor, men den är för stor på FEL ställe. Den trycks in o trycks ut på sidorna, men upptill är klänningen sydd så att där är för mkt tyg (även när brösten är upptryckta i hakan på mig. Så klänningen är helt enkelt för för stor just under armhålorna på nåt vis, kanten längst upp på klänningen.

    Bara någon cm längre ner så smiter den ju åt perfekt, men de översta två cm av kanten vid bysten är lixom "tom".

    Sätter jag i gelkuddar så ser jag inte klok ut för då sitter bysten i hakan och ser så uppumpad ut att jag ser ut som ett luder och ÄNDÅ smiter tyget inte åt över brösten. Så den är inte sydd efter min storlek på bröst helt enkelt. Är nog storleken på mina bröst som håller ut tyget nertill o ger o en konstig passform upptill, alltså att stålskenorna som är i klänningen trycks ut och håller ut överdelen längst upp på nåt vis.

    bla bla bla...

    Nä usch just DEN grejen gör mig hypernojjig. Annars känner jag mig riktigt lugn och ser bara fram emot alltihop såååå mycket!

    Är nog ganska avslappnad just nu ändå. allt är ju egentligen klart och alla mina vänner vet vad de ska göra och hur dags och var och hur osv...

    barnen har barnvakter och kommer att anlända t kyrkan där de får hjälp att bli påklädda i rummet vid sidan om själva kyrksalen och jag kommer fixa Alices hår där oxå.

    Ikväll ska vi fixa allt i festsalarna osv.

    Imorgon ska jag verkligen bara njuta av att bli OMPYSSLAD och av att få känna mig som en prinsessa

    Längtar såååå...

    Idag är sista dagen jag heter Anja Larsson. Helhäftigt! Imorgon får jag även ha min fina ring, jämt!!!

  • Pumpkin

    Det löser sig säkert med klänningen ska du se!

    Och ja, visst är det en härlig, upprymd känsla? Ni kommer ha det så underbart imorgon

  • Pumpkin

    Jag heter ju faktiskt Angelica Nordqvist Bergström nu, det är ändrat hos Skatteverket, banken och Vägverket i alla fall

  • Anja 19 juli 2008

    Hihi kan tänka mig att det känns skumt...

    Jag fick ju känna på baksidan av det när jag bokade bröllopsresan...

    Har ALDRIG i mitt liv behövt bokstavera mitt namn, men Daniel får ju alltid göra det.

    så där satt jag och sa Gustav Olof David Adam Lars Yngve

    suck...

  • Nienna

    Åh, jag borde dammsuga och torka golven, men jag har ingen lust.

    Nu är barnen iaf nybadade, det kommer att vara nog många som vill duscha i morgon, så de fick bada idag, jag kommer att ta en lång dusch med hårtvättning ikväll så får jag ta en snabbdusch i morgon. Vi har ju såna problem med vattentrycket här, vattnet sinar när man spolat ett tag, så vi får "portionera upp" duschningen.

  • Nienna

    Min blivande ska ju ta mitt namn, jag undrar hur lång tid det kommer att ta för honom att lära sig det.

  • Pumpkin

    Nå, jag slipper å andra sidan det problemet med efternamnet nu (nej, inte KV, inte QU, QV ska det vara ), men förnamnet lär jag få fortsätta bokstavera (G och C inte J och K!)

  • Anja 19 juli 2008

    Hmmm skumt att folk tror det ska vara j i Angelica... Har aldrig sett att det stavats med J. Är det vanligt??

    Jag stavar Angelika eller Angelica om jag är osäker. Namn med qvist i, stavar jag alltid qv för jag tycker det är snyggast. qu ser töntigt ut och kv är ovanligt tycker jag

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.