• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • furillen

    Anja, usch vad tråkigt med daniels "vän". det är verkligen hårt!

    jag går ju just nu igenom en liknande sak med min "vän " som skulle vara tärna. efter allt vårt mailande pratade vi i telefon i förrgår, då kändes det ändå okej. jag sa till henne att fundera och höra av sig. hon sa att allt kändes mycket bättre och att hon skulle ringa imorgon (alltså igår). hela dagen går, inget samtal. så sent på kvällen kommer ett sms att hon inte tänker komma, att hon inte vill förstöra min dag (????). jag blir asförbannad och ringer upp. men hon svarar inte!!!!! ringer typ 10 ggr, inget svar. fatta vad sjukt. det är nog det fegaste jag varit med om. inte ens kunna stå för vad hon gör. så jag mailade henne idag. var stenhård, men sa att jag är beredd att ge henne en sista chans att stryka ett streck över det här om hon kommer. om hon inte kommer / inte svarar kommer jag aldrig mer vilja vara vän med henne. och hur det än blir kommer jag aldrig mera se henne som en nära vän eller lita på henne. så stört att hon försökte vinkla det som att det var för min skull hon inte kommer. om hon ville göra något för mig skulle det vara att dyka upp med ett leende på bröllopet.

    fy vilket långt och deppigt inlägg. men jag kan säga att detta snurrat i mitt huvud senaste dagarna. blir också förbannad att det tar fokus från all rolig planering vi har att göra.

  • Nienna

    Pumpkin - Tack! Och hotellet ser härligt ut!

    furillen - Fy vad trist att det gått så långt! Taskigt gjort med sms:et och att sen vägra svara!

  • Pärlplattan II

    Pumpan - Nice! Jag gillar att du länkar alla hotell - d gör allt så mkt enklare här.. Fast det är klart, det är ju inte riktigt dags än på ett år iaf. Men det är ju ändå bra att spara länkarna... Det första steget får väl vara att lägga upp en rutt kan jag tro..

    Nienna - Snyggt!! Vi hade ju inte jordens roligaste lokal vi heller, men jag tycker faktiskt inte att det gör så mycket om man lyckas bra med dukningen (eller, jag tycker inte det gö någonting, det har ju ingen inverkan på festen precis).

    Furillen - Trist, verkligen. Känns väldigt onödigt egentligen... Alltså, att det blir såhär, om du förstår vad jag menar.

  • Nienna

    Pärlan - Tack! Ja, om dukningen är fin spelar det inte så stor roll om det är hemsk träpanel och gamla kort på väggarna. Det går ju att festa bra ändå!

    Den rosa "löparen" med silverhjärtan och snirklor är presentpapper, 7,90 per rulle på ÖoB.

  • Pumpkin

    Nienna: Visst gör det? Precis vid beachen

    Pärlan: Alltid bra att vara ute i god tid vet du väl Hotellet ligger som sagt precis vid beachen och Santa Monica Pier, det är fint men till rimligt pris och har fått väldigt bra rating av gäster

  • Nienna

    Nu är jag färdig med dagens arbete... Min mamma ringde ju för några dagar sedan och berättade att min storebror är vegetarian, så det blir quornfiléer till honom, tillagade på samma sätt som fläskfilén.

    I morgon ska så mycket som möjligt förberedas, jag ska bla göra tårtorna, gjorde ju MMF igår och det ska bli spännande att se om jag får till några tårtlock av det. Sambon ska åka och hämta blommorna, jag är så spänd på att se buketten!

  • furillen

    ja det känns rätt onödigt. men inget att göra åt saken. känns som jag gett henne alla chanser jag har i mig.

    dags att fokusera på allt kul! snart dags att gifta sig!!

  • Anja 19 juli 2008

    Klar med:

    * Festprogrammen (de blev sååå fina... 74 st, puuuhhh)
    * Barnfestprogrammen
    * Underhållningspåsarna till barnen
    * Pussklockorna
    * Drinklistan

    Namnen på drinkarna blev inte så fyndiga men jag döpte dem så här:

    Brudens special
    Brudgummens special
    Wedding Bliss
    Honeymoon
    Romantic haze
    Diamond ring

    hihi

    Det enda som är kvar nu är att packa ihop allt som ska med till salongen, allt som barnen ska ha med sig till barnvakterna. Sedan ska jag stryka slöjan och skjortorna.

    Imorgon blir det att forsla allt t festsalarna och 13.30 har jag fransk manikyr och på e.m blir barnen hämtade av barnvakterna direkt på dagis så vi har hela kvällen fri till allt det sista finslipet.

    Hoppas få en lugn kväll/natt och SEN ÄR DEN STORA DAGEN!!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.