• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    Dags o sova nu... supertrött är jag!
    Två dagar kvar, sen min ljuvliga och SÅ efterlängtade semester!!

    Natti natti tjejer!

  • Nienna

    Nä, nu väntar sängen och min bok! Har varit uppe sen 7 i morse och i full gång hela dan och likadant lär det bli i morgon!

    Sov så gott brudar!

  • Anja 19 juli 2008

    Hej tjejer

    så gulliga ni är... har suttit m festprogram, barnpysselpåsar, barnfestprogram o placeringstavla osv hela dagen (förutom en sväng på stan för fotvård, solarium och shopping utav grejor till barnpåsarna).

    Nu skriver jag ut alla papper t festprogrammen o imorgon ska de sammanfogas. Tar en JÄ..LA tid att skriva ut dem. Mina festprogram är på 20 sidor m en hel del färgbilder, så det tar verkligen sitt lilla tag. 370 sidor att skriva ut!

  • Anja 19 juli 2008

    Provade ju klänningen igår. den sitter helt klart mindre tight än när jag provade den i butik. Även om det bara handlar om fem kilo så är fettvalkarna på ryggen MYCKET mindre synliga (nästan obefintliga) Sömmerskan sa att sådana veck, eller hud som skjuts upp av brudklänningen får den smalaste 17-åringen oxå i en brudklänning Skönt att veta, haha...

    Iallafall så passade den och satt jättefint utom just OVANFÖR bysten. Är som att man hade behövt sy in den i en liten kort kilformad insöm under armhålan, om ni fattar, så att tyget ovanför brösten hade gått in mer, men jag ska använda mig utav hollywood fashin tape så får vi se.

    Med gelkuddar i bh:n för att lyfta bysten högre för att fylla ut där uppe, såg jag inte klok ut. Har så hög byst i mig själv så tuttarna såg ut att sitta i HALSEN.

    Men det såg verkligen sååå fint ut nu när klännignen är upplagd o inte släpar i marken. Kände underbart att röra sig iklänningen och inte ett dugg besvärande att ha korsetten.

    Dock oroar det mig lite med glipan ovanför brösten, för det är ju inte perfekt och det stör mig.

    DAniel kommer oxå definitivt lägga märke till det o tycka det ser dumt ut. han är ju pedant och perfektionist ut i fingerspetsarna. (tyvärr) Men, jag känner mig ändå som en prinsessa i klänningen så det så... hihi

  • Englali

    God morgon!

    Jag är lika trött som vanligt men nu är det inte långt kvar tills jag får njuta av lite ledighet med min darling!

    Anja: Vad skönt att det känndes så bra med klänningen iaf. Du får köra med lite hollywood tape så ska du se att det blir bra. Men det blir korsetten under iaf eller? (om jag förstod dig rätt)

    Jag börjar bli stressad över allt till bröllopet. Tänker hela tiden att ikväll ska det o det göras men när jag väl e hemma o klar med maten och allt så orkar jag bara inte (VI orkar inte)... ojoj, vi har precis påbörjat bordsplaceringen och där är massor kvar, hälften av gästpresentationerna är kvar och tja... en hel del därtill
    Det blir bröllopsjobb på semestern tror jag minsann...

    Nu blir det mitt vanliga jobb!
    Ha en bra dag tjejer!

  • Hedebris

    är lite tveksam till att björn kommer uppskatta svensexan fullt ut...

    de ska börja med att kidnappa honom på jobb 30 min innan han slutar.
    sen ska de klä honom i kycklingdräkt och åka ut till paintball banan. HAN ÄLSKAR PAINTBALL, men som jag förstod det var det alla mot honom... och jag vill inte att han ska bli helt blåskjuten en vecka innan bröllopet...

    sen ska de visserligen ut och äta och sen gå ut på kvällen.. och det tror jag att han kommer uppskatta.

  • Nienna

    God morgon!

    Anja - Vad bra att klänningen sitter bättre! Jadu, fettvalkar ovanför klänningen fick jag också, men det struntar jag i, huvudsaken är att klänningen sitter där den ska!

    Nu ska vi stoppa lite frukost i magen och sen köra ner grejor till bygdegården. Gjorde färdigt köttet igår och det blev såå gott, nu ska det bara ligga i marinad tills på lördag och då är det bara att lägga upp det på serveringsfat!

    Köpte supersnygga lösnaglar igår (för mina egna fina, långa, starka har såklart gått sönder just nu), men när jag kommer hem ser jag att det inte följde med nåt lim! Här är det omöjligt att få tag på nåt, så jag får be nån köpa med sig.

  • Pumpkin

    Nienna: Blir riktigt sugen på det där köttet när du pratar om det

    Här är det en dag i förvirringens tecken - varannan gång skriver jag Angelica Nordqvist Bergström på papper jag skickar iväg och varannan gång skriver jag bara Angelica Nordqvist

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.