• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Hej tjejer...

    tack för ert stöd o sympati. Har pratat m killen idag. Nu slingrar han sig nåt fruktansvärt för jag la press på honom, sa att Daniel aldrig skulle gjort så här mot honom, att det är fruktansvärt att hans flickvän tvingar honom att välja på detta viset, att jag inte förstår hur hon har mage. Jag var så arg! Men nä, han orkar inte stå upp emot henne. Han, Daniels allra bästa o äldsta vän, kommer inte. Han var placerad vid honnörsbordet och vi tackar honom i vårt festprogram för arrangerandet av svensexa. Jag har strukit det. Jag är så rasande arg o ledsen. kan inte fatta hur någon kan välja på det viset han har gjort.

    Det är så sjukt. Daniel är ledsen, men värst av allt, han känner att han överhuvudtaget inte vill ha med honom att göra mer. Daniel kan inte förlåta en sån sak. Hans enda vän. Nu har han ingen vän. Han har "polare" visst, men inte många riktiga vänner. Han har alltid trott att denna kille verkligen var hans ENDA riktiga vän. Gissa om han känner sig jä..ligt sviken.

    Idag när jag pratade m kompisen så sa han dessutom att han plötsligt måste jobba o har jour hela natten. Jag blev så irriterad att jag bara sa att det var bullshit och att du har vetat om vårt bröllop i 1,5 år och bedyrat att du skulle komma oavsett vad din flickvän hittar på eller säger och nu så ändrar du dig, några dagar innan, GE DIG...

    Shit så arg jag är.

    Känns verkligen som att detta förstör så enormt mycket och jag är så jä..la ledsen. Hur kan man göra så mot en vän???

  • Englali

    Hej tjejer!

    Anja: Grrr!! Förstår verkligen om du och framförallt D är otroligt ledsna och besvikna
    Har glömt o fråga, hur gick det för dig när du provade din klänning??

    Här har tärnklänningen fortf. inte kommit så jag börjar bli lite smått nervös... undrar vart den tagi vägen. Beställt från gojane.

  • Nienna

    Filifjonkan - Vad fina ni var!

    Pumpkin - Jag är ju också sugen på en iPhone, men avvaktar pga det du påpekade...

    Englali - Hur länge sedan var det du beställde?

    Nu har jag gjort 3 satser MMF till tårtorna, samt stekt 9 fläskfiléer, 5 är färdiga och 4 ligger i ugnen och genomsteks. När de har svalnat ska de läggas i nästa marinad och ligga där tills på lördag.

    Känner att jag varit väldigt produktiv idag!

  • Englali

    Nienna: Jag beställde den 4 juli, men det är ju deras nationaldag dvs. helgdag så min beställning togs emot först på måndagen den 7 juli, så en och en halv vecka är det sedan.
    Hur lång tid tog det innan du fick beställningen därifrån? Kommer den ända hem eller får man en avi att man ska hämta dne på posten?

  • Nienna

    Englali - Det tog ca 2 v för mig, jag fick en avi (med tull och momsavg). Fick betala ca 300 kr i avgift och hade betalat ca 900 för klänningarna.

  • Nienna

    Nu har jag skrivit en snäll liten lapp som jag ska sätta upp på vår vigselplats eftersom sambons (oinbjudna) moster hade sagt något om "offentlig plats" till svärmor. Hoppas att de har så pass mycket hyfs i kroppen att de håller sig borta.

    Så här skrev jag:

    "Lördagen den 19 juli 2008
    Kl. 15.00 kommer vi att gifta oss här på Sågbacken.

    Vi skulle bli glada om Ni, trots att detta är en offentlig plats, respekterar vår önskan om en privat vigselceremoni med endast våra inbjudna gäster närvarande.

    Med vänlig hälsning
    Johanna & Roger"

  • Pumpkin

    Anja: Usch så trist

    Nienna: Du är ju riktigt på G idag!
    Tycker lappen ni skrivit låter bra, hoppas att det respekteras.

    Här sållas det bland fotografens bilder, vi är nu eniga om hela 18 bilder!

  • Englali

    Nienna: Ok men då kan det ju ta lite tid till... ingen panik alltså

    Tycker definitivt att ni kan skriva en sådan lapp!!

    Åh nu är det den tidpunkten i måndagen igen då jag inte vet om det bor en liten i magen
    Nu är det 39 dagar sedan senaste mens och tja... den lyser med sin frånvaro kan vi väl säga. Gjorde ett test häromdagen med det var neg. För övrigt känner jag mig pigg, har dock haft lite mensvärksliknande känsla i magen de 3 senaste dagarna men inget, abosolut inget händer.
    Åhh att min kropp ska strula så Vi får vänta med spänning och se. Har det inte hänt ngt på måndag och jag fortf. inte testar plus så får jag ringa till MVC så dom får kolla mig. Går inte att ha det såhär!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.