• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    Ha en toppenresa Flamora!

    Furillen: Trist med ringen, våra ringar strulade ju också!

    Pumpkin: Ni beställde förlovningsring via Vigselbutiken va, har frö mig att du skrev ngn stans att ni provade ut måtten i butik? Är det samma mått hos Vigselbutiken sen eller hur fungerar det?

    Här är det trött, trött... bara 3 dagar kvar nu, sen ljuvliga semester

  • Anja 19 juli 2008

    Gokväll allihop

    just nu är jag jä..ligt förbannad.

    Minns ni att jag berättat om daniels bästa vän, hans ALLRA bästa vän genom tiderna med den VIDRIGA flickvännen. Vi frågade honom innan bröllopet, redan i november förra året om han trodde att hon skulle vilja följa med på bröllopet (hon avskyr hans vänner, speciellt Daniel, som hon portat hemma hos dem pga att de festat så mkt förr i tiden o för att hon var svartsjuk på deras vänskap typ, han får inte ens ringa daniel från deras hemtelefon och hon sitter alltid o tjurar o är otrevlig på fester som mattias går på tillsammans med oss, hans gamla vänner).

    Mattias sa då att han visste att hon aldrig skulle vilja gå på vårt bröllop för hon har inget som helst intresse av hans vänner.

    Resultat = vi bjöd bara honom.

    NU har hon börjat bråka om detta och tycker det är för jä..ligt att hon inte är bjuden och vägrar "låta" honom gå. Hon har ställt till ett sånt jä..la liv om detta att han idag ringde och sa till Daniel att han tyvärr inte kan gå för att hon, flickvännen, kräver att han är lojal mot henne.

    Daniel är skitledsen, besviken. Mattias är den enda vännen han har på bröllopet i princip, flera andra hans sk polare har ju inte ens osa:t och är borttagna från listan, och hans pappa kommer inte ens.

    Har varit ett jä..la hallå här hemma och nu till slut ringde mattias för att prata m mig. han är ledsen, upprörd, känner sig skitklämd mellan daniel o sin flickvän.

    jag sa då att säg till henne att det faktiskt var DU som sa att hon inte skulle vilja gå coh att OM hon vill komma så är hon välkommen. På det sättet har han ju ingen lojalitetskonflikt, utan då får hon själv välja.

    Han skulle göra detta och återkomma imorgon men jag är så ARG. Denna tjej sabbar alltid för Mattias så att han ej kan ha roligt och hon är INTE trevlig mot någon.

    Usch så låg jag känner mig.

    Daniel sa efter deras samtal att det känns som att vi för hans del lika gärna kan skita i själva festen, för att hans enda vän, som betyder nåt inte kommer att vara där. Visst hans familj (delar av den) är där o en del polare oxå men inte den polare som betyder så mkt för honom, som han verkligen hade sett fram emot att festa med och som han vet är den som skulle göra festen grymt rolig (han är en viktig ingrediens helt enkelt), så nu känns det lagom ball. Visst, det kommer bli skitkul ändå men för Daniel är detta helt förödande. och jag blir så grymt ledsen för hans skull.

    Jag sa allt detta till mattias och jag hoppas verkligen att han fattade, men sen är han inte stark nog att stå upp mot sin dominanta, ombytliga brud.

    Ville bara ösa ur mig... Förlåt om detta var kvällens tråkigaste inlägg

  • Anja 19 juli 2008

    Något glatt oxå...

    Idag bokade jag resan

    En vecka till Korsika i slutet av augusti/början av september

    Ska bli helt underbart!

  • Englali

    Anja: Men fy vad trist, vilken j-la brud!! Fröstår Daniel om han är besviken. Låt det vara tills i morgon och se vad som händer när killen i fråga hör av sig.

    Resan låter toppen, så det blir bröllopsresan eller? Bara du & D?

  • Englali

    Sängdags... och med min man som äntligen är hemma!

    Natti natti tjejer!

  • Anja 19 juli 2008

    shit snälla någon HJÄLP...

    skulle skriva ut vigselprogrammen!!

    Det GÅR inte!

    På ena sidan blir texten upp och ner! Hur f..n gör jag för att VÄNDA texten upp och ner på de sidor som blev upp och ner vid utskriften? Då borde det ju bli rätt!!!

  • Pumpkin

    Morning!

    Englali: Japp, vi beställde från Vigselbutiken efter att ha provat ut i butik. Vad jag vet så använde sig Lasse av de måtten när han beställde.

    Anja: Usch vilken trist situation
    Härligt med resan dock! Då åker vi på bröllopsresa typ samtidigt

  • Nienna

    Anja - Vilken jobbig situation och vilken puckad tjej! Snacka om att bara tänka på sig själv!

    Vi kommer mest troligt att åka på vår bröllopsresa i maj, vi ska ju få en resa till Spanien men nu i höst är det omöjligt att åka med all jakt osv, så pappa undrade om vi ville åka i maj i stället och det vill vi ju såklart!

    Idag är det dags för storhandling, får ångest när jag tänker på alla pengar som kommer att gå åt idag...

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.