• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    det låter ju HELT sanlöst perfekt!!! kan bara gratulera. Är skitsnyggt m såna där små bakelsetårtor var väl det ni ville ha från allra första början?

    Flamora

    tänker verkligen på dig längtar oxå efter bilder, JÄTTEMYCKET!

    Kan inte fatta att det är MIN TUR om en ynka liten vecka! gulp!!!

  • a wife to be

    Nu är han iväg på sin svensexa. Dom ska åka till Vårgårda utanför Göteborg. Där ska han hoppa fallskärm, ha 5 kamp, bada vedeldad tunna, bastu, fin middag på herrgård m.m Han kommer få såååå roligt

  • Myran 0802

    Flamora: Lycka till idag och ha en otroligt underbar dag idag.

  • Annim

    Flamora;Vill önska dig en underbar bröllopsdag och lycka till!
    Ser fram emot berättelsen om er dag och givetvis bilder!

    Hinner inte vara här så mycket just nu då det är mycket jobb, minisemester med barnen och givetvis förberedning och planering inför den stora dagen!

  • Englali

    Nu har jag vaknat... efter att ha sovit ett par timmar igen. Det var välbehövligt. Vi ska träffa mitt jobb vid 14.30 och sen är det FEST som gäller! (fast jag ska köra... )

    Anja: Japp det var sådana vi ville ha från början så det känns toppen. A fick ju syn på sådan små bakelser för länge sedan och bestämde direkt att sådana ska vi ha, kul när han verkligen vill ha ngt till bröllopet så jag började inte argumentera mer än att jag sa att det är nog förmodligen mkt dyrare än vanliga tårtor så vi får se. Men 5 kr per portion dyrare var det bara o de kvittar ju!

    Annim: Förstår att du har fullt upp. Likadant här. Jobb, flytt, bröllopsplaneringg plus att 100 andra personer sliter i en från alla håll o kanter o vill träffas!

    A wife to be: Låter som din blivande får en underbart rolig dag!

  • a wife to be

    Nu har han nog hoppat, min älskling, hoppas allt gick bra!!! Man blir ju lite nojjig.

  • Pumpkin

    Godkväll tjejer!

    Hur har ni det idag? Här har vi det lugnt och skönt och pillar på i lagom takt Har städat, möblerat om, rensat och klätt in sängen i en sängkappa så man slipper se den riktigt trista madrassen. Nu ska vi snart slå oss ner ute på balkongen och käka lite grillat kött och grillad majs och hemmagjord potatissallad och till det blir det ett glas vitt - mums! Imorgon blir det fortsättning med städningen och Ikeabesök

    Englali: Låter som mumsiga tårtbakelser! Antar att det blir sugarpaste ovanpå?

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    låter verkligen som att ni har det helt underbart

    Härligt m nytändning som nygifta. Hoppas vi oxå blir sådär härligt nyförälskade

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså

    först var det klänningen som satt som en SOPSÄCK

    nu har jag ägnat TRE jä..la timmar åt att göra slingor i håret för att sedan lägga i en ljusbrun/röd färg för att få håret sådär snyggt orangerött med riktigt eldiga slingor i.

    Hittade ju ej den färg jag BRUKAR ha så jag tog en annan. Höll på m slingorna, de blev skitbra, var sååå nöjd och håret lyste som solen. Slänger i den ljusbrun/röda färgen.

    Har den i så länge som man ska...

    Duschar, tittar på mig själv i spegeln.

    INTE EN SLINGA SYNS, håret är istället jämnt MÖRKBRUNT med rött i. inte ett dugg somrigt, solblekt/rött utan MÖRKT MÖRKT BRUNT m lite mörkrött i.

    jag är RASANDE och så jä..la besviken. Visste exakt hur jag ville att håret skulle se ut. Nu ser jag inte alls ut så.

    Nähä... undrar vad mer som går fel.

    (ursäkta mitt deppinlägg)

  • Anja 19 juli 2008

    Inte nog med detta...

    innan idag ringer en tjej från salongen där jag ska göra mig iordning (hon som bygger naglar). Hon hade ju inga tider nära mitt bröllop så jag bokade tid på ett annat ställe, och säger att hon väntar på mig, att jag bokat tid idag och jag utbrister VA??

    Har inte ett enda minne utav detta, för jag VET ju att när jag var där inne o ville boka och hon sa att den enda tiden var idag, exakt en vecka innan, så sa jag att det är alldeles för långt innan och att de skulle hinna brytas m tanke på att jag lixom är trebarnsmamma o har det lite väl aktivt!

    Jag kan svära på att jag inte bokade tiden.

    Men då svarade hon mig ganska snorkigt att "jag skulle väl inte skrivit upp dig om du inte bokat" och sedan informerade hon mig om att hon debiterar mig ändå och jag blev helt knäckt och jag var verkligen så förvirrad och bara -jaha, ja då får du väl göra det, jag ber så hemskt mkt om ursäkt jag minns verkligen inte detta. Hon sa då att hon alltid debiterar hela summan men eftersom jag "verkligen verkar förvirrad" så skulle hon bara debitera mig halva summan.

    Jag stod som lamslagen i telefonen och bara sa -jaha, ja gör du så, tack ska du ha lixom.



    Vi som har så jä..la tight budget som det är. Usch så jobbigt det kändes.

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.