• Ceasara

    Vinterbröllop 08/09 nr 2

    Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Januari2009

    Jag har också varit lite irriterad över hur dyrt det kan bli bara för att man andas bröllop...
    i olika trådar om just frisyren har folk skrivit att det läggs ned extra mycket tid på just en brudfrisyr, för att den ska hålla från morgon till kväll, man kanske äter en bit hos frisören, byter om där osv.
    Jag får betala 2.9 för frisyr och smink, tycker det är lite väl mycket men vad gör man?!

  • Simone B

    Jamen det där är ju lite sjukt. Jag menar - om jag ska på bal så ska det väl också hålla... Man kan ju inte ha det som argument! Om det däremot ingår konsultation etc. som inte ingår annars, men då borde de specificera vad som ingår, så man kan välja/välja bort. Usch! Har inte kommit så långt som till frisörbokningar än, ser inte fram emot det...

  • Januari2009

    Ja det tycker jag också. Alla upppsättningar som frisören gör ska ju hålla hela dagen även om du inte är brud!
    Vi gifter oss på annan ort än hemma och där fanns bara en handfull frisörer att välja på, så då gick vi på de med bästa rekomendationerna. Än så länge håller budgeten ;)

  • Simone B

    Ja, 2.9 är saftigt. Men bara man blir nöjd så! Ska du ha en väldigt komplicerad frisyr eller är bara prisläget sådant?

  • Novemberbröllop08

    Å hjälp, 2.9 var dyrt. Då ska den f** hålla i flera år.

  • Ceasara

    Jag tyckte 2300:- var dyrt men när jag ringde runt så tog det upp till 4300:- inkl sminkning. Så jag behpller min frisör om 2300:-. Nån jag ringde till tog 2000:- men då fick man ha med allt smink själv. Men jag vill ju ha hjälp med färger etc så jag tyckte inte det lät som en bra idé.

  • 2e advent

    Hoppas alla har haft en bra midsommar. Vi hade bestämt att vi skulle hålla vårt bröllop hemligt tills vi skickade ut inbjudningarna men igår kunde vi inte hålla tyst så vi berättade för alla kompisar och idag har vi ringt till mormor och morfar osv.

    Angående frisör problemet så ringde jag runt lite i torsdags bla till frisör utbildningen här. Där har de en salong där både utbildade frisörer och lärlingar jobbar, där tog de 700/h för en håruppsättning det tyckte jag kändes schysst för då är det ju frisyren som avgör hur dyrt det blir, inte i fall man är brud eller inte så där bokade jag nu. Ska dessutom dit och klippa mig på måndag ska bli väldigt kul då det är läääänge sen jag klippte mig nu.

  • Soon to be Mrs P

    Hej!

    Har inte varit aktiv på ett tag då livet kom emellan! =)

    Kan vi inte göra en lista över var och när vi ska gifta oss?
    Jag börjar!

    Soon to be Mrs P: Helsingborg 13 december

  • Ida Halmstad

    Soon to be Mrs P skrev 2008-06-21 17:13:35 följande:


    Hej!Har inte varit aktiv på ett tag då livet kom emellan! =)Kan vi inte göra en lista över var och när vi ska gifta oss?Jag börjar!Soon to be Mrs P: Helsingborg 13 december
    Jag gifter mig också den 13 december, i Halmstad :) !
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2