• Ceasara

    Vinterbröllop 08/09 nr 2

    Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Novemberbröllop08

    Ceasara: Å vad skönt att det verkar bra. Får vi inget svar från Plantis ska vi nog kolla med dom du var hos. Bästa med Plantis är att dom är vana vid mässen.

  • Ceasara

    Nån som har nån idé om min fråga om brudklänning? Se ovan...

  • PennyLane2009

    Ceasara skrev 2008-05-29 09:13:26 följande:


    Var hos cateringfirman igår. Verkar jätte bra. Ska få nya förslag via mail i veckan. Efterrätten var underbar. Ny fråga. Gällande klänningen. Vi gifter oss 31 jan. Jag hade tänkt kolla ´bröllopsklänning på rean i höst. Tänkte då sep okt. Läste i en tidning att rean är först okt-nov. Nu börjar jag fundera om det är för sent. Vad händer om man inte hittar nån? När behöver man egentligen senast kolla klänning? Nån?
    Jag har en kompis som gifte sig i februari 2007 och jag är säker på att hon köpte sin klänning i september-oktober på rean. Jag gifter mig också den 31 januari och jag hade också tänkt vänta in rean. Dock har jag börjat tänka om och kommer nog att ge mig ut och börja prova redan i sommar. Är lite nojig över att jag inte ska hitta något (och vill i så fall ha tid att titta runt lite, alt. sy upp) eller hitta drömklänningen med 16 veckors leveranstid... Har klänningsångest redan som du märker...
  • Ceasara

    PennyLane2009:
    Förstår dig precis. Börjar också oroa mig. Hittar jag nån på rean är ju det underbart men om inte... Dessutom trodde jag som du att rean var sept-okt men läste nu i en bröllopstidining att rean istället är i okt-nov och då känns det lite sent. Vet inte hur jag ska göra. Känns lite läskigt.

    Var gifter ni er?

  • 3Jane

    Åh, här va ni ju, undrade vart vår tråd tog vägen :)

    Tänkte också kolla lite dekorationer innan jul. Förra året reade Ikea ut sina julgrejer redan innan jul, så ska försöka passa på då.

  • Ceasara
    3Jane skrev 2008-06-03 09:08:15 följande:
    Åh, här va ni ju, undrade vart vår tråd tog vägen :)Tänkte också kolla lite dekorationer innan jul. Förra året reade Ikea ut sina julgrejer redan innan jul, så ska försöka passa på då.
    Visst är det bra när man gifter sig efter jul ändå?

    Jag väntar förslag från en catering firma i dagarna. Han skulle maila mig med nya förslag på varmrätter då jag ratade de förra förslagen. Vi var där i förra onsdagen och hade hoppats på mail redan nu. Undrar när man kan ringa och efterlysa dem... Vi fick smaka på en chokladkaka som var underbar. Hade tänkt ha pannakotta till efterrätt men chokladkakan var så underbar att vi nog tar den... Har inte kunnat sluta tänka på den. Det var en chokladkaka med tryffeltäcke och bärsås. Helt otrolig.
  • PennyLane2009
    Ceasara skrev 2008-06-03 07:33:40 följande:
    PennyLane2009:Förstår dig precis. Börjar också oroa mig. Hittar jag nån på rean är ju det underbart men om inte... Dessutom trodde jag som du att rean var sept-okt men läste nu i en bröllopstidining att rean istället är i okt-nov och då känns det lite sent. Vet inte hur jag ska göra. Känns lite läskigt. Var gifter ni er?
    Vi bor i Stockholm men gifter oss i Dalarna, så jag kommer nog att prova ut min klänning här i stan men ev. beställa den i Dalarna (har hört av vänner att det mycket billigare att göra så, Stockholmsbutikerna är visst dyrare).
    Själv då, var gifter ni er, eller snarare, var ska du ge dig ut och prova?
  • 3Jane

    De visste jag inte, vi gifter oss också i dalarna, men jag har provat i stockholm för det är där vi bor.

  • Ceasara

    Vi gifter oss i Skövde. Ska kolla här men också i Degerfors, där nordens största bröllopsbutik finns har jag hört. Får se. Börjar bli lite sugen faktiskt...

  • Ceasara

    Om man var hos caetering firman i onsdags förra veckan och han skulle maila ett nytt menyförslag när kan man höra av sig och efterlysa det??? Är så nyfiken...

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2