• Mizty

    Nya Göteborgsbrudar del2

    Då fortsätter vi i en ny tråd

    fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

    Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • bartan

    God morgon.
    Solen skiner och jag har ont i magen av för lite sömn & oro. Vaknade kl 04.00 första gången efter 3,5 timmes sömn. Kompisen ska hämta mig 8.20 men jag drömde att det varit strömavbrott och när jag vaknar är klockan 8.15. Vilken j-vla start det blev.
    Undrar hur resten av dagen blir.
    Kram till er så hörs vi nästa gång när jag blivit fru.

  • Ajjse

    Hej Bartan!
    Hoppas du får en underbar dag och att du njuter allt vad du bara kan! Kram kram

  • Vendel och Angelica

    bartan hoppas allt går som smort och att ni får en underbar vigsel, fest och start som Man och Hustru !! !!

  • Troll1

    Åh, Bartan!! Tänker på dej....
    Nu är du väl fru.
    Vackert väder också, precis som det skall vara!

  • Mizty

    Gó kväll!

    Oj, vad vi har räknat i helgen... Men det blev ett väldigt bra resultat Och det är härligt när pengarna kommer

    Jag blev så glad Bartan när du ringde igår!! Hoppas ni hade det riktigt mysigt Ser fram emot att få se alla bilder!

    Troll1 - Hoppas ni kan öppna fönstren snart, det är ju SÅ varmt inne! Men vad det brinner överallt Har inte hört någonting om det... Hoppas allt går bra där hemma!!

    Hoppas alla haft en underbar helg i det fina vädret!!

    Kramizar

  • frökenkräfta

    Hej Tråden,

    hoppas att ni haft en bra helg. Vi har varit och tittat på Malins Skafferi i helgen och bestämt oss. Ska ringa och boka ett möte med Malin och planerar närmare. Det är en mindre lokal än Stora Holm så vi får dra ner lite på antalet gäster fast slipper rodda allting själva. Här kan vi få hjälp med dukning och städning etc. Känns skönt och det passar oss - utan att det blir megadyrt. Vi siktar på fest i slutet av okt eller början av november. När det finns ledigt datum i lokalen.

  • Vendel och Angelica

    aaahhhh mega intresannt tycker jag
    Hur många rymmer lokalen? Vad är ungf pris om du vill säga så klart
    Letar som en blå efter ngt som vi vill ha


    frökenkräfta skrev 2008-06-02 09:28:58 följande:
    Hej Tråden,hoppas att ni haft en bra helg. Vi har varit och tittat på Malins Skafferi i helgen och bestämt oss. Ska ringa och boka ett möte med Malin och planerar närmare. Det är en mindre lokal än Stora Holm så vi får dra ner lite på antalet gäster fast slipper rodda allting själva. Här kan vi få hjälp med dukning och städning etc. Känns skönt och det passar oss - utan att det blir megadyrt. Vi siktar på fest i slutet av okt eller början av november. När det finns ledigt datum i lokalen.
  • frökenkräfta

    Vi har också letat lite efter lokal och varit kluvna till hur vi vill ha det. Fint fast det ska inte kosta en förmögenhet och vi vill inte ha betal-bar. Vill kunna ha fest med mat och dryck fast inte hamna på 100 000 kr för festen.

    Har inte bokat ännu och vet inte exakt hur det funkar med allt på Malins, här kommer den info som jag har:

    - när vi var där så var det dukat till 68 personer. Tror att det går med 70-72 fast det blir lite trångt.
    - går att beställa de tjänster som man vill ha; dukning, serveringspersonal, städning, kontakt med DJ
    - lokalen kostar 8500 kr
    - kan ha med gen dryck
    - mat, vi kommer att ha buffé, tror att det går att beställa 3rätters också

    Vet inte vad det kommer att landa på. Vi tycker det är skönt att kunna få hjälp med dukning, städning och servering. Vill inte be min familj om hjälp med detta. Vill att de ska kunna få komma som gäster och bara njuta och kalasa med oss.

    Ska ringa i början av veckan och boka in ett möte med Malins Skafferi. Efter det vet jag nog lite mer. Tex, hur många gäster man kan ha som max.

  • Vendel och Angelica

    aaahhhh
    Tack!
    Låter bra!
    Vi skulle oxå vilja ha egen dricka och slippa städa etc... duka o fixa gör vi gärna men resten slippper vi om vi kan!
    Funderar oxå på buffé!
    Väntar med spänning på pris förslag


    frökenkräfta skrev 2008-06-02 10:49:51 följande:
    Vi har också letat lite efter lokal och varit kluvna till hur vi vill ha det. Fint fast det ska inte kosta en förmögenhet och vi vill inte ha betal-bar. Vill kunna ha fest med mat och dryck fast inte hamna på 100 000 kr för festen. Har inte bokat ännu och vet inte exakt hur det funkar med allt på Malins, här kommer den info som jag har:- när vi var där så var det dukat till 68 personer. Tror att det går med 70-72 fast det blir lite trångt.- går att beställa de tjänster som man vill ha; dukning, serveringspersonal, städning, kontakt med DJ- lokalen kostar 8500 kr- kan ha med gen dryck - mat, vi kommer att ha buffé, tror att det går att beställa 3rätters ocksåVet inte vad det kommer att landa på. Vi tycker det är skönt att kunna få hjälp med dukning, städning och servering. Vill inte be min familj om hjälp med detta. Vill att de ska kunna få komma som gäster och bara njuta och kalasa med oss. Ska ringa i början av veckan och boka in ett möte med Malins Skafferi. Efter det vet jag nog lite mer. Tex, hur många gäster man kan ha som max.
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2