• Mizty

    Nya Göteborgsbrudar del2

    Då fortsätter vi i en ny tråd

    fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

    Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Mizty

    Det tycker jag känns lite tråkigt nu när vi bytt lokal, fram till kl:02 får vi vara kvar. Tror dock att det blir lite skillnad på fest om vi hade haft 70 gäster med mycket kompisar mot nu när det bli 35 & större del släkt... Intalar jag mig själv i alla fall


    Troll1 skrev 2008-05-22 09:46:41 följande:
    + att man (eller rättare sagt gästerna) bestämmer när festen ska sluta. Viktigt för oss!
  • Troll1
    Mizty skrev 2008-05-22 10:47:49 följande:
    Det tycker jag känns lite tråkigt nu när vi bytt lokal, fram till kl:02 får vi vara kvar. Tror dock att det blir lite skillnad på fest om vi hade haft 70 gäster med mycket kompisar mot nu när det bli 35 & större del släkt... Intalar jag mig själv i alla fall
    Men kl 02,00 är väl ok? Jag har hört andra som fått sluta vid 01,00. Det är stor skillnad där...
  • Mizty

    Ja, fast musiken måste sänkas kraftigt vid 01 då det finns bostäder ganska nära Men det blir säkert bra ändå!

  • frökenkräfta

    Jag tror att kl 2 är ok. Det är ju en lång dag och mkt som ligger i luften tidigare så orken kanske ändå tar slut runt 2. Vart ska ni sova på bröllopsnatten? Skönt att hinna njuta lite av boendet också.

    Tack för cateringtips. Fick många svar i tråden. Ska kolla runt lite.

    Ska bli spännande som sagt att komma ut till Stora Holm!

    Är det någon som varit på Malins Skafferi? Kom upp som ett alternativ kanske. Någon som hört ngt? Det mesta som finns om Malins Skafferi här är det lite äldre datum på, fast alla är väldigt positiva.

  • Troll1

    Frökenkräfta: Vi var på Malins skafferi och tittade. Det är ok om man är lite färre på festen, annars blir det TRÅNGT! Inte aå mysigt enl mig. Sedan var personalen som stökade inför ett bröllop då väldigt grinig och sur. Kanske tillfälligt, men vi hade bokat tid för att titta och vi var försynta som små möss! Nej, tack för vår del. Däremot har jag hört gott innan. Ska ni vara 80 personer så rek jag det inte.

  • bartan

    Hej tjejer,
    har kollat igenom fikaförslagen och det är spridda skurar. Vore bra bra om vi fick beslutat om ett snart då det snart är helg. Kolla era kalendrar noga och skriv upp den dag som passar. Så många som möjligt ska med

  • Mizty

    God Morgon tjejer!

    Äntligen fredag & underbart väder

    Håller med Bartan, kolla kalendrarna nu & skriv upp er! Vore jättekul om vi blev MÅNGA denna gången

    frökenkräfta - Tror vi kommer bo på Hotell 11... Har inte kollat några priser ännu, men det vore ett bra alternativ till våra långväga gäster oxå. Kul att kunna äta frukost tillsammans med så många som möjligt!

  • Troll1

    Mizty: Var ligger Hotell 11? Ngn som bott på Novotell? Vi lär vara luspanka, men vill bo på hotell ändå. Fast någorlunda fräscht annars får det vara...
    Jag försöker komma den fdagen ni beslutar er för. Här har jag numera en vildbase som inte gärna sitter i vagnen ngn längre stund. Vet inte hur jag ska göra. Sambon kommer inte hem förrän den 17 juni som det verkar.. Jag vill ju träffa er!

  • Sagesse

    Vi ska bo på Novotel. Sambon har skött den biten så jag vet inget mer än att det var överkomligt i pris. Hotell är ju alltid dyrt iofs, men det kan ju vara mer eller mindre överkomligt.

  • Mizty

    Troll1 - Hotell 11 liggre på Eriksberg. Novotell har jag aldrig bott på... Men jösses den 17:e Fy vad jobbigt! Hoppas att det blir tidigare. Hoppas du/ni kommer på fikan

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2