• Mizty

    Nya Göteborgsbrudar del2

    Då fortsätter vi i en ny tråd

    fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

    Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • frökenkräfta

    Har lagt in mig på fikalistan. Kan två av dagarna. Skulle vara jättekul att ses och prata bröllop.

    Ikväll ska jag ut och gå med min vän som ska vara vittne på mitt bröllop/vigsel och som också ska gifta sig - i september. Vi går med stavar och hinner avhandla både det ena och det andra kring bröllop. Supermysigt!

    Ha en bra kväll allihopa.

  • Lokalo

    Ingen slöja här heller. Jag har tänkt ha lite medeltidastil, men hittar ingen bra frisyridé. Hade dom bara jungrfrueligt långt hår ner till midjan?? Då har jag en del kvar att odla på tre månader....

  • busfia

    Hej....
    Jag hitta hit,
    Det var ett tag sen jag skrev här. Hoppas alla mår bra
    Jag vet inte med fika än så av vaktar tills ni bestämmt, jobbar en hel del

    Jag har beställt än tärn klänning
    Köpt smycken
    Har varigt på vin provning på Odd Fellow där festen ska vara
    Skickat in hinder papper
    Hmm tiden springer iväg.....

  • Troll1

    Hej Busfia och ni andra!
    Jag ska ha slöja och tiara (om jag någonsin hittar en bra tiara under 800 ??)
    Idag har jag haft en grym migrän! Andra gången sedan min dotter föddes. Det kan vara grav/förl som dragit igång det har jag förstått från andra. Hemskt var det i allafall. Har köpt Eeze nu för säkerhets skull. Inget sådant på bröllopsdagen, tack!

  • Ajjse

    Troll1: Jobbigt med migrän! Hoppas inte att det kommer på bröllopsdagen!
    Jag letar oxå efter en billigare tiara. Jag har hittat en som är jätte fin på Svahns i Kungsbacka men den kosta 790 kr och jag tycker det är lite mycket.. Det enda är att jag nu jämnför alla tiaror med den och än så länge har jag inte hittat någon som jag tycker är lika fin. Det finns ju en del sidor på nätet med billigare tiaror men jag tycker att det är svårt att bestämma sig efter att bara sett en bild i datorn. Jag vill känna och prova! Hittar du någon billigare i stan så får du gärna tipsa mig!

  • frökenkräfta

    Troll1: jag är också migränmänniska. Kan ge en del tips när vi ses eller i privat mejl.

    MATEN till festen, hur gör ni? Jag vill ju gärna ha en lokal där vi kan ta med maten själva. Ska titta på Stora Holm på måndag. Ska bli spännande! Tittade på Skansen Kronan i veckan. Snygg lokal och toppenläge men det faller tyvärr på priset. 900 kr/pp för middag med dryck och så tillkommer baren. Jag vill ha fri bar.
    Jag har tidigare sagt att jag inte tycker det är värt att lägga 100-200 000 kr bröllop men aj vad ddet drar iväg. Bara vår vigseldag ligger redan på massor. Samtidigt som jag vill ha det fint och absolut inte vill snåla. Nu är det vigselringen och fotografen som blev väldigt dyrt.

    Vi kommer att bli runt 80 personer och jag vill gärna ha rekommendation på cateringfirma.

    Har kollat på Sofina.net och Delitalia. Lutar eventuellt åt en italiensk buffé.

    Vad säger ni? Vart har ni beställt mat? Priser?

  • Ajjse

    Frökenkräfta: Jag har lagt in ett svar i ditt andra inlägg.

  • Troll1

    Frökenkräfta: Kan inte tipsa om cateringfirma, tyvärr.
    Det var ngn som tipsade om en bra firma inte långt från Stora Holms säteri. Ngn här som känner igen det?
    Tyvärr är kostnaden för Stora Holm väldigt hög, men det kompenseras lite av att man kan fixa mat & alkohol själv + att man (eller rättare sagt gästerna) bestämmer när festen ska sluta. Viktigt för oss!

  • Mizty

    Hej!

    Troll1 - Jobbigt med migrän, peppar, peppar så har jag inte haft det på väldigt länge! Håller alla mina tummar & tår för att den håller sig borta på den stora dagen

    frökenkräfta - Vi ska ta vår mat från Tres www.tres.se Har kikat på annas catering oxå, dom hade väldigt bra priser, vet dock inte hur maten är där. Mat & potatis på Backabergögata gör jättebra mat oxå!

    Busfia - Hoppas du kan hänga på nästa fika!!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2