• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Amor Eterno

    Tjejer!!

    Astriden - Grattis till huset när blir det inflytt?? I september var det va?
    Och bebisen kommer i slutet av oktober då blir det en skorpion som jag

    Långserud - Jag tror att lite "starkare sminkning" sysns bäst på kort... Nu menar jag inte night club smikning heller... Men vad yckte du satt vackrast på dig?? Jag vet att Body shop gör ju sminkningar pröva där!!

  • stenbruden

    Hej tjejer!!

    Är jättestressad på jobbet nu... semestern börjar på fredag men nu är det häcken full!
    Hoppas jag hinner med er lite mer i dagarna.
    GRATTIS astriden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Superkul!!!

    Ville bara säga hej och att jag återkommer
    KRAM!!

  • AyBee

    MrsD - Har nu kollat av läget lite med min mamma som jobbar inom Svenska Kyrkan.
    Det enda ni kan göra och säga är att ni "av principiellt skäl inte vill vigas av en kvinlig präst". Ni har tvärr bara tillgång till de präster som jobbar just då och om inte de är villiga att byta så är det inte så mycket som kan göras, förutom att fixa en egen präst. Det behöver ju inte vara en präst från GBG eller Skåne Utan kanske någon från pastoratet bredvid. Har ni kollat med dom? Det kostar lite e-xtra när det inte är inom samma pastorat/stift men varför inte kolla?

  • mrsD

    AyBee - tack!!! va gullig du e! ska kolla direkt med närliggande pastorat!

  • Stjärnis

    Astriden: Grattis till huset!! Måste spana in "bebben" i galleriet..

    MrsD: Bra tips från AyBee. Jag tror inte det ska kosta så mycket heller men det är visst brukligt att betala resersättning osv..

    Stenbruden: Känner igen det där, att vara superstressad inför att man ska gå på semester! Det är nackdelen med att ingen gör ens arbete när man är borta. Man måste jobba undan en jättehög innan semestern och när man kommer tillbaka måste man ta tag i en mastodonthög. Tänker på dig!

    Nu har vi gjort en preliminär bordsplacering. Oj, oj oj, vad svårt det var!

  • carinokenneth

    Astriden- vad roligt med nytt hus och bebisen =)...såg att du redan börjat få "stor" mage =) härligt!!

    Lycka till nu ni tjejer som inte har mkt kvar! Hoppas ni får en härlig dag =)

  • Majsis2008

    god morgon tjejer. Sista dagen och jobba för denna veckan. Och idag är det klippning på schemat.
    har inte kommit på nån morgongåva, så snart ger jag upp. Får ju vara nåt som inte ska graveras, för det hinns ju inte med...

  • Astriden

    God morgon,
    Majsis.. du hade väl den boken redan?
    Vart skulle ni åka på bröllopsresa? Kan du inte ge något extra då?

  • Långserud

    Morning girls!

    Igår var jag och klämde porer, 180 min lyx behandling där jag kände mig som en prinsessa! Åh vad det är skönt med behandlingar, I love!

    Men sååå typiskt, glömde smink hemma (iaf mascara brukar jag dutta på) å vad händer då? Jo ser ju ut som ett mossigt vrak av allt maserande å knådande plus helt osminkad då träffar jag först en kollega från det ställe jag slutat på. Å hur vill man se ut då? jo snygg och framgpångsrik (hahaha jag har ju gått till en konkurrent). Å sen då? Jo en tjej som intervjuade mig för ett jobb i vintras. Å hur vill man se ut då? Jo äNNU mer snygg och framgångsrik! ;)

    Typiskt

    Igår började min älskling sätta ihop festhäftet så nu ska vi provskirva tu å se så ser ok ut. Pirr!

    Stenis: Andas! Kämpa det sista fram till fre, sen är det bara att jobba mer pirret i magen!

  • 31 maj 2008

    Grattis Astriden, både till huset, och bebisen som växer, och den fina gravidmagen! Måste vara skönt att få "riktig" mage! Hoppas det inte är alltför jobbigt för dig!

    Idag ska jag köpa nytt läppglans inför bröllopet, sen är nog allt inköpt. Kan inte fatta att det är på lördag!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4