• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Majsis2008

    hehe tänkte man får lägga in nåt roligt på lördan eftersom det är en dag med lycka hehe

  • AyBee

    Godmorgon brudar.

    Tack själva Amor & Astriden - vad hade jag gjort utan Er!!! Ni är guld värda.

    Idag har vi datastrul på jobbet - sådär kul på en måndag Mellan varje order vi lägger stängs programmet ner.....grrrr liiiiite irriterande

    Majsis - Babyvipes definitivt! Lycka till på lördag!!!! Och njut av dagen - alla säger att det går så fort.

    Igår satt vi och gjorde inköpslistan till Tyskland. Gjorde våran och dubbelkollade mot din Astriden - hade ni tillräckligt? Vi verkar tycka samma. Så listan ser hittills ut så här till 45 drickande personer (en gäng gravida o ammande = billigt )

    2 lådor vitt
    4 lådor rött
    2 Whiskey
    1 Baileys
    1 Konjak

    20 flak Öl
    2 BiB Rött
    1 BiB Vitt
    2 Barcardi Razz
    2 fl Gin

    Ser det bra ut tycker ni?

  • Majsis2008

    ja det ser bra ut, vi ska ha samma mängd på ett ungefär och vi är ca 35 som dricker...

    ja jag ska köpa babyvipes idag...sen på torsdag blir det och handla det som kan finnas i lokalen som lite akuthjälp

  • Astriden

    God morgon tjejer.
    Innan jobbet idag så köpte vi huset, så nu är allt påskrivet & klart direkt efter det gick vi över gatan till BMG där det var dags för ultraljud. Mysigt! det är så härligt att ligga i det mörka rummet & se sin lilla bebis snurra runt.
    Vi blev lite framflyttade så nu är BF 31/10
    Krabaten är ca 17 cm från huvud till rumpa & såg helt frisk ut.
    Otroligt att se hjärnhalvor & hjärtat pumpa.

    Åh, Majsis & 31 Maj nu är sista veckan inne!
    Hur känner ni Er, pirriga?? Kontroll? Hjälp med något?

    Aybee, ser bra ut tycker jag. Våra inköp passade perfekt.
    Vita vinet tog slut liksom förbubblet. Vi hade totalt 8 flaskor rött kvar & nån flaska sprit.

  • Majsis2008

    jag är inte så nervös ännu, men det kommer lite mer och mer. Har ju stenkoll på det mesta, och vet att det är många som kommer "busa" med oss på våran dag, svärmor och svärfar ska göra nåt med nån bandspelare...hmm kanske gjort en låt om oss?? hehe kul i alla fall

  • AyBee

    Astriden - visst är det mysigt att de bebben. Åhhh kommer ihåg varneda sekund som vi såg Axel när han låg i magen. Helt underbart!!

    Ja jag är lite skeptisk på det vita vinen men samtidigt är det höst och då dricker iaf jag mer rätt än vitt, så jag tror att det blir bra. Hur många flaskor bubbel kommer det går åt tro?

  • Astriden

    Vår Fördrink/Brudskål
    Vi hade 26 flaskor till ca 90 pers.
    Då var det ju en del som inte drack & alla fick 2-3 glas på den timme medans vi fotades.

  • Långserud

    Å tjejer, undra om mina nerver börjat spöka? har ju blivit provsminkad en gång i lite brunlila färger å tyckte kändes ok?. Förrutm att hon skulle göra eyelinern tunnare men i förra veckan var jag på Mac å provade en mer brunguldig skugga som var sååå snygg å som hon sa var mer både dag och kväll. Samtidigt så såg jag kanska omsmikad ut å mina gråblå ögon försvann? men samtidigt så var den andra skuggan mkt mörkare å kanske för mkt kväll? Kanske skulle jag vara snyggare i ljusare så då funderar jag på att åka till sminkösen i Karlstad igen för att prata mer. Men 1. Är jag omständlig? Kanske inte alls var snyggare! 2. det tar ca 80 min tor och den en stund där (=onödigt lägga tid på eftersom nästa vecka kommer vara fullt hus)

    Åh bröllopsnerverna kankse som spökar?

    Men bara för att utröna en sminkös till vad jag passar i så ska jag gå ngnstans tillå prova å fråga-. Tips på vart jag ska gå? Ej Åhlens, där har jag varit!

  • Långserud

    Astriden: Bra köp ni gjor tycker jag: Läge, pris sett till nybyggt kontra gammalt (lite skillnad om ser på hemnet), schysst hus! bara en tanke som kom i morse när jag på bussen läste bostadsbilaga. Å framförallt, nu kan ni relaxa fram till oktober! Lääåängtar efter vår trådbebbe! Har du fått kort på honom nu?

  • Astriden

    Hahaha, är det en han tror du Långse?
    Det är så skoj att höra allas gissningar M säjer han men mamma säjer hon Jag känner mej mest förvirrad & nyfiken.
    Japp, fick ett till foto idag så nu har vi två foton på vår bebis.

    Jo, även om det är sjukt mycket pengar så är det skönt med fast pris, garantier & nytt. *jag längtar*

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4