• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • AyBee

    Nu har jag också hittat hit.....(tack för tipset Astriden )

    Men Stjärnis - vad skriver du. Usch vad otäckt!!! Kommer inte ihåg vad du jobbar med så jag vet inte om det är vanligt eller inte i din branch....

    Amor - Jag kommer nog på fredag jag me. Kommer så fort jag kan. Är ledig och om M är upptagen så får jag väl ta med mig Axel en sväng. Ska kolla hur det blir.

    MrsD - jag är uppvuxen bland en massa präster och inte för att detta kommer att hjälpa dig men de allra allra bästa jag känner är alla kvinnor!! Så träffa henne, ha en avspänd inställning och känn av vibrationerna när du träffar henne. Det är ingen ide att du jagar upp dig nu i förväg. Hon kanske är kanongo Kram på dig!!

  • mrsD

    AyBee - tack=) jag kan absolut tänka mig att d du säger är sant.. men d ska krävas mycke för att jag ska tänka helt om o se en kvinnlig präst ist för en manlig när jag tänker mig bröllopet.. men sure, mirakel har ju skett.. *eller?*

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Hemma själv och tittar in innan lägg dags!!

    Stjärnis: Gud vad hemskt gumman man blir ju lite skakig men vi finns här för dig.. Får dig in i andra tankar om inget annat kanske bröllop?

    Aybee - Kul att du kan komma

    Jag hade tänkt mig att ni kanske bara tog med egen kött för det är ju lite svårt att handla vad alla vill äta just när det gäller grill... Men jag har grill korv och bröd + dricka läsk + vin så ta inget annat än just kött!!!

    Kram på er..

  • Långserud

    Good morning!

    Stjänis: Ja en stor kram till dig! Jag har också blivit påhoppad av arg kund en gång men inte tiktigt så ilsken som din men det satt i ett tag, många tankar som ploppade upp. Bra att du pratar om det så att alla tankar kommer fram och att du bearbetar dem. Säg till om det är ngt du behöver/vill ha hjälp med! En stooor goood Latte och en stooooor chokladmuffins kanske? Stooooor kram!

    Å jag var och tränade igår, såååå skönt! Å kom på när jag åkte därifrån kom jag på att jag har ju inte solat solarium gnn gpng än! Har 2 veckor kvar här i Götet innan vi åker upp till Vämland. Är det för mkt att sola idag, på lördag å 2 ggr nästa vecka? Är det för tätt? Hhaaha ej solat på sisådär 5 år!

    Har köpt en vattenfast mascara men när jag kom hem med den kom jag på att ej har ngt att ta bort den med. Tips på bra borttagning?

    Kram!

  • Amor Eterno

    God morogon tjejer!!

    Lite kallare i morse tyckte jag... Man har ju blivit bortskämd med vädret!!

    Långserud - Jag har aldrig solat solarium så jag är den sista som kan ge dig råd. Men tycker inte alls att det låter mycket eller för tätt.

    Angående make up remover så har både Lóreal och Biotherm bra ögon make remover. Även Yves Rochers är bra.. Har ju testat några som du ser

    Jag fick hem min lilla dalahäst igår... Så himmla söt och med förklaring om härsten och allt så jag behöver ju inte skriva något själv....

  • Grund

    Godmorgon tjejer!

    Stor kram till dig Stjärnis! Usch, sånt ska aldrig någon behöva utsättas för på sitt arbete! Skönt att du fått möjlighet att prata med någon.

    Gällande fredag, ska iväg på den där fotograferingen som du tipsade om Astriden. Så tyvärr blir det nog ingen grillning för min del. Det blir som en "pre-möhippa" för min kompis

    Igår träffade vi vår präst. Visserligen var vi på hans sons bröllop i lördags men nu hade vi vårt vigselsamtal. Det kommer bli toppenbra. Vi fick öva lite i kyrkan också Det var ju inte rätt kyrka men vi fick en känsla för hur det är iaf.

    Aybee eller Astriden, är det ngn av er som är sugna på att vara med och fota den 2/8? Vi har ju bara bokat fotograf före vigseln och när jag ser Astridens och Barbas bilder hos friören och vid vigseln så blir jag så sugen på att få lite sånna bilder också. Självklart betalar jag er

  • valkyriana

    Hallå tjejer.
    Den här veckan är jag gräsänka. Daniel är i Norge och fiskar med min pappa och min bror. Fast det verkar vara en del whiskey drickande med i bilden också... Hmmm
    Har det så skönt hemma. Har läst en hel bok (flyga drake) och bara slappat. I går var jag och badade i badhuset med barnen.

    Stjärnis Vad otäckt! Se till att prata om det ordentligt.

    Långserud- det låter helt ok att sola med de intervallen. Glöm inte att smörja in dig med massvis avfuktighetscreme både innan och efter. Då får du snyggare färg.

    MrsD kvinnliga präster brukar vara riktigt bra. Jag har träffat på en trähäst en gång. Men de andra har varit karismatiska personligheter med mycket hjärta.
    Min faster var faktiskt en av de första kvinnliga prästerna i Sverige. Nu är hon död sedan nästan 20 år tillbaka.

    Amour Såg att du har fest på fredag. Hade varit så roligt att komma, men som vanligt är det något som felar. Hemma själv med barnen...

  • Majsis2008

    åh, jag måste hitta en väska...eller så tar jag den jag brukar ha och ger den till nån att hålla koll på, för min mobil ska jag också lämna bort så jag inte skäller på dom i lokalen på lördan hehe

  • Långserud

    Mrs D, vi fick ju också byta präst och jag var mkt neggo men det känns OK nu. Om man ser till hela dagen och kvällen så känns den delen ganska liten i jfr med annat som kan/kunde gått snett. Kram på dig!

  • mrsD

    Långse - a d kanske e sant *s* finns MYCKE annat som kunnat gått fel.. men samtidigt, jag e eg emot (läs: INTE FÖR) kyrkan och därför känns d extra viktigt för mig att inte gå me på ngt jag egentligen inte känner är okej..
    men jag lovar, ska försöka att inte sura för mkt över d, o vänta t tanten på pastorsexp e tillbaka o ringa o prata me henne..=)

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4