• JoDee

    Effektivt mot hungern "Hoodia"

    Vet ej om detta anses som reklam....

    Men jag måste ju delge mig om en naturprodukt vid namn Hoodia.

    Jag testade med extremt låga förväntningar, men blev positivt överraskad milt uttrykt.

    Alla talar om olika dieter. Men Jag har inte ändrat nåt av mina matrutiner, förutom att hoodia tabletterna minskar hungern markant.
    Vilket har resulterat i att jag inte äter för stora portioner, och små äter inte alls.
    Nästan så man måste påminna sig om att äta. Vilket INTE var ett problem förut.

    Jag har 10 kg kvar till matchvikt, men vägen dit verkar inte så lång längre.

    Andra som testat den önskar jag gärna att ni skriver om hur ni tyckte den verkade.
    Och givetvis ni andra som är nyfikna.

    Mvh Dee

    (till moderator: Anses detta vara reklam så ber jag hemskt mycket om ursäkt givetvis.)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-13 13:53
    OBS!!!! Nu har helt plötsligt Läkemedelsverket bestämt sig för att Förbjuda? Hoodia.

    Citat från Läkemedelsverkets hemsida.

    Salicin, som omvandlas till salicylsyra i kroppen, är läkemedelsklassificerat. Bantningsprodukter som innehåller extrakt av Hoodia gordoni, bedöms ha en aptitnedsättande verkan via effekt på centrala nervsystemet och klassificeras därigenom som läkemedel.
    _______________________________________

    Trots att det Inte har bevisats några som helst biverkningar.

  • Svar på tråden Effektivt mot hungern "Hoodia"
  • valkyriana

    Var det någon som såg superskinny vs.... på 3 an (?) här om dagen. De pratade om Hoodia, men jag missade vad de sa. Vet bara att hon kastade dem i toaletten i slutet...

  • Zsarah
    Eskobar skrev 2008-07-13 10:40:32 följande:
    Kan man äta dessa produkter om man ammar??
    Man ska helst inte äta hälsotab. överhuvudtaget (förutom vitaminer) när man är gravid eller ammar. delvis för att de har inte forskat och kollat upp deras effekt för fostret/barnet.
  • Mikabella

    Väga sig på apoteket!? Låter ju väldigt intressant. Har de sånna vågar på alla apotek eller är du på ett speciallare apotek? Vill oxå få reda på min fetthalt/vätska, som jag för övrigt VÄLDIGT lätt samlar på mig/ och mitt riktiga BMI!


    JoDee skrev 2008-07-02 13:11:32 följande:
    Kan samtidigt passa på att tala om ett bättre sätt att se total fett-vikts nedgång.Jag väger mig på apoteket, där dom har en våg som mäter all fett, vätska och BMI (ditt riktiga BMI, inte det man bara räknar på nätet)Man får med sig ett "kvitto" där all info om din korrekta viktnedgång, oxå en folder med förklaringar och där man kan skriva ner sina siffror. Helt suvveränt! Jag har inte gått ner i kg så mycket, men i fett ligger jag nu på Normal!!!! (dock lite högt, men ska ner mer) //Dee
  • JoDee
    Mikabella skrev 2008-07-13 13:25:22 följande:
    Väga sig på apoteket!? Låter ju väldigt intressant. Har de sånna vågar på alla apotek eller är du på ett speciallare apotek? Vill oxå få reda på min fetthalt/vätska, som jag för övrigt VÄLDIGT lätt samlar på mig/ och mitt riktiga BMI!
    Bra fråga. Vi har 2 apotek i vår lilla stad, och ett av dom har vågen. Bäst vore om du går och frågar.
  • JoDee
    Eskobar skrev 2008-07-13 10:40:32 följande:
    Kan man äta dessa produkter om man ammar??
    Man ska aldrig inta några som helst bantningsprodukter när man ammar. Kom ihåg att allt du sätter i din mun, förs över till din bröstmjölk.
    Lever du dessutom under "bantningskost" riskerar du få allt för lite näring både till dig och barnet.

    Mina rekommendationer är ju inte läkare. Men sunda förnuftet säger att du bör verkligen vara noga med kosten. Se till att du äter bra mat, och dricka mycket vätska.
  • JoDee
    Eskobar skrev 2008-07-13 10:40:32 följande:
    Kan man äta dessa produkter om man ammar??
    Man ska aldrig inta några som helst bantningsprodukter när man ammar. Kom ihåg att allt du sätter i din mun, förs över till din bröstmjölk.
    Lever du dessutom under "bantningskost" riskerar du få allt för lite näring både till dig och barnet.

    Mina rekommendationer är ju inte läkare. Men sunda förnuftet säger att du bör verkligen vara noga med kosten. Se till att du äter bra mat, och dricka mycket vätska.
  • JoDee
    valkyriana skrev 2008-07-13 11:09:50 följande:
    Var det någon som såg superskinny vs.... på 3 an (?) här om dagen. De pratade om Hoodia, men jag missade vad de sa. Vet bara att hon kastade dem i toaletten i slutet...
    Vilket program var det? Vill verkligen se det.
    Men jag kan ju bara tala från egen erfarenhet, och för mig är dom helt suvverän.
  • JoDee

    De personer som är nöjda med produkten. (den är ju inte farlig trots att det nu är läkemedelsklassat)

    Kan passa på nu att köpa medans dom rear ut dem.

  • Emblingen

    Varnar för Hoodia!!!

    Jag åt dem för 2 år sedan. Tog rekomenderad mängd. En dag några veckor efter jag börjat kände jag mig konstig. Dåsig, slö och oorgenterad. Min granne märkte att jag började bli väldigt konstig och ringde min m2b. De körde in mig till Axessakuten och under tiden hann jag bli medvetslös. De fick bära ut mig ur bilen och jag fick komma in med en gång. Jag hade väldig dålig syretillförsel så personalen ringde ambulans med en gång som körde i ilfart upp till sahlgrenska. Efter några timmar vaknade jag till liv igen och då var alla personal inställd på att jag försökt ta livet av mig med hjälp av tabletter. Alla symptomen tydde på det.

    Men det hade jag ju inte!!!!!

    Efter några timmar då de äntligen trodde på att jag ej tagit överdos av tabletter så kom de fram till att det hade med Hoodia att göra.
    Jag slutade rakt av och efter det har jag aldrig vart med om någon sådan upplevelse igen.

    Så var försiktig med naturläkemedel! Inget på den marknaden har genomgått någon granskning så det kan vara superfarliga naturliga ämnen i som vissa klara och vissa inte. Men man vet ju aldrig hur man ska klara av det innan skadan är skedd.

  • JoDee
    Emblingen skrev 2008-07-13 14:31:23 följande:
    Varnar för Hoodia!!!Jag åt dem för 2 år sedan. Tog rekomenderad mängd. En dag några veckor efter jag börjat kände jag mig konstig. Dåsig, slö och oorgenterad. Min granne märkte att jag började bli väldigt konstig och ringde min m2b. De körde in mig till Axessakuten och under tiden hann jag bli medvetslös. De fick bära ut mig ur bilen och jag fick komma in med en gång. Jag hade väldig dålig syretillförsel så personalen ringde ambulans med en gång som körde i ilfart upp till sahlgrenska. Efter några timmar vaknade jag till liv igen och då var alla personal inställd på att jag försökt ta livet av mig med hjälp av tabletter. Alla symptomen tydde på det.Men det hade jag ju inte!!!!!Efter några timmar då de äntligen trodde på att jag ej tagit överdos av tabletter så kom de fram till att det hade med Hoodia att göra.Jag slutade rakt av och efter det har jag aldrig vart med om någon sådan upplevelse igen.Så var försiktig med naturläkemedel! Inget på den marknaden har genomgått någon granskning så det kan vara superfarliga naturliga ämnen i som vissa klara och vissa inte. Men man vet ju aldrig hur man ska klara av det innan skadan är skedd.
    Oj jisses, aldrig hört talas om något liknande.

    Läskigt iaf, jag har inte alls känt av någonting. Annat om än jag glömt att äta eller dricka, så har jag blivit trött. Det säger sig självt.

    Obehagligt iaf. Det som är konstigt är att läkemedelsverket inte hittat några som helst biverkningar. Men att det påverkar centrala nervsystemet liksom salicin.
Svar på tråden Effektivt mot hungern "Hoodia"