• katjakaj

    viktväktarna

    Skapar en ny tråd för oss viktväktare eftersom den gamla stängdes.

    Här peppar vi varandra och delar med oss av med- och motgångar på vägen till målet!

  • Svar på tråden viktväktarna
  • katjakaj

    Ja, kämpa på nu! Jag vill ha sällskap som jämnviktare!!!

  • katjakaj

    Helena Johansson skrev 2008-05-30 16:01:27 följande:


    -0,8 Nu är det "bara" 3kg kvar.... Tjoho!!!
    Det närmar sig!!! Bra kämpat!!!
  • M hjärta M

    hej på er tjejer!!
    Vi åker till USA i morgon i 3 v... viktväkteriet kommer nog inte gå så bra.... jaja nya tag efter semestern. Lycka till alla med viktväkeriet & bröllopen i sommar!!!

  • matildaochniklas

    Ja, det känns riktigt skönt! Inge kul när det går så trögt under en lång tid.

  • T RO

    Ny här, men har VVat ett tag nu. Känner inte att det måste gå snabbt för mig, vill hellre lyckas få in "tänket" sa att jag kan leva med VV resten av livet.

    -9.8 kilo, vägning på onsdag... Ska gå net från 86.6 till 67 var tanken.. Men jag kanske nöjer mig med 69. Vill under 70, senast jag vardär var på gymnasiet.

    Mitt problem är dock att jag har för stort socialt liv (dagens ilandsprobem)
    Festen, fika, middagar och dessutom en orkester som har spelningar lite då och då, men bjudmat och öl. Och det är svårt att stå emot om man inte ätit sedan lunch och spelningen ligger så att man inte hinner äta innan... Och efter är ingen möjlighet, då har jag redan hunnit slå sönderen bastrumma OCH skrämma tanter. (blir ofantligt otrevlig när blodsockret faller)

    Så det blir till att acceptera långsam nedgång. Men det är låååångt kvar til nästa stjärna...

  • Zozo

    Hej allihopa fran en VVare med paus.. är just nu gravid sa det är inte riktigt läge för att ga NER i vikt men VVs recept hjälper mig iaf att ga upp sa lite som möjligt.

    Jag gick ner ca 24 kg med VV för nagra ar sedan, fran 100.8 till 77. De första 10 kg gick pa ca 10 veckor och de övriga pa ca ett ar. Och det utan att svälta, men med bâttre och sämre perioder, som det brukar vara.
    För ca tva ar sedan började jag pga vissa ändringar i livet ga upp igen och när graviditeten gatt sin gang är det dags att ta nya tag, men för mig är VV verkligen det enda som funkar och far mig att ma bra. Jag maste inte ga pa möten (där jag bor just nu finns det inet ens nagra) men att följa programmet är ju bade enkelt och smidigt att leva med.

Svar på tråden viktväktarna