• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    God morgon/middag tjejer!

    Skönt med en ledig dag... som jag har längtat efter att få sova ut.
    Idag ska jag pyssla med omslagen till våra engångs-kameror som ska stå på borden. Givetvis så duger inte de vanliga utan vi (observera JAG) gör egna
    Ikväll vet vi inte riktigt vad det blir... ev. middag o bio om älsklingen piggnar till. Han har fått min envisa förkylning och halsont.

    Vad gör ni andra idag?

  • Anja 19 juli 2008

    Nu ska jag och barnen sticka hem till min toastmistress som lät mkt underlig när jag föreslog att vi skulle hitta på något idag.

    Hon höll på med nåt och jag frågade vad, då sa hon att jag inte ska vara så nyfiken

    När jag sa att jag ohc barnen kommer så ville hon veta exakt när för hon höll på med grejor, hehe... Funderar på att gå dit tidigare o kika in genom fönstret

    Hahahha skämta bara...

    Men de tror ju att jag är såååå nosig och försöker lista ut vad de håller på med så jag måste ju leva upp till bilden av mig själv

    Jag trodde ju att de KANSKE skulle snappa mig IDAG i och med att det är nationaldagen o min ena toastmistress är GALEN i allt som rör Sverige och ja ni vet, hon är halvtokig och kan precis allt om alla kungafamiljer genom tiderna och är historie-galen och vet typ allt om sveriges historia osv.

    Men nix...

    imorgon kan de ju inte ta mig för då ska vi ju ha kalas för Alice. hennes allra första barnkalas. Vi har fått låna dagis gratis. så himla snällt. Så rektorn kommer o låser upp och larmar av åt oss

    Nu ska jag göra mig i ordning och röja lite här o sen ska vi bege oss till störiga lisa

    hej så länge

  • Nienna

    Åh, vilken värme! Man orkar ju ingenting... Idag har jag jobbat 7,15-12,15. Sen när jag kom hem fixade jag med köttet som ska grillas och kokade jordgubbskräm som vi precis ätit till mellis, mums!

    I morgon blir det jobb igen (samma tider som idag) och på söndag jobbar jag kväll (12,30-21). Sen är jag ledig mån-tis och det behövs, för jag måste tvätta och packa inför Skåneresan, har inte förberett ett dugg! Ska även färga håret flera gånger under de två dagarna, måste avfärga minst 2 ggr och sen lägga in en snygg blond färg och slingor så man känner sig lite sommarfräsch.

    Måste även ringa vigselförättaren innan jag åker, samt FK som inte beslutat om min TFP än (var hemma med sjukt barn i mitten av april!)!

  • Englali

    Här är också varmt, men det blåser ju så vid havet tyvärr

    Nienna: Avfärga håret... det gör du hos frisören eller??

  • Nienna

    Englali - Nä, jag gör det hemma. Har inte haft ofärgat hår på 15 år och jag har aldrig färgat håret hos frisör. Köper sånt där som heter Avfärgning, fast det är väl blekning antar jag, vet inte hur de gör hos frisören...

    Önskar att det kunde blåsa lite här också, en lagom fläktande vind...

  • Englali

    Nienna: Var försiktig bara. Risken är stor att det slutar med ett MKT trasigt hår i ngn orange-röd-blond ton.
    Det som kallas avfärgning i butikerna är blekning och stark sådan, jag skulle inte rekomendera dig att använda det, tyvärr. Menar inte att vara ngn moraltant eller så, bara rädd om ditt hår till dagen B.

    Du kanske har avfärgat innan? Hur mörk är du nu?

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.