• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

Hej tjejer!

Så var man hemma igen, efter en mycket trevlig vistelse hos moster och morbror. Igår gled jag och moster runt på stan och kikade lite, hämtade RINGEN och var på konsultationen. Känns verkligen superbra med tjejen som ska göra mitt hår och smink, hon fattar precis allt jag säger! Håret blev inte alls en fläta (sorry Anja ) men väl tufft-romantiskt och bohemiskt (skyll på min moster att det blev något annat, vet inte vad hon gör med mig). Blir perfekt! Efter konsultationen gled vi runt lite mera innan vi avslutade eftermiddagen på stan med ett glas vin och lite chilinötter och massa prat Sen åkte vi hem och käkade middag med morbror och Ia... Och fortsatte att dricka vin förstås Idag har vi varit till Täby Centrum och jag har provat underkläder (VARFÖR måste underklädesbutikspersonal vara sååå besserwissriga? GRR!) utan någon framgång, provat klänningar utan att det blev något och - till slut - köpt Armbandet med stort A och Örhängena med stort Ö! Och bara för det var jag tvungen att köpa en ny tiara (återigen - moster!)

Kort sagt, mycket trevligt har jag haft

Finns bilder på ringen, smyckena och tiaran i mitt galleri - Jag, Dagen B.

• Flamora

Jag har oxå shoppat smycken idag, Pumpkin. Blev bara örhängen för mig. Ska inte ha nåt halsband eftersom min klänning är glittrig nog. Funderar på armband, men inte bestämt mig...
    Dina var jättefina. Tycker dina ringar är sååå fina.

• Pumpkin

Jag skippar också halsband, tycker det räcker med armbandet och örhängena. Min klänning glittrar visserligen inte, men det händer ju rätt mkt med den ändå.

Tack, jag tycker också mina ringar är sååå fina

• Pumpkin

GRRR! Så uppretad jag är nu! Har fått skatteåterbäringen på mitt gamla konto, hos Swedbank, som jag inte använt sen förra skatteåterbäringen kom. So far so good. Men nu har de tydligen bestämt sig för att mitt kort är spärrat och jag kommer heller inte in på internetbanken så att jag kan flytta mina pengar. Det ENDA jag kan göra är att ringa och lyssna av mitt saldo på telefonbanken Skrikandes Och SJÄLVKLART har de stängt idag, så jag får snällt vänta tills imorgon innan jag kan få några svar på vad fasiken de håller på med

• Englali

Hej tjejer!

Låter som ni hade det riktigt härligt Pumpkin. Ringarna är jättevackara, och ja, de övriga smyckena också
    Frisyren i ditt galleri har jag sneglat på också, fast med mer lockighet i. Så där lite tuff, romantisk bohem

Flamora: Härligt att du hittat smycken. Vad blev det för något?

Jag och A har haft en slappardag. Han är sjuk och jag genomförkyld. Har varit hos mamma o pappa i 2 timmar nu och ätit lite jordgubbar o bara myst med dom.
    Ikväll blir det Thaimat med vänner (brudtärna o bestman), men inte så sent... vi ska tyvärr jobba i morgon igen både A och jag

• Pumpkin
    Englali: Tack

Fniss, apropå lockar - hon blev JÄTTEglad att jag INTE ville ha lockar, för ALLA andra hade det sa hon. Hon tyckte det var jätteroligt att få göra en brudfrisyr utan att behöva locka, locka och locka

Pappa ringde just, på mobilen. Jag svarade inte, så egentligen kanske jag borde ringa upp honom. Men jag tycker faktiskt att han kan anstränga sig lite mer än så, t ex så har vi ju faktiskt ett hemnummer. Att han ringer på mobilen innebär antagligen att han jobbar, vilket i så fall skulle bevisa min teori om att han bara ringer mig när han är borta från familjen. Hmm, känns konstigt att han har ringt. Och jag känner mig feg som inte svarade, men jag blev så ställd och fick så ont i magen.
  • Englali

Pumpkin: Japp, alla vill ha lockar... så är det. Jag är ju en locktjej så här får det bli det, men inte det gamla vanliga brudstuket... jag vill ha mer romantiskt ledigt, just nu iaf

Du gjorde nog rätt som inte svarade. Eller rätt o rätt... men jag förstår att du inte svarade, så menar jag. Och fick du ont i magen bara av att han ringde så var det kanske bäst att låta bli? Han kan gott kämpa lite till tycker jag. Men iofs, du får inte döma på förhand och ta för givet att han faktiskt inte är med sin familj. Fast å andra sidan förstår jag om man tröttnar på att ge ngn chans på chans...

Ett helt annat ämne: ska beställa tärnklänningen från Gojane, är storlekarna där i inch tror du och har du ngn koll på hur man ändrar till det??

Nienna: Hoho!!! Jag behöver din hjälp... du beställde ju klänningar därifrån. Hur gjorde du och hur omvandlar man måtten på storlekskartan?
    Blir det en större storlek än vad man normalt sett har i vanliga fall? Hur lång leveranstid??
    Många många frågor...

• Pumpkin

Englali: Själv tycker jag att lockar ofta tynger ner sig ganska så fort, och då känns det inte lika roligt längre. Så nej, jag är nöjd med att inte ha hela håret lockat

Ja, nog kan han få kämpa lite i alla fall, inte bara skicka ett kort och surt mail och ringa en gång liksom - vad ger det? Nej, vi finns på hitta.se om han nu inte har vårt hemnummer, så då kan han ju försöka på det också. Jaja, det ger sig väl med tiden.

Vad gäller Gojane så har jag bara hört att storlekarna stämmer väldigt bra med vad man har i vanliga fall, men mer än så vet jag inte.

Också en klädesfråga, vad tycks om den här setet?: www.bravissimo.com/products/lingerie/dressing-up-solutions/panache/strapless-bras/pne9-details.aspx

• Nienna

Englali - Kika här på storlekstabellen (antar att det är Formals ni ska beställa, så kika på den): gojane.com/size-chart.html

Sen gångrar du måtten med 2,54 så får du dem i cm, beställ sedan den storlek som överrenstämmer bäst med måtten. Vad jag hört om storlekarna så verkar det vara olika mellan olika modeller, mina var "storleksenliga" och andras har varit större. Leveranstiden är ca 2 veckor.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.