• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Vi får väl se hur många som osar på rätt sätt, hur många som osar på fel sätt o hur många som inte osar alls.

    Egentligen ska man ju bara skita i dem som inte osar men det känns så jä..la trist. Jag hade själv kunnat vara en av dem. Är ju så förb... glömsk och hade torligtvis gjort precis så som du beskriver Nienna... Tänkt att jag osar sen, satt kortet på kylskåpet, sett det varje dag men inte SETT det och helt glömt bort att osa, tagit för givet att vi ska gå men helt glömt att tala om det för brudparet, suck...

    jag är hopplös!

  • Nienna

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 12:47:02 följande:


    Oj har du osa redan??Ja du gifter dig ju lite tidigare än jag... Men osa är väl ändå rätt tidigt eller?Läste någonstans att osa är brukligt att sätta max en månad innan bröllopet, fniss... så vi är nog lite hialösa allihop här inne hehejag har ju satt mitt osa 1 månad och 19 dagar innan lixom!
    Vi har också OSA 1 juni, men det är bara 2 som inte osa:t än och det är farmor och farfar som bor i Spanien, de osa:r när de kommer hem och sen är det min bonusmormor och hon har nog bara glömt bort det, vet att hon kommer. Ska be min bonusmamma påminna henne.
  • Pumpkin
    Anja: Jag tror inte du kan räkna med att de som sagt till dig personligen ska OSA på rätt sätt... Men hoppas går ju!

    Nu har jag fått mat i magen och hunnit med en rask promenad i vårvädret, så nu är jag ÄNNU tröttare
  • Anja 19 juli 2008

    Nä det är möjligt, fast en hel del av dem har jag faktiskt sagt till när de osat till mig då vi träffats.

    har sagt att du får osa till adressen som står på inbjudan, för det är på den mailadressen (speciell endast för osa) som vi räknar ihop alla och går igenom olika kostönskemål osv... så står man ej med där så förs man ej in som en JA-tackare i gästlistan

    Så hård är jag, hehe...

  • Anja 19 juli 2008

    jag har fortf inte fått nåt i magen... måste ta mig en påse nu, haha...

    blir banan/choklad, mums...

  • Pumpkin

    Man ska vara hård

    Vi har ju fått in TVÅ korrekta OSA, men ändå har fler än hälften tackat ja

  • AnneiLund

    Ja jag har OSA:a den 15:e april och gifter mig helgen efter midsommar....om man ska hinna planera in sin semester och se till att man inte är bortrest när vi gifter oss så behövde vi säta ett tidigt OSA:a....att handla all sprit i Tyskland, och fixa med all mat i T R E dagar kräver sin kvinna så då hade vi varit ganska körka med bara en månads varsel...och midsommar helgen innan och allt sånt.... Sen ska vi planera in vem som bor med vem i vandrarhemmet och då behöver vi i god tid veta.

    Så sista dagen är idag...

    Tidigt som fan!!!

    Jag har redan skickat iväg en inbjudan idag till ett annat par som jag gärna ville bjuda om vi fick ngt återbud. Så det har jag gjort...VIA MAIL!!! Korten är slut....pallar inte....
    Så jag gjorde en miljövänlig inbjudan och mailade den
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 12:47:02 följande:


    Oj har du osa redan??Ja du gifter dig ju lite tidigare än jag... Men osa är väl ändå rätt tidigt eller?Läste någonstans att osa är brukligt att sätta max en månad innan bröllopet, fniss... så vi är nog lite hialösa allihop här inne hehejag har ju satt mitt osa 1 månad och 19 dagar innan lixom!
  • Nienna

    Här har vi ätit bullar och druckit mjölk, tur att jag inte bantar.

    De ringde från jobbet (landstinget) nyss och jag fick 8 arbetspass i maj, kunde fått fler men sonen fyller år en helg och sen ska vi på 40-årskalas en helg. Dessutom är det ju bara planerade ledigheter, det lär ju tillkomma sjukvikariat. Sen har jag anmält mig till resurspoolen i kommunen och där kan det nog bli en hel del pass också. Man kommer nog inte vara utan jobb många dagar, synd bara att man inte kan få nån tjänst...

  • AnneiLund

    Det är till en tjej och en kille som Anders känner, hon ska ocksp gifta sig...men vi känner inte varandra såååå bra att vi är med på varandras A-lista (ha ha ha...ja jag har faktiskt en A och en B lista). De gifter sig den 1 aug. Men nu bjöd vi dom, utan tanke på att de ska bjuda oss....vi gillar dom helt enkelt...hoppas att dom tar det bra!

  • Anja 19 juli 2008

    Gaaahhhh

    det var en löjlig jä..la räkning på 195 kr som löpte ut den 29 feb som jag är övertygad om att jag ens aldrig SETT... Har f..n inte ens fått en påminnelse, det var "original" räkningen som gick ut den 29 feb...

    Då stänger dom bara av! Jä..la posten, jä..la eftersändning, jä..la telia, ingenting fungerar. Vi får ingen telefon förrän om FEM arbetsdagar mot en jä..la ÖPPNINGSAVGIFT på 160 kr.

    det är så sjukt fräckt. Jag har nattjour två dagar denna veckan och MÅSTE vara tillgänglig!

    För att de ska förtursöppna mitt abbonnemang måste jag betala 320 kr. Jag blir f..n vansinnig. Tycker det är så jä..la dåligt att inte skicka ut ens EN påminnelse. Dom gör tydligen inte det!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.