• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

    Jag har hittat att Gil-fisken heter Scalare. Tyvärr är Nemo-fisken en saltvattensfisk så då måste man ha saltvattensakvarium och det tänkte vi inte ha eftersom det både är dyrare och lite svårare att sköta. Men Gil-fiskar kan vi i alla fall ha.

  • Pärlplattan

    Hedebris - Förstår att du får ångest... Har inget bra tips dock, tyvärr.

    Nienna - Frågade min man, han har haft fiskaffär en gång i tiden, men han har nog tappat minnet sen den tiden, han sa ungefär det du skrev.

  • GME76   080802

    Dom tänker nog på oss stackare som inte kan slita oss från datorn och därför inte får ngn sömn .

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-13 09:57:18 följande:


    Nämen dök ni upp så sent inatt pumpkin o englali Vid den tiden hade jag somnat gott i min älskades famn, efter mkt trevligt i sänghalmen, hehe...nåväl...Niennaja, det verkar som att något händer prick 0.15 och det är så jä..la retligt. Var därför jag lämnade datorn inatt. Blev så irriterad. Grrr...Pumpkin, du vet inte vad som händer på natten kvart över tolv??
  • Nienna

    Pärlplattan - Tack ändå!

    Har hittat mer info nu och Gil-fisken heter tydligen Moorish Idol och Doris-fisken Regal Tang och båda är saltvattenfiskar. Så det blir inga Hitta Nemo-fiskar i vårt akvarium, det får bli vanliga guppys och Mollys och sånt istället. Synd bara för de är ju så häftiga och snygga, saltvattenfiskarna!

  • Nienna

    Det finns väl snygga sötvattenfiskar också, men de jag sett på djuraffärer är ju oftast inte så "neonfärgade" som t.ex. Nemo & Doris-fiskarna...

  • GME76   080802

    Ja saltvattenakvarier är så himla fin men jeezuz vilket jobb.

  • Nienna

    GME76 080802 skrev 2008-04-13 11:09:39 följande:


    Ja saltvattenakvarier är så himla fin men jeezuz vilket jobb.
    Jag, så har jag uppfattat det när jag läst om det. Det är ju sonen som ska få akvariet, men det blir ju jag som får sköta det så jag vill inte ha så mycket jobb. Det räcker med jobbet ett sötvattensakvarium kräver, det har jag haft förut (fast för länge sen) så det kan jag ju lite om.
  • Snitte- 5/7-2008

    Men shit 61 sidor i nya tråden som jag helt har missat :-0

    Var ju på dop igår, magnus pappa dök inte upp som han medelat
    Sången gick jätte bra men hu så nervös jag var det var sviiiiinkallt i kyrkan..

    jaha sen har vi fått ett STORT problem, jag måste byta kyrka!! den bokade jag för typ 2 år sen.. och nu har de kommit på att de ska renovera den jag frågade prällen igår om de var klara till 5 juli varpå han svarar helt coolt neeeej, sista juli är det beräknat, kan ni inte byta datum då om det är så viktigt... men hallå!!!! hur man man bygga om en kyrka när man har vigslar inbokade!!! så sa jag att de måste ringa de andra brudparen och medela dem för det är nog fler än jag som ballar ur,,,, så började jag gråta.... mitt i kyrkan när de flesta dopgästerna gått ut..., prästen blev nog lite chockad för han bara,.. " eahv vi får prata om det till veckan,,," och så gick han
    shit vad jag bölade igår... vad gör man nu lixom

  • Nienna

    Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-04-13 11:20:04 följande:


    Men shit 61 sidor i nya tråden som jag helt har missat :-0 Var ju på dop igår, magnus pappa dök inte upp som han medelat Sången gick jätte bra men hu så nervös jag var det var sviiiiinkallt i kyrkan..jaha sen har vi fått ett STORT problem, jag måste byta kyrka!! den bokade jag för typ 2 år sen.. och nu har de kommit på att de ska renovera den jag frågade prällen igår om de var klara till 5 juli varpå han svarar helt coolt neeeej, sista juli är det beräknat, kan ni inte byta datum då om det är så viktigt... men hallå!!!! hur man man bygga om en kyrka när man har vigslar inbokade!!! så sa jag att de måste ringa de andra brudparen och medela dem för det är nog fler än jag som ballar ur,,,, så började jag gråta.... mitt i kyrkan när de flesta dopgästerna gått ut..., prästen blev nog lite chockad för han bara,.. " eahv vi får prata om det till veckan,,," och så gick hanshit vad jag bölade igår... vad gör man nu lixom
    Men fy vad trist! Fick du veta det igår på dopet? När hade de annars tänkt berätta det? Det lär ju finnas de som redan skickat ut inbjudningskorten (minns inte om ni gjort det)?
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.