• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    Pumpkin: Mot skärgården är den vi ska ha som pianostycke under vigselakten. Andreas llillebror är ju en helt grym pianist så vi tänker låta honom stå för det inslaget tror jag.

  • Pumpkin
    Englali: Just det, det är ju den! Den är otroligt vacker

    Vad tror ni om When a man loves a woman? Too much?
  • Englali

    Pumpkin: Vilken är otroligt vacker?? Vi diskuter ju många låtar här på en gång nu.
    Vet inte vad jag tycker riktigt om When a man loves a woman. Jag gillar ju låten i sig, men för mig är den inte så glad och förväntansfull som jag vill att ingångsmusiken ska vara. Men för det behöver det ju inte betyda att den inte passar er och eran vigsel.
    Åh... allt handlar ju om smak.

  • Pumpkin
    Englali: Mot skärgården menade jag

    Nej, du har ju egentligen rätt. Låten förknippar man ju med filmen, och den är ju inte så himla positiv Men låten i sig är vacker... Dock hittade vi ju flera som vi gillar, så jag tror vi får sitta och lyssna och jämföra lite. Åh, man vill ju så gärna ha något riktigt speciellt på sin dag!
  • Nienna

    Vi ska ha Jämtländsk brudmarsch som ingångsmusik, utgångsmusik ska vi inte ha.

  • Englali

    Pumpkin: Precis... låten är underbar i sig, men det är bara så att folk inte förknippar den med filmen och hamnar i lite sorgsen stämning så. Det vill ni ju inte!! Man vill ju förmedla en positiv och glad, härlig känsla!

    Jag gillar What a wonderful world, den är ju härlig!

    Men du skkrev ngt om vad kantorn kommer att gå med på. Tror du ni får det knepigt?
    Här hoppas jag det blir lätt... om vi får den kantorn vi önskat (finns två o jag hoppas hon vi vill ha INTE har sem.) så är det en kvinna som mina föräldrar brukar omgås med. Jag känner henne endel också och har sagt till henne att jag vill att hon spelar. Så vi hoppas det kan ordna sig, för då tror jag inte vi får några som helst problem med låtvalen! Plus att hon är van att jobba ihop musikalskt med min moster som ska vara solist, så bara positivt!

  • Englali
    Nienna skrev 2008-04-12 21:21:50 följande:
    Vi ska ha Jämtländsk brudmarsch som ingångsmusik, utgångsmusik ska vi inte ha.
    Ingen utgångsmusik? Hur gör ni då? Nu blir jag nyfiken
  • Nienna
    Englali skrev 2008-04-12 21:22:32 följande:
    Ingen utgångsmusik? Hur gör ni då? Nu blir jag nyfiken
    Vi gifter oss borgerligt utomhus, så vi har liksom ingenstans att "tåga ut". Vi ska istället prata med någon (typ mamma) så hon vet när vigselakten är slut och då får hon börja blåsa bubblor, klappa händer eller komma fram och kramas eller vad vi nu ska hitta på som "slutkläm"
  • Pumpkin
    Nienna: Min första tanke var Jämtländsk brudmarsch, men jag tycker den är sååå sorglig. Men vacker förstås.

    Englali: Jag har ingen aning om vi får problem eller inte, men man vet ju aldrig. En del är ju väldigt traditionsbundna och inte så öppna för förslag medans andra tycker det är jättekul med lite mer ovanliga låtar. We'll see
  • Englali

    Nienna: Ok, men då förstår jag. Haha, ja ni kan ju inte direkt bara tåga iväg liksom

    Pumpkin: Ja det är bara o hålla tummarna o hoppas det blir ngn positiv människa som vågar lite nytänk då.

    Har ni andra fått reda på vilken präst som ska viga er? Har ni fått tid för vigselsamtal och sådant?

    Ang. hinderspröving. Är den giltig i 4 månader va? Så om vi skickar in alla papper nu så är det ju ok även den 9 augusti!?!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.