• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Vidalila

    Nej, det blir nog alldeles lagom! Till efterrät är det chokladkupol med bärsås, sen blir det smultronmoussetårta. Alltså ingen tung sugarpaste-historia. Det hade nog blivit lite mycket!

  • Fröken Planera

    Ja, det tyckte ju jag också, men det gick inte alls hem hos sambon.. Han är rätt rolig att lyssna på när vi planerar. Han har en tydlig uppfattning om hur han vill ha bröllopet, så ibland känns det som att vi har lite ombytta roller. Han är värsta bridezillan på vissa saker, medan jag försöker hålla i pengarna. Igår fick han för sig att vi skulle beställa sådana där toarullar med brudpar på. hahaha jag höll på att skratta ihjäl mig, inte för att det är nåt fel på rullarna, utan för att jag trodde aldrig att en kille skulle tycka att det var en kul nödvändighet.. Ja, han är för söt ibland..

  • Fröken Planera

    Nä, nu ska jag gå ut och gå min runda. Jag tog sovmorgoni morse och sköt därför upp min promenad. Men nu är det dags. Jag tittar in sen igen. Är hemma själv hela dagen!!

  • Hedebris

    hahaha.. det var det roligaste!!!

    varför inte beställa rosenblad och ställa på toaletten istället för toapapper...

  • Englali

    Kikar in efter jobbet... lördagar är inge kul o behöva åka iväg. Fy! Fast på själva jobbet, när jag väl är igång så är det bara kul. Folk är så positiva och trevliga när det är helg.

    Vi ska båda ha dessert och bröllopstårta. Verkar vara du och jag Vidalida. Men tårtan blir ju först senare på kvällen. På alla bröllop jag varit har de faktiskt haft både dessert+tårta och det har inte alls blivit knepigt. Det har fungerat toppen och tårtorna har gått åt!

  • Brud 080524

    Hej tjejer,

    var uppe tidigt idag för jag var rädd att det skulle bli möhippa. Ville inte vara yrvaken när de ringer på dörren!

    Blev dock ingen så det blir nog nästa lördag tror jag! Rätt skönt ändå för nu kan jag pyssla lite med placerngskort och bordsplacering istället!

    Vi ska också ha både efterrätt och tårta. Har varit det på alla bröllop vi har varit på också och har inte tyckt det varit för mycket! Tror tårtorna har gått åt där med! Man kan inte få för mycket sötsaker!

  • Fröken Planera

    Det låter som att jag får ge mig då.. Vi får nog ha både dessert och tårta. Verkar som att det är det vanligaste. Jag har ju dessutom bestämt mig för att skita i allt vad dieter heter den dagen..

  • Pumpkin

    Jag har varit på bröllop av båda sorterna - både efterrätt och tårta och bara tårta. Båda varianterna har varit supertrevliga och ingen har varit missnöjd någon av gångerna.

    Vår tårta är en rätt mastig chokladtårtehistoria, därför känns det vettigast att bara ha den, annars kommer alla rulla från stället sen. Sen ska vi ju också duka fram snacksbord med lite allt möjligt, så det lär inte gå någon nöd på någon

  • Anja 19 juli 2008

    Vi ska oxå bara ha tårta...

    SEdan har vi ju stor godis och snacksbuffé med chokladfontäner osv, så nääää ingen dessert för oss

  • Fröken Planera

    Det där med snacks-bord har jag tagit för givet att restaurangen fixar det, eftersom det är de som står för baren.. Men får nog dubbelkolla det där.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.