• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • AnneiLund

    Ja jag håller med


    Annim skrev 2008-04-11 09:10:08 följande:
    Vad mysigt att det kan pirra till sådär när man ser på sin blivande man!Här har det oxå varit stiltje på fronten för gos,kel,mys sex och allt som hör till!Men nu när våren börjar närma sig hoppas jag att det allt sådant kommer fram med en rejäl xplosion! Ta mig med storm lixom!
  • AnneiLund

    Har du?
    Usch...
    Ja jag vet ionte vad jag ska göra...känns som om jag går sönder...hon grät hela natten, sov inne hos mig då Anders är i Växjö....
    Lovisa är snart 15 år
    Borde älska livet...men istället blir hon bara tystare och tystare.....
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-11 09:11:20 följande:


    Anne: Fy fasiken vad jobbigt! Känner verkligen för Lovisa, har själv varit i den situationen i flera år - på mellanstadiet.
  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    näää jag ska bara sy Daniels väst Har hittat tyg på ebay, suuuuuperfint, silverfärgad/grå jacquardtyg och så svart satintyg till ryggen o fodret

    Fast funderar på om det inte vore ännu snyggare med ljus baksida och foder. Hmmm... typ ivory.

    Annim

    coolt att du ska spexa... hihihi klart jag kommer ihåg helena och jag... "sitter på en bänk utanför gröna lund"

    hihi... kommer ihåg alla deras låtar nästan... "ringer 12 23 05, ringer om och om igen", "linda linda du tar o du ger", "Du kan alltid lita på mig, aldrig nånsin sviker jag diiig", "Det spelar ingen roll hur du ser ut, det spelar ingen roll..."

    Hhihihii... snacka om nostalgi!!!

    måste ju nästan ha en liiiiten nostalgitripp på youtube idag oxå *asg*



    (ignorera killen, fniss)

  • Annim

    Usch vad tråkigt!
    Ja det gör du helt rätt i att finnas där för din dotter och ring hem till pojkens föräldrar!!!
    Förstår att det känns i mammahjärtat man vill ju skydda en barn från allt sådant där ont som tyvärr existerar...barn som retas, vuxna som inte har goda avsikter
    Man vill ju verkligen att ett barn ska känna sig trygga!

    Tro att din dotter känner att du finns där för henne när du ställer upp så som du gör...
    Hoppas allt reder ut sig!
    Det är iaf positivt att din dotter talar om det. Då betyder väll det att hon känner att hon kan vända sig till er vad det än gäller....

  • AnneiLund

    Funderar på om jag ska gå till Svaneskolan nu och prata med hennes lärare...men Lovisa är livrädd att det ska bli värre om jag springer där......
    Vad säger du Pumkin som har egen erfarenhet. Ska man konfrontera de små jävlarna, antagligen med lika fucked up föräldrar

  • Annim

    Anja;Vad roligt att du minns dem!
    Jag var såååå kär i han som sjöng i "The pinks"
    Det var väll min första förälskelse jag kommer inte ihåg hur gammal jag var!
    Sitter och lyssnar på länken du skickade just nu!
    Härligt med en liten nostalgitripp till 80-talet.

  • AnneiLund

    Tack annim, förstod det. Ja jag hoppas att hon känner att jag finns där. I går sa hon att jag var hennes bästa vän, fint MEN jag vill att hon ska ha andra bästa vänner!!! Inte riktigt bara sin mamma liksom.....


    Annim skrev 2008-04-11 09:16:54 följande:
    mitt senaste inlägg var menat till dig AnneiLund!
  • Pumpkin
    Anne: Japp, det har jag. Blev retad, slagen och utfryst i 2-3 år. Fick magkatarr och fick gå till kurator/psykolog ganska så länge. Det är inte lätt, varken som barn eller förälder, men för oss (mig och mamma alltså) hjälpte det ju att min lärare var så otroligt engagerad, han och mamma pratade i telefon nästan när som helst på dygnet om det dök upp något och till slut blev det så att han aldrig lämnade mig ensam med de andra eleverna i klassrummet, jag fick följa med honom överallt. Han var min stora trygghet - en helt underbar lärare!

    Hmm, det där var ju inte så uppmuntrande Men jag tycker du gör helt rätt som engagerar lärare, skolsyster, mobbarnas föräldrar osv, och finns där för Lovisa hela tiden. Mer kan man tyvärr inte göra...
  • Anja 19 juli 2008

    Usch Anne

    Shit jag får ont i magen bara jag tänker på det...

    Är inte ett dugg orolig för Emil eller Ivan men jag känner lite oro för Alice. Kan märka redan nu att hon "blir lite utanför" på dagis och de andra flickorna säger ibland att hon inte får vara med osv.

    jag blir VANSINNIG.

    Fattar inte hur man ska klara av just de där du beskriver. Usch fy f..n, stackars lilla gumman. Så skönt att ni sov tillsammans inatt, det behövde ni säkert båda.

    Du gör ju allt du som förälder kan... men du OM det inte blir bättre. Låt henne för sjutton byta skola. Finns sååå många bra skolor. Går hon på skolan bakom mcdonalds eller?

    Åh så arg jag blir för hennes skull. Fy f...n. Ungar kan verkligen vara för jä..liga.

    När jag hämtade ett barn från jobbet på skolan häromdagen fick jag ryta till ordentligt t några andra barn på skolan, för de var för jä..liga mot honom när jag kom. Jag blev RASANDE. Kändes ärligt talat såååå jä..la gött när jag gick därifrån. Helt omoget jag vet, men jag avskyr översittare/bullies.

    Jag försöker trösta mig med att dom har ett så otroligt fantastiskt antimobbingsystem på mina barns skola och jag tror faktiskt helt ärligt att det inte finns mobbing där just nu iallfall, för sånt märks ju såååå tydligt. T.om de barn som verkligen ÄR udda, är med, är välkomna, behandlas som alla andra. Barnen är jätteansvarstagande och beskyddande om varandra. Nu är det ju bara en klass 0-5 skola men ändå. Man hoppas att värderingarna och beteendet följer med upp i åldern ändå.

    Är ju sååå viktigt hur skolan och lärare jobbar m barnen i såna här frågor.

    VAd gör man på Lovisas skola?

    *kramar om... antar att du inte har lust, men om du vill äta sushi och prata så ska jag och fröken Planera träffas vid stationen kvart i tolv". Vi kunde ju gå och titta på din ring igen på Ullners Även om det inte ens är en klen tröst utan bara tidsfördriv.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.