• janos

    Äntligen fredag del 13!

    Nu är det dag för en till! Vilken ära att få starta denna tråd, på en fredag och allt! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg. Plus de som är här!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 13!
  • janos

    Äntligen fredag! och äntligen ska jag få sova ut imorgon. Jag håller på att gå under av sömnbrist. Hilde förstår nog vad jag menar Elias kämpar på med att vakna 7-10 gånger/natt. Jag är alldeles för trött för att bryta detta mönster. Allt är en ond cirkel.

    Apg, det borde vara en vecka kvar på tråden.

    Nu har vi pappa och hans fru på besök. Dom har hjälpt oss massor ute i trädgården. Tänk om man kunde ha familjen lite närmare ibland.

  • mammacatta

    Jag har sagt det förr och jag säger det igen: vi byter janos!
    Jag skulle vilja ha mina lika långt bort som du har dina.

    Det går fortfarande att skriva i... en vecka?
    90 dagar.

  • anne på grönkulla

    All sympati till er nattvakare!

    Janos, hur kommer det sig att du bor så långt från familjen? Flyttade du till maken en gång i tiden eller?

    Jag har ju också de mina på andra sidan jorden, men det ska ta sig lite senare i år.

  • Fru Hilde

    Jag har sovit gott i natt Däremot har svägerskan varit vaken några timmar för vi rymde hemifrån igår, bodde på hotell, åt god mat och spankulerade runt på stan och bara njöt av att få vara lite själva med varandra.

    Vad gäller släkt och familj vet jag inte vad jag önskar egentligen. Ibland är en del för nära och ibland vet jag inte hur långt bort jag önskar dem... Speciellt svärmor... ibland vill jag ha henne VÄLDIGT långt bort. (hon har varit taskig igen)

  • janos

    Ja du mc, tänk om vi kunde byta!

    Apg, alldeles riktigt! Det var kärleken som "lurade" mig så långt bort från min familj. Det känns i hjärtat många gånger, men jag har insett att jag skulle inte vilja byta bort min make, så då får man kämpa på så här......tyvärr!

    Apg, är du på väg hemåt? Jag tolkade det nästan så, eller är du på väg lite närmare?

    Hilde, vad härligt att höra att ni har haft det bra du och maken och fått sova dessutom.

    Själv så fick jag sova i källaren natten till söndag och det var nog räddningen, för annars hade det blivit psyket nästa eller skilsmässa. I natt tog jag mig en riktig fight med sonen. Nu ska han inte ur sin säng mer om nätterna. Jag har varit trött och lat och tagit honom till sängen när han har gnällt. Nu hoppas jag att det är slut med det. Jag ska kämpa några nätter och hoppas på att få se lite resultat.

    Jag hade ingen aning om att sömn kunde vara så avgörande för ens liv. Kram på er!

Svar på tråden Äntligen fredag del 13!