• janos

    Äntligen fredag del 13!

    Nu är det dag för en till! Vilken ära att få starta denna tråd, på en fredag och allt! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg. Plus de som är här!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 13!
  • mammacatta

    Tjena mittbena!
    Skulle bara glida in å glo lite på lyan.

    Eg gick jag in här för att beklaga mitt bristfälliga surfande, har för mycket att göra helt enkelt. Blir utan jobb igen om några veckor, då kommer jag att ha mera tid... Tyvärr.

    Nu ska jag släpa min trötta kropp till soffan där maken huserar helt ostörd. Men inte så länge till...*hehe*

  • Fru Hilde

    Ojdå mc. Ska visserligen bli roligt att skrivas med dig igen Du är lite saknad

    sjä'lv har jag lite jobbsökartankar... har fått nys om något intressant.

  • janos

    Tråkigt att du blir utan jobb, mc. Dessto roligare att vi får se dig lite oftare igen.

    Hilde, vad kan det vara för spännande jobb du ska söka?

    Här hemma har lilleman vaknat igen kl 21.30 och just håller han liv i lådan och skrattar och lever om. Jag undrar just när han tänker sova ikväll. Jag som var så glad när han somnade kl 20.15. Tji fick vi!

  • mammacatta

    Vik:et tar slut, jag får inget över sommaren. Stopp i hela kommun tom. Den finfina änteälligänsreserven på Kommun har kommit på att man kan byta ut varje projektanställd fröken mot en lärare från skolan. Som i att "en NO-lärare är faktiskt samma sak som en förskollärare".

    *trippelsuck*
    Det är för många lärare mot antalet elever, men inte så att de säger upp nån *herregud, vilket svärande* utan de ska knö in sammhällslärare och gympafröknar i förskolan.

    Ni hör vilken bra idé va?

    *oktagonstön*

    Så jag har sökt de jobb som finns; grannkommun och nåt föreståndarjobb. Jag vet att det är skriande brist på sånna och jag kan LÄTT tänka mig att chefa lite på en förskola...*hehe* Då skulle jag sätta stopp för dumheterna med högstadielärare i förskolan, det kan ni bara fethajja.

    Vi hörs, nu ska jag baka smulpaj till mina arbetskamrater. Jag kommer sakna dem väldigt mycket, de är fantastiska!
    Tur att jag har er kvar!

  • janos

    Heja mc! Hoppas att det ordnar sig för dig. Du ska se att dina arbetskamrater kommer att sakna dig lika mycket som vi har saknat dig. kram

Svar på tråden Äntligen fredag del 13!