• alexiis

    -5 kg

    Hej alla!

    Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

    Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

    Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

    Någon som hänger på?

  • Svar på tråden -5 kg
  • Mikabella

    Jag byter allt godis, snacks o grädde i helgen mot vin :) Solen lyser ju så härligt o vad är inte godare än ett kallt glas vin i solen?! Ses igen efter helgen. Kram på er allihopa :)

  • Sommargrönt

    Hur har det gått i helgen? Jag har ätit alldeles för mycket när vi var i Köpenhamn och firade att en kompis fyllde 30 år. Vågen visade 0,7 kg mer när jag kom hem än när jag åkte...

    Men det blev ändå -0,6 kg denna veckan! Och 2 cm i midjemått! Idag ska det tränas friskt. Vädret är så fint!

  • Mikabella

    God morgon! Hoppas att solen lyser hos er oxå? Hur går det för er allihopa? Själv syndade jag lite i helgen med vin o drink på restaurang...men men det var värt det :) Skonade mitt brott lite genom att röja o plantera mig svettig trädgården igår o raskare promenad till jobbet idag :) 1 timme tog 40 min :) Gott att känna att flåset börjar fixa till sig lite ;)

  • Mikabella

    Sommaregrönt: Ibalnd måste man synda lite för att bli motiverad att fortsätta. Inge kul att bara leva på havregrynsgröt o vatten :) Bra jobbat! 2cm är ju kanon!!

  • Hope2008

    Här är det två kilo ner på två veckor (och då flippade jag ändå ur fullkomligt i helgen och bakade muffins ihop med min dotter som vi sedan tryckte i oss.. ;))

    Hade hoppats på ett kilo till innan lördag, men vi får väl se.

  • tingeling2

    Sommargrönt: Jag kan lova dig att dina 0,7 kommer att vara borta till nästa måndag plus denna veckas minskning... Så nästa vecka blir spännande vägning om du fortsätter så här!!!!
    Du är grym!!!!

  • Sommargrönt

    Vad snälla alla är! Det är så mycket roligare att kämpa på när man vet att någon håller koll på en! :) Kram alla!

  • Hope2008

    Jag vet inte hur det är med er andra, men mitt största problem är att jag de senaste åren har tagit alldeles för stora portioner när jag har ätit. Jag har vant magen vid att äta mycket och tryckt i mig massor bara för att det är så gott. Jag hade ätstörningar när jag var yngre och njuter så väldigt av att kunna äta nu, så det har gått till överdrift.

    Nu verkar det som om det börjar ge med sig. Jag är inte vrålhungrig hela tiden utan känner att jag faktiskt mår ganska väl av att inte vara proppmätt. Energin börjar komma tillbaka och solen gör säkert sitt också.

  • Mikabella

    Hope20008: Håller verkligen med! man äter så lätt för mycket och helt i onödan. Jag har börjat dricka mer innan, under o efter maten...Då fylls magen med vatten istället...Hatar när man är på restaurand o får in massor av mumsig mat på tallriken o äter bara för att det är så gott...sen är man så mätt att man knapp orkar lyfta rumpan från stolen...Ush...Skärpning! Jag skall verkliegn ta mig i nacken på denhär punkten.

  • Sommargrönt

    Vad är det man brukar säga. Varje portion ska vara som två knutna nävar stor? Inte mycket det, så vi äter nog alla för mycket!

Svar på tråden -5 kg