• grabbarna

    ny övikstråd

    Om inte jag är helt fel ute så stängs tråden nu så därför blir det en ny

    gamla tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 13:12
    GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

    080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

  • Svar på tråden ny övikstråd
  • järvedsullis

    jag utnyttjar mina vänner.... men tänker betala dom också naturligtvis, det kanske slutar på ca 1500

  • grabbarna

    snabba kast men jag frågade en tjej på jobbet som är frissa i grunden om hon skulle vilja hjälpa till och hon jättetaggad, hon ville dock se frisyrförlag först innan hon svarade helt säkert så hon vet att det är nåt hon känner att hon verkligen klarar av men jag ska ha sån lätt uppsättning så jag tror inte det är nån fara

  • 73an

    Hallåj!
    Jag håller som mest på att förska fixa en frissa som kan ta sig an mig:)
    Sminkningen kommer min svägerska att göra, hon är jätteduktig på det.
    Annars så har inbjudningarna äntligen kommit iväg, postades för en v. sedan.
    Jag har även lite problem med skor, jag vill så gärna ha ett par vita mormorskängor, men det verkar vara jättesvårt att få tag på sådana. Det finns ju att beställa hos typ Nixa, men det blir för dyrt tycker jag.
    Har även idag skickat ut en förfrågan till tilltänkt serveringspersonal, ska få svar av dom lite senare.
    Ja, det finns då göra så det räcker till, eller hur brudar??:)

  • grabbarna

    1 st kökspersonal klar.men tyvärr verkar dom två andra tilltänka vara upptagna just det datumet så nu måste jag komma på två nya.

    ja huga då nog har man göra så att det räcker

  • FruT 080808

    080531 jelikr , i Björna kyrka , festen Folkets hus i L-mon
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet - fest i närheten =)
    080607 Stfa, Själevads kyrka, Vinkällaren Hotellgatan 4
    080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka,festen hålls på örnnästet

  • FruT 080808

    Nu har vi toastmaster/värdpar
    Det blir svärmor som får stå för den biten. Hon har så många bra ideer så hon kommer nog passa perfekt!

  • grabbarna

    kul skönt att ha det klart.
    FruT 080808 skrev 2008-04-07 09:28:34 följande:


    Nu har vi toastmaster/värdparDet blir svärmor som får stå för den biten. Hon har så många bra ideer så hon kommer nog passa perfekt!
    igår fick vi två extra gäster på gästlistan..mina kusinbarn är hemma och hälsar på sin mormor och morfar (min moster) ngr veckor i sommar och ville gärna följa med och vi har visserligen sagt att inga utöver dom vi bjudit får komma om någon frågar men här känns det som en självklarhet att göra ett undantag, dom förstår och pratar svenska men jag ska ändå göra festhäftet (till bara dom två) på engelska och svenska, det blir nog roligare för dom i längden. har bara träffat dom 2 gånger och senast för 5 år sedan (dom är 15 och 17) så det är ju skoj att dom vill följa med)
  • FruT 080808

    I går fick jag veta att klännningen är påväg, undrar när den kommer
    Hoppas jag blir nöjd bara, annars så kan det bli krångligt.

  • miapias

    vi var i sundsvall i går gjorde lite fynd....

    det fanns osasis i form av ett hjärta som jag tänker fylla med vita o röda rosor...o ha som bordsdekoration.....o så har jag köpt glass skålar som jag ska ha ett blockljus samt rosor..så nu börjar bords dekorationerna bli färdiga...

    Hur har ni ordnat med musik o solosånger...jag har hört med o förbokat en..men samtidigt så brukar en av de bjudna gästerna sjunga på brölllop...jag vet inte riktigt hur vi ska göra

  • The Bumblebee

    Nu har vårat OSA-datum varit. Ska ringa min svägerska ikväll och kolla hur gästlistan ser ut!

    Vet redan att en del inte har hört av sig...och vet inte hur vi ska göra med dem. Några tror jag nämligen har tänkt komma. Kanske ska man ge det några dagar och sedan höra av sig till dem som - man gissar - har "missat" OSA-datumet bara.

    miaspias:
    Vi har inte gjort några låtval ännu. Men har 2 musiker "bokade" - dock ingen sångerska. Ska fråga min kusin om hon vill sjunga. Anledningen till att jag inte gjort det ännu är att jag ville veta om hon hade möjlighet att komma till bröllopet först. Nu har hon tackat ja, så då känns det fritt fram och fråga.

Svar på tråden ny övikstråd