• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Camsan

    Vilket elände, sitter och har börjat spåna på bordplaceringar och det är fasen inte lätt att få någon bra ordning på det hela. Det blir till att fortsätta i morgon.

    Var till Vännäs och Stallet och köpte mitt diadem i dag. Är så nöjd över det även om det var väldigt dyrt. Har pratat med min frisör och bokat en genomgångstid av frisyren. Vi har spikat lite utav det som skall vara på buffén, jag har prata med ett band som ev skall spela på kvällen. Fixat bröllopstårtan med en bekant som skall baka den till väldigt bra pris. Det känns som att jag är i fas nu

    Skall bara hitta en ny skjorta och väst till blivande maken och sen få hem min klänning så är de stora grejorna gjorda. Ev så kommer vi att göra så att ha middagen på ett ställe och sedan blir det en 10 min promenad där festen med kaffe och tårta kommer att vara.

    Hur går det för er andra?

  • Nomea
    Camsan skrev 2008-05-06 22:15:25 följande:
    Vilket elände, sitter och har börjat spåna på bordplaceringar och det är fasen inte lätt att få någon bra ordning på det hela. Det blir till att fortsätta i morgon.
    Fixat bröllopstårtan med en bekant som skall baka den till väldigt bra pris. Det känns som att jag är i fas nu.
    Hur går det för er andra?
    Ja, placeringarna är jätte jobbiga! Har själv börjat lite smått, men nu har jag lagt det på is..!
    Härligt att ha tårtan avklarad! Här så kommer vi nog baka själva..
    Vi planerar inte så mycket just nu... men vi har gjort det mesta som kan göras redan nu... Bara att vänta ett tag till..
  • batwomen

    ina ina skrev 2008-05-05 17:42:19 följande:


    Ser om någon kan svara på det här istället..Idag har vi gjort en helomvändning och avbokat Sävargården för att boka Göstas Loge istället. Har ni möjligen nåt bra tips på catering? tiden rusar fram och med sån här stor ändring bara några veckor innan bröllopet känns en aning stressande Har dessutom avbokat präst och kantor och istället bokat vigselförättare. Allt känns såå mkt bättre nu faktiskt
    Det var en total helomvändning
    Catring: Evy's. Annas fest o mat. och en tjej i rödosel tror jag hon bor. Hon lagar god mat enligt ryktet. Jag kan fixa tele nr om du vill. En kompis ska ha henne på sitt bröllop.
  • batwomen
    annaomatte skrev 2008-05-05 09:55:21 följande:
    Jag har en annan fundering som ni kanske kan hjälpa mig med. Vi har bestämt vilken meny vi vill ha och vi vill göra alla inhandlingarna själv, skulle bara vilja ha någon som hjälper till att antingen laga all mat och sedan bossa runt serveringspersonal på kvällen, eller någon som åtminstone sköter värmning av maten och chefar över serv.personalen.
    Först när är bröllopet? Bor du nära en skola gå och fråga där om någon av kockarna vill tjäna extra
    Jag känner en som skulle kunna fixa det hela men jag måste fråga först. Om det kniper så kanske jag kan om inte jag jobbar redan. (Har jobbar som kokerska på dagis i 12 år) Jag lagar helst inte maten man bossa kan jag ....
  • Nomea

    Jag har min klänning nu!!!
    Gjort hela betalningen idag, så himla skönt!!

  • ina ina

    batwomen skrev 2008-05-07 12:35:24 följande:


    ina ina skrev 2008-05-05 17:42:19 följande:
    Det var en total helomvändningCatring: Evy's. Annas fest o mat. och en tjej i rödosel tror jag hon bor. Hon lagar god mat enligt ryktet. Jag kan fixa tele nr om du vill. En kompis ska ha henne på sitt bröllop.
    Tack för tipsen, har bokat Annas fest och mat nu min kusins sambo jobbar tydligen där.. så lite man vet ibland

    Nu är vi klara med den nya bordsplaceringen också, min m2b är en klippa på det där, så himla mkt enklare det blev när man var två som satt och pusslade

    Hur går det för er andra? vem står näst på tur för bröllop, vi har ju ingen lista så man har lite dålig koll faktiskt..
  • FruKjörling

    ina ina skrev 2008-05-07 17:38:42 följande:


    batwomen skrev 2008-05-07 12:35:24 Hur går det för er andra? vem står näst på tur för bröllop, vi har ju ingen lista så man har lite dålig koll faktiskt..
    Kör en liten Lista så är det bara att fylla på :D

    FruKjörling 26 Juli
Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..