• PN78

    Umeåbrudar 2008 fortsättning..

    Såg att tråden stängts, får se ifall jag är först med att starta en ny :)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..
  • Thildra

    fdLadye skrev 2008-03-14 18:44:17 följande:


    Vad tror ni om att träffas och utbyta erfarenheter med varandra?
    Jag fikar gärna med er. Vore kul att lära känna fler i Umeå eftersom jag är hitflyttad.
  • batwomen
    fdLadye skrev 2008-03-14 18:44:17 följande:
    Vad tror ni om att träffas och utbyta erfarenheter med varandra?
    Det låter som en god ide. Var När Hur?
    Jag vill gärna lära känna nya människor in live oxå.....
  • Nomea
    fdLadye skrev 2008-03-14 18:44:17 följande:
    Vad tror ni om att träffas och utbyta erfarenheter med varandra?
    Gärna! Alltid kul att träffa nya människor!
  • Vinter09

    Hej allihop!

    Har varit med i Umeå-tråden tidigare, är inte alltid så aktiv på att skriva inlägg. Är dock inne och läser tråden ganska ofta. Tycker att det är så roligt att följa alla som planerar bröllop i Umeå. Jag gör också det, men bor i stockholm.

    En fråga till fdLadye som ska vigas i Vindeln. Det ska vi också, därför undrar jag ifall du vet vem som är kantor där?

  • fdLadye

    Vinter09. Ingen aning. Men jag kan ta reda på det=)
    Vart i sthlm bor du?
    Själv kommer jag från en söderort. (södertälje) från början.

    Oj dag när hur? Hmm låt mig tänka.
    Vad sägs om vecka 13 eller 14?
    Helst en vardag?

  • Nomea
    fdLadye skrev 2008-03-15 08:23:00 följande:
    Oj dag när hur? Hmm låt mig tänka.Vad sägs om vecka 13 eller 14?Helst en vardag?
    Vecka 13 går bra för mig som det ser ut idag iaf .
    Och vardagar funkar bra
  • Vinter09

    fdLadye: Vad snällt av dig. Var mest nyfiken på om du visste något om kantorn, men du får gärna meddela om du hör något.
    Vi bor söder om stan (johanneshov). Bor ni i Vindeln?

  • Duchess

    Jag är inte heller från Vindeln, men jag kan svara på din fråga. Svaret är att ingen vet vem som är kantor där fr o m den här hösten. Deras ordinarie kantor är föräldraledig just nu, och hans vikarie är jätteduktig. Men det vikariatet har han (såvitt jag vet) bara under den här terminen. Den föräldraledige kantorn har fått en annan tjänst, så han kommer inte tillbaka dit efter ledigheten. Jag gissar att de söker efter hans ersättare just nu.

    Det finns två deltidstjänster i Vindelns församling. Maud Elofsson heter den ena deltidaren - den andra kommer jag inte ihåg namnet på just nu. Men de tjänstgör ofta i Åmsele och Granö, inte inne i själva Vinden.


    Vinter09 skrev 2008-03-15 08:20:26 följande:
    En fråga till fdLadye som ska vigas i Vindeln. Det ska vi också, därför undrar jag ifall du vet vem som är kantor där?
Svar på tråden Umeåbrudar 2008 fortsättning..