• Snart fru Wennerström

    SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

    ja sådär , då är den tredje tråden i ordningen startad.. här kommer det klottras, tro mig!

    Gör även en lista på vilka vi hittills är i gänget

    6 september

    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)

    13 september

    aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

    15 september

    avil(piteå)

    20 september

    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

    27 september

    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

    .. sädär, hoppas jag inte glömt ngn nu

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 13:20
    Lite hjälp till er nya i tråden

    .. för att komma med på listan, kopiera senaste listan i tråden, kopiera in det i ett inlägg och lägg till ert namn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 07:17
    uppdaterar med en ny listan då många kommit till

    6 september

    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

    13 september

    aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

    15 september

    avil(piteå)

    20 september

    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)

    27 september

    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

  • Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
  • Ajjse

    Jag vill oxå vara med.. Blir fru Hammar den 13/9 i Älvsåkerskyrka, Kungsbacka.

  • FoxyLoxy

    Tack Snart fru W för att du tog initativet och startade upp en ny tråd!
    Ni brudar den 6:e leder helt klart statistiken ;)

    Jag kan bocka av:

    Vigselplats
    Festlokal (samma som ovan)
    Catering
    Bröllopsresa
    All musik- dels till själva cermonin och festen efter.

    Vigselringar behöver jag inte bekymmra mig om... Min M2b kommer att beställa dem. Så den 13/9 vet jag vad det blir.

    Vi har tittat på inbjudningskort och vet vilka vi vill ha men har inte spikat gästlistan riktigt än.
    Vi kommer väl att försöka få i väg dem i slutet på april/ början på maj.

    Min M2b har någerlunda bestämt sig för vad han vill ha på sig... och vet ungefär var han ska hitta det- och därmed är både bestman och näbb färdig.

    Jag däremot stirrar som en vilsen sill och har inte en aning om var jag ska hitta min klänning. Däremot ska vi till London i början på april- så min stackars gulleplutt får stå ut med shopping!!
    (Finns ett par alternativ i galleriet)

    Vi har bestämt tema... Svart/Vitt.

    Började sitta och göra festprogram igår- med allt från brudparskuriosa till små presenteringar av alla gästerna- det lär ta sin lilla tid!!

    Det är så långt som vi har kommit nu... snart bara 6 månader kvar *wiiie*

  • Snart fru Wennerström

    ojj!!.. va här skrivs .. gått å blivit sjuk därför var jag inte så aktiv igår ..

    Vi har vitt, brunt och creme som färgtema (kan hända att lite guld hamnar med i dukningen)

    M2b ska ha frackcoat i svart brockad, och en beige/brun väst, sedan är plastrongen beige med mönster i samma färg som västen.

    jättevacker klänning kärlek 08!!.. och grått blir jättebra tror jag, vi funderade med på det innan, men upptäckte att sambon passade bättre i svart

  • Schükano

    Oj vad här skrivs..det går ju inte att vara borta en dag från datorn..då missar man ju massor

    Vi har vinrött, vaniljvitt och silver som temafärger.

    Jag kan bocka av på min lista:
    kyrka
    präst
    Solist i kyrkan
    festlokal
    dj
    cateringfirma för mat och dukning
    kläder och skor till mig
    håruppsättning
    bröllopsresa

    I helgen ska vi på bröllopsmässa på Kalmar Slott. Det är tur att min m2b också tycker att det är roligt att gå på bröllopsmässor för det här blir den 4:e som vi besöker.
    Efter den hrä helgen har vi satt som deadline att nu måste vi bestämma hur inbjudningskorten ska se ut...vi har många olika förslag och ändrar oss hela tiden. Suck...så trött man blir
    Fast det är ju skoj också
    I helgen ska vi också titta på olika bröllopstårtor och prata med floristen om brudbuketten, bordsdekoration etc.
    Ska ni ha blomsterutsmyckningar i kyrkan?

    Tjejer...Tiden går snabbt...det var inte länge sen vi skrev när det var 7 månader kvar till den stora dagen...nu är det snart bara 6 månader kvar

  • lanovia 08

    Ja tiden bara rinner iväg. Och lika så går det fort i den här tråden nu. Eftersom vi håller på o flyttar hinner jag knapp sitta vid datorn på kvällen... och då har man att läsa ikapp nästa dag. Men det är ju bara trevligt.

    vad tråkigt att du blivit sjuk Snart fru w... hoppas du kryar på dig snart.

    Har inte tänkt så mycket på utsmyckningen i kyrkan ännu. Men frågan är hur mycket vi får lov att göra. Om alla tider blir uppbokade så är det tre bröllop på samma dag. Då kanske inte varje brudpar får smycka så mycket själva...???

    Färgtema... hmm det har vi egentligen inte, men färgen vi fastnat mest för är grön. och jag tror det är den färgen våra mammor kommer rikta sig efter när de smyckar festlokalen.

    Sedan finns det nog en ytterligare massa annat jag hade kommentera men det har jag glömt nu....

  • Snart fru Wennerström

    tack jo det känns bättre idag än igår. svimmade 2 ggr igår, måste vara viruset i min kropp som gör att jag får lågt blodt.

    lanovia 08 skrev 2008-02-28 11:00:28 följande:


    Ja tiden bara rinner iväg. Och lika så går det fort i den här tråden nu. Eftersom vi håller på o flyttar hinner jag knapp sitta vid datorn på kvällen... och då har man att läsa ikapp nästa dag. Men det är ju bara trevligt. vad tråkigt att du blivit sjuk Snart fru w... hoppas du kryar på dig snart.Har inte tänkt så mycket på utsmyckningen i kyrkan ännu. Men frågan är hur mycket vi får lov att göra. Om alla tider blir uppbokade så är det tre bröllop på samma dag. Då kanske inte varje brudpar får smycka så mycket själva...???Färgtema... hmm det har vi egentligen inte, men färgen vi fastnat mest för är grön. och jag tror det är den färgen våra mammor kommer rikta sig efter när de smyckar festlokalen.Sedan finns det nog en ytterligare massa annat jag hade kommentera men det har jag glömt nu....
  • janedoe

    September för oss med! :D

    Det enda jag kan bocka av är dock våra save the date-kort som ska skickas ut till våra föräldrar nästa vecka (fruktansvärt nervöst....).

    Den 9 mars ska vi titta på lokal. En dyr sådan, men den absolut perfekta för oss!

    I övrigt är i princip alla planer klara - utvalda låtar, menyn, utseende på kläder och accessoarer, frisyrer, val av vigselförrättare, önskvärda toastmasters etc etc..

    Ja just det, en sak till att bocka av: inköp av trycksaks..saker, dekoration och smyckestillverkningssaker.......

    Gillar just nu inte alls att jobba heltid (dock sjuk just nu vilket underlättar lite). Ska göra allt själva, jag målar och fixar med trycksakerna (sambon färgar in papper och kuvert och ska klippa och klistra medan jag kör med den mer konstnärliga biten - se galleriet). Jag ska sy samtliga kläder - vi är allt som allt nio personer i följet! Dukar och servetter ska sys. Dekorationer och smycken och tiara ska tillverkas...

    Och nästa vecka är det exakt ett halvår kvar - om vi kan pricka in den 6 september vid alla bokningar..

  • Kärlek08

    Krya på dig blivande fru W!

    Vi ska nog inte ha några utsmyckningar ikyrkan trots att vi har tillgång till den redan från fredagen och hela lördagen. Kyrkan är så vacker som den är... men vem vet i ett anfall av dekorationslusta kanske det blir ngt där med!

  • Snart fru Wennerström

    tack så hemskt mycket!

    den enda dekorationen vi ska ha i kyrkan är små vita rosetter vid varje bänkrad.

  • Kärlek08

    Janedoe: du gör verkligen allt själv!!! Imponerande och avundsvärt, det kommer säkert bli vackert och personligt, men ta i inte ut dig så du svimmar på den stora dagen av pur utmattning

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*