• prinsessan no1

    Nya Göteborgsbrudar

    Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • busfia

    Har fått inbjudnings kort nu Skulle skrivit ad på kuvert men e så trött. Jobbat i 13 timmar så det får bli till i morgon.
    God natt

  • Ajjse
    Danielaa skrev 2008-04-02 21:26:32 följande:
    Ajjse: TUSEN tack för tips! Har ringt dit nu precis å bokat in en träff på fredag så vi ska kika på de! Tack igen!
    Vad bra! Hoppas att ni tycker om lokalen. Jag har varit där på bröllop förut och det blir jätte trevligt med fin dukning osv. När gifter ni er?
    Jag ska ringa och höra så att det inte skett något konstigt med vår bokning, jag har betalat in en del men har inte fått någon bekräftelse. Kan vara bra att göra innan inbjudningarna går ut...
  • Danielaa
    Ajjse skrev 2008-04-03 20:28:24 följande:
    Vad bra! Hoppas att ni tycker om lokalen. Jag har varit där på bröllop förut och det blir jätte trevligt med fin dukning osv. När gifter ni er?Jag ska ringa och höra så att det inte skett något konstigt med vår bokning, jag har betalat in en del men har inte fått någon bekräftelse. Kan vara bra att göra innan inbjudningarna går ut...
    Ja, de ska bli så kul å kika imorrn! Hon sa även att de har porslin osv där, himla bra tycker jag, vi hade ju tänkt hyra de annars...
    Kan nog va bra å veta att allt e som de ska me bokningen som du säger innan inbjudningarna går ut!
    Vi gifter oss den 2 maj 2009, planeringen e i full gång nu!

    Va ute idag å kikade på ringar, IGEN! Hur har ni andra gjort, om ni kikat/köpt än...? Vi går flera gånger å kikar, vissa som vi gillade första gången vi såg dom va inte alls favoriter gången efter och även tvärtom, så de känns faktist bra att kika runt lite granna... Vigselringen ska man ju ändå ha för resten av livet e de ju tänkt!

    Nä, nu måste jag gå igen... Blir hemma från jobbet imorrn Har en klämd nerv eller nåt i skuldran, ont... *Tycker synd om sig själv*

    Hoppas allt e bra me er töser!
    Ska vi börja planera nåt för träffen föresten?
    Från och med maj kan jag närsomhelst, då blir jag ju mammaledig igen...
  • Sagesse

    Vårt ringletande var högst oproblematiskt. Vi visste ungefär vad vi ville ha och fick perfekt service i första butiken vi gick till (Wranges). Så där har vi köpt alla tre ringarna nu, utan att kolla så värst många gånger. Kanske inte det billigaste stället men det känns bra ändå. Vi fick vad vi ville ha och vi känner oss trygga med att kunna komma tillbaka om det skulle hända något.

    Jag har också varit på Bröllop på Älvsåkersgården, det var jättehärligt! Praktiskt med scen och bra kök och så verkar det vara också.

    Det låter trevligt att ses men min kalender är smälltjock. Planera ni så får jag se hur jag har det.

  • Ajjse

    Danielaa: Lokalen var bokad och betald! Så nu kan jag beställa inbjudningskorten för att skicka ut dom i maj. Dubbelkollade även kyrkan igår och det var också som det skulle.. Det är min värsta mardröm att dyka upp till kyrkan eller festlokalen och så har det blivit något fel med bokningen..

    Vi beställde min ring i söndags! Det är den som jag har som visningsbild, ligger även i mitt galleri. Det var inte lätt att bestämma sig, det finns ju så många snygga!

  • busfia

    Jag fick min mormors vigsel ringar när hon gick bort. Så vi gjorde om dom till förlovnings ringar. Min blivande har fått sin mammas vigsel ring. (Hon har gift om sig) Så gjorde vi

  • Mizty

    Jag ska ha min pappas mormors vigselring (fast omgjord) & annat gulde från släkten som bara ligger. Jag ska ha båda två nya, så förlovningsringen får åka ner i blnadningen oxå Sedan ska jag få en diamant från mammas vigselring (dom är skilda) Det betyder jättemycket för mig! Kul att kunna använda sådant som betyder mycket för en!!


    busfia skrev 2008-04-04 12:38:51 följande:
    Jag fick min mormors vigsel ringar när hon gick bort. Så vi gjorde om dom till förlovnings ringar. Min blivande har fått sin mammas vigsel ring. (Hon har gift om sig) Så gjorde vi
  • gusjma

    Hej!

    Jag behöver lite tips och hoppas att någon här kanske kan hjälpa mig.

    Jag har börjat titta på vigselring och kommit fram till att om jag vill ha en som passar ihop med min förlovningsring (som är lite ovanlig i formen) så måste jag låta någon göra en egendesignad ring.

    Så till min fråga: Är det någon här som kan tipsa om en bra guldsmed i Göteborg som ni tyckte var duktig och som ni fick förtroende för?!

    Har varit inne på en del ställen, men Per Steen vill inte ge några prisuppgifter och George Antar kändes inte helt hundra... Jarl Sandin har jag inte ens vågat fråga om pris, för det känns som om de är bland de dyrare i stan.

    Några tips?

  • Ajjse

    Danielaa: Nu är jag nyfiken! Vad tyckte du om Älvsåkersgården?

    Hade hoppats på att min klänning skulle kommit idag, men det hade den inte.. Fick ett mail från Annette på Dreambride för två veckor sedan, då hade klänningen kommit till henne och hon skulle bara packa om den. Ja ja den kanske kommer nästa vecka..

  • busfia

    Nu har jag tittat länge på skorna jag ska ha på mig på bröllopet
    och bestämde mig för att ta på dom o börja gå in dom, men f-n
    va ont det gör, men jag måste..... Aj aj aj

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar