• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • 3Jane

    Jo, vi tänkte också så eftersom vi gifter oss i januari. Då är glöggens tid lite förbi ..

  • 3Jane

    Ja, det är inte riktigt bestämt. Beror lite på :)
    Först hade vi tänkt att vi skulle ha lite underhållning med kanske eldblåsning utomhus för gästerna innan man går in till vigsellokalen. Och då tänkte vi att det skulle serveras där.
    Men sen kom vi på att det nog inte funkar riktigt om det inte är mörkt, och i januari blir det väl inte mörkt förräns 17? (i dalarna). Så i såfall så kanske det blir efter vigseln innan man går in till festen. Eller så får vi helt enkelt servera det inomhus i festlokalen.

    Haha, en sån enkel fråga blev ett jättelång svar :)

  • linil

    vad spännande tanke med eldblåsning.

    Det låter urmysigt - lite synd om det inte är mörkt dock.

  • Vinterbruden 08

    Åker hem över påsken så idag ska jag maila prästen och fråga om vi kan ta vårat oblligatoriska prat då Sen så har jag haft turen att en god vännina hemma har öppnat en brudsalong så jag ska dit en kväll efter stängning och få pröva massor i lugn och ro Inga problem med att fota heller för jag har sagt att till 98% så beställer jag min klänning från kina

  • ingenjörsbruden

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-12 09:07:16 följande:


    Åker hem över påsken så idag ska jag maila prästen och fråga om vi kan ta vårat oblligatoriska prat då Sen så har jag haft turen att en god vännina hemma har öppnat en brudsalong så jag ska dit en kväll efter stängning och få pröva massor i lugn och ro Inga problem med att fota heller för jag har sagt att till 98% så beställer jag min klänning från kina
    Ooh gud så bra att ha en väninna i branchen o som dessutom låter dig prova fastän du redan sagt att du ska beställa fr kina!! Lyckos!!
    Lycka till!!!
  • Vinterbruden 08

    Ja eller hur Så här ska det lyxas ha md mig mina två tärnor och storesyrran så ska det prövas med korsett och allt Läängtar så...

  • ingenjörsbruden

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-12 09:57:37 följande:


    Ja eller hur Så här ska det lyxas ha md mig mina två tärnor och storesyrran så ska det prövas med korsett och allt Läängtar så...
    Det blir säkerligen helt super!!! Hoppas att man får se lite foton fr provningen!!!
  • Arwwen

    Jag hoppas också på att få bli en vinterbrud. Jag och min fästman (vad roligt det låter, fästman...hmmm) förlovade oss nu den 3 februari som var våran två års dag. Tycker att det skulle vara ett bra datum för vigsel också ett datum som betyder något för oss som par men inte så mycket för alla andra. Min ursprungliga plan var att vi skulle gifta oss den 3 februari 2009 men nu planerar vi för baby och jag vill inte gifta mig och vara gravid samtidigt. Får se hur det hela utvecklar sig.

    Följer tråden i alla fall för att få tips och ider...

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09