• Lady o Lufsen

    Ehhh...teknikens under- hur gör man en tilläggskommentar?

    Jag veeeeet- jag är ohjälpligt datakorkad men blir väldigt imponerad och vill gärna lära mig av er andra kloka så...i många inlägg kan man se att trådstartaren har lagt till en tilläggskommentar i sin start (förstår någon vad jag menar nu???)och min undran är då- hur gör man det...om det nu skulle behövas?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 16:18
    Nu kanske jag kan det här...eller?

  • Svar på tråden Ehhh...teknikens under- hur gör man en tilläggskommentar?
  • Lady o Lufsen

    Ibland vill man citera någons inlägg och då vet jag i alla fall att man klickar på ikonen typ "A...men om det är ett jättelångt inlägg och man bara vill få med en enda mening av det...hur gör man då?

    En gång prövade jag att markera bara den meningen och sedan citatikonen men det funkade inte- hela långa inlägget kom med i alla fall men jag gjorde säkert fel...

    förstår du vad jag menar?

  • Nessan

    Jag gör så att jag deletar efter att ha citerat hela stycket (inlägget). Allt kommer ju i redigerbart skick i rutan där du skriver in din text!

    Lady o Lufsen skrev 2008-01-17 16:47:45 följande:


    men om det är ett jättelångt inlägg och man bara vill få med en enda mening av det...hur gör man då?
  • Nessan

    Hmmm, fick mig att börja fundera på en sak... Undrar om jag kan skriva om ditt inlägg. Isf kan man ju ställa till en massa oreda genom att påstå sig citera nån, men sedan skriva om texten själv. Testar här nedan (förlåt L o L, ditt inlägg för vara testkanin! )

    Lady o Lufsen skrev 2008-01-17 16:47:45 följande:


    Ibland vill man citera Edvins inlägg och då vet jag i alla fall att man klickar på idolen typ "A-Teens". Men om det är ett jättelångt inlägg och man bara vill få med en enda mening av det...hur gör man då? En gång prövade jag att parkera bara den gula bilen och sedan citroënen men det funkade inte- hela långa släpet kom utanför i alla fall, men jag gjorde säkert fel...förstår du vad jag menar?
  • Lady o Lufsen

    Så du gör som jag nu...klickar på citat och sen deletar...finns det lättare sätt?


    Nessan skrev 2008-01-17 17:43:53 följande:
    [citat]
    Jag gör så att jag deletar efter att ha citerat hela stycket
  • Lady o Lufsen

    ...hur blev det där nu då? jag fick ju inte med den där citatrutan kring alltihop?

  • Nessan

    Vet inte om det finns nåt lättare sätt faktiskt.

    Vad konstigt ditt citat ser ut förresten! Vanligen är citatet i en grå ruta och namnet på den man citerar i vanlig svart text. Ditt blev typ tvärtom - hur gjorde du?

Svar på tråden Ehhh...teknikens under- hur gör man en tilläggskommentar?