• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    jag vill oxå höra svaret De tiaror, diadem jag tittat på har lixom öglor i ändarna, jag har hela tiden fått för mig att det är i dem man på nåt sätt ska fästa slöjan coh dra ihop??

    Jag ska ju ha stramt hår framtill, sidbena lixom, en större uppsättning med ganska strama, blanka lockar och lite småflätor inbakade, som dyker upp och ner i uppsättnigen och sen ska jag ha blingbling (fejkdiamanter) som utsmyckning i uppsättningen och så en tiara eller diadem är det nog för det är som ett band (oxå blingbling, mycket glitter, haha) precis framför själva uppsättningen lixom runt den?? och sen ska ju slöjan sitta under uppsättningen

    Förstår du hur jag menar... jag vill inte ha en slöja som fästs med kam. Hade hela tiden tänkt på att slöjan hade kunnat lossna eller att någon kunde råka rycka av den etc... haha

  • Anja 19 juli 2008

    Hmmm det där har jag inte ens tänkt på... jag kanske oxå vill ta av min slöja på festen!

    Hmmm då kanske kam är det rätta!! hahaha

    Menade inte att mitt diadem ska gå RUNT uppsättningen men den ska sitta längs uppsättningens främre del, uppe på huvudet lixom och gå längs med uppsättningen, jaaa ni fattar... inte hela vägen runt utan bara en bit ner

  • Snitte- 5/7-2008

    ok tack En brud jag gjorde skulle absolut ta av slöjan efter vigseln men sen ångrade hon sig,,, jag var gäst på det bröllopet och gick och oroade mig för att den skulle trilla av hela festen... haha

    Har inte bestämt mig om jag ska ha den hela tiden eller inte ännu... synd att täcka frisyren men hur ofta bär man slöja i sitt liv? får se...

    Ja men det verkar ju vara smart... att vara anställd under tiden man har småbarn och så... då är det ju lättare att ta mammaledigt osv... låter som en bra plan

  • Anja 19 juli 2008

    Jag beställde förresten en skiva idag

    Med bröllopsmusik. Alla brudmarscher finns där och de där vanligaste kärlekssångerna som folk brukar låta solister sjunga på bröllopet. Var även en hel del låtar som jag ej kände igen. Ska bli kul...

    jag vet att jag vill gå in till Wagners eller Mendehlssons brudmarch, men jag KAN inte bestämma mig för vilken...

    Skitsvårt!!! ska nog tåga in till den ena och ut till den andra. De är så grymt pampiga. Älskar dem båda!

  • Anja 19 juli 2008

    Ah snitte, du ska ha slöjan över uppsättningen!

    haha jag vill ju inte dölja min uppsättning alls så jag har bestämt mig för slöja under uppsättningen. Avskydde det innan och nu tycker jag det är supersnyggt.

    men ack när jag ser bilder på slöjor som ligger över uppsättningen så är det på vippen att jag ångrar mig. Det kan vara såååå snyggt. (pluss att då faller slöjan ut bredare ohc döljer även axlar ohc armar och mina armar är sååå feta att det hade varit RIKTIGT bra ju

  • Englali

    Haha, ja Anja vet du inte det då kanske du ska ha kan. De där öglorna på tiarorna och diademen är där man brukar göra fästen för att den ska sitta. Har nog inte så mkt med slöjan att göra egentligen, så jobba inte jag iaf.

    Jag ska inte ha slöja har jag kommit fram till, känns som det blir lite för mkt tror jag. Vet ju inte ens om jag ska ha något diadem (tiara är inte min grjej riktigt... känns som den står upp för mkt) men diadem överväger jag iaf.

    Ja Snitte, visst är det bra planerat av mig!?! Haha, nu ska det bara genomföras också!

    Nehe girls nu är det dags för sängen. Min man har redan krupit ner och väntar på mig... och inte kan jag motstå det!?!
    Vi får fortsätta våran uppsättningsdiskussion en annan dag. Bara fråga på om det är något ni undrar över!

    Kram och godnatt!
    (p.s glöm INTE att tänka positiva tankar om mitt förhoppningsvis nya jobb )

  • Snitte- 5/7-2008

    Hehehe jag ska ha den i mitten av frisyren ungefär... så alla mina lösa klockar och en del av uppsättningen kommer skymmas.,,,

    Kul med skivan, en sån har jag med.... tänkte oxå ha di två först men nu har jag fastat för jämtlänsk march oxå, är ju därifrån... så den får det bli in eller ut och ev mendehlssons den andra vägen

  • Anja 19 juli 2008

    BRUD & BRÖLLOPSMARSCHER:
    1. Mendehlssons bröllopsmarsch (ur En Midsommarnattsdröm)
    2. Wagners Bröllopsmarsch (ur Lohengrin)
    3. Jämtländsk brudmarsch
    4. Gotländsk bröllopsmarsch
    5. Klinga mina klockor
    SÅNGER OM KÄRLEK:
    6. Det vackraste
    7. Kärleken förde oss samman
    8. Älska mig
    9. Som himmel och hav
    10. Maria Therese
    11. Så skimrande var aldrig havet
    12. Min älskling (du är som en ros)
    13. I folkviseton (kärleken kommer)
    14. Tillägnan
    15. Nu vaknar livet
    16. Den första gång jag såg dig
    17. Där björkarna susa
    18. För kärlekens skull
    19. Duvemåla Hage
    20. På bröllop
    21. Kärleksvals
    BRUDVALSER:
    22. Drömmen om Elin
    23. Brudvals
    24. Födelsedagsvals till Mona
    25. An der Schönen Blauen Donau

    dessa låtar var det...

    Min mamma och hennes man ska sjunga just I folkviseton (tror det är den som har den otroligt vackra texten av Nils Ferlin) på vårt bröllop

    Min mamma blev jätteförvånad när jag bad om den. HOn sa, va vill ni ha DEN, jag trodde ni ville ha något mycket modernare, men den sjunger vi gärna, den är så vacker så vacker, haha...

  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    aaah då fattar jag vad öglorna är till för, den tanken slog mig oxå. Jag gillar inte heller tiara. Är FÖR princesslikt och det är inte alls jag. Men diadem ska jag ha... Slöja är nog egentligen inte heller JAG men jag vill absolut ha det. När jag var liten drömde jag om den dagen och hade ett vackert spetstyg som var min mormors och så tog jag en guldkrona med glasprismor på från min mormor och gick omkring och lekte brud, så jooo jag MÅSTE ha slöja när jag gifter mig. Måste få uppleva det på riktigt, fniss

  • Snitte- 5/7-2008

    Hehe Anja vad du skriver flitigt du kan du lyssna på den jämtländska

    Godnatt Englali!!!

    Jag borde oxå hoppas isäng... det är tufft att vara småbarns "förälder" beundrar dig Anja som är det på heltid! jag har ju bara en vecka kvar.... tror jag,,, vet inte när mamman kommer än ännu,,,, ?? idag har vi lekt i lekparken hela dagen så han var rätt trött

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.