• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

    Anja: Nice... vi ser fram emot när du kikar in sedan. Jag lär bli långvarig här ikväll... haha! Som alltid på lördagskvällarna.

    Snitte: Ingen fara, men vi håller alla tummar som sagt! Det kanske inte alls är så farligt, men man målar ju alltid upp värsta scenariot tyvärr.

    Åh... det här med bröllopsresam går inge bra. Vet inte vart vi vill riktigt och tja... när vi väl hittar något så är det då f-n redan fullbokat! Gahh! Blir tokig!

  • Bellanote

    vi har beslutat för att ta sista minuten ev så ska vi avboka bröllops natten och istället be blivande svärfar att göra i ordning i deras spa avdelning med jacuzzi och bara slappa med lite ost korv och kex och varann så klart.

  • Englali

    Ok, jag det låter ju inte så dumt.

    Jag är dock personligen lite sådär till sista minuten. Vi vill ju till Thailand eller Bali i nov skiftet dec. Så det blir ju ett tag efter vårat bröllop.
    Någon bröllopsnatt har vi inte bestämt ännu. Bor nog ev hemma för att sedan åka till Skagen eller liknanade i några dagar precis efter bröllopet, som en liten mini-bröllopsresa.

    Vart vill ni åka då och när?

  • Snitte- 5/7-2008

    ja usch för väntan... det måste ju vara det värsta....att inte veta och så...

    Bellanote: ja, men har de jacuzzi och och så så blir det ju jätte bra!!!!

    englali: åh vad svårt med resan..... vad vill ni få ut av den? sol och bad? utflykter och spänning? romatik och mys?? du kanske kommer vara gravid oxå ju.... lova att du berättar i denna tråden när du plussar sen när vi väl försöker!!!!!!
    Vill gärna försöka nu,,, men läser en massa på familjeliv som skrämmer mig om förlossnignar och sånt.,...

  • Bellanote

    vi vill åka på semestern de tre veckorna där någon av dem.. vart vet vi inte utan det blir som en suprice.. jag har bara varit i turkiet en gång så det kvittar lixom, fästmannen har varit i de flesta så han kvittar det med. helst vill han till portugal men det är så dyrt dit så det blir det nog inte.. hans far hade lägenhet där innan så då var de ju där varje sommar.

  • Bellanote

    ja de har ett litet hus typ som en gammal dräng stuga som de har en relax avdelning med jacuzzi bastu och vilo stolar och duscha och så jätte mysigt är det. och då är det ju verkligen bara att kliva ner och vila sen.. men var vi vill sova ja det får la bli där ute hos dem med.. be dem ställa dit en husvagn kanske vi förlovade ju oss i en..

  • Englali

    Jag har varit endel förut så jag hade gärna sett något nytt, men Andreas vill så gärna dit och jag känner att det kan jag mkt väl tänka mig för hans skull.
    Kanske blir sista långa resan vi kan göra "ensamma" på bra länge ju, där för vill vi ha en härlig sol o badresa med möjlighet till att se en hel del och det tycker jag Thailand erbjuder för våran del.

    Snitte: Haha, ja. Är ju gärna därför vi vill ha resan på denna sidan jul. Men man vet aldrig, det kan ju ta hur lång tid som helst innan man plussar eller så går det jättesnabbt
    Jag berättar, självklart!
    Ska ni försöka efter bröllopet också?
    Vad är det som skrämmer dig med förlossningen? Jag har en enorm sjukhus och blod skräck. Allt som har med kroppen att göra, så jag ser fram emot en förlossning med stor förskräckelse, men jag försöker tänka att det är ju såååå många varje dag som föder barn så vad tusan skulle inte jag också klara det!?! Och alla mina vänner som fått barn och varit oroliga innan säger att när du väl burit på magen i 9 månader så vill du verkligen bli av med den och därmed blir förlossningen inte ett så stort orosmonent, ju närmare man kommer liksom...

    Oj va långt det blev nu då

  • Snitte- 5/7-2008

    ja men absolut! thailand har väl allt!!

    ja... vill egentligen prova innan men ska nog inte riskera illamående på bröllopet.. vore väääldigt kul om vi kunde pricka in en liten baby på smekmånaden... vi åker nästan direkt efter bröllopet

    Hehe vad bra då kan vi vara lite förskräckta tillsammans!... vet inte men det är väl det att det ska göra såååå himla ont, att man ska spricka och inte kunna gå på toaletten på flera dagar... gå och blöda och ha asont i flera veckor efter förlossningen osv.....

    krånglar bt för er med nu eller är det bara mig? får logga ur och in tusen grr innan jag kan skriva...

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.