• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    trist att bli besviken... Knepet är väl att inte ha några förväntningar alls men hur lätt är det?

  • Anja 19 juli 2008

    Steffis

    tack Självklart ska jag lägga ut mer bilder från min klippbok. Lita på det, haha... Du kommer önska du inte bad om det *asg*

  • Hedebris

    hittade lite stämplar på internet. men jag vet inte riktigt vad jag ska använda för färg till stämplarna.

    någon som har något tips. behöver en täckande guldfärg

  • 20080614

    Hedebris: Det beror lite hur du menar med täckande. Om du tittar på stämpeln jag har på mina inbjudningskort så är det ju heltäckande och lite glänsande, det står ut lite från pappret. Jag har emblossat, dvs först stämplat och sen hält på ett emblossingpulver som då fastnar där det är stämplat. Det här värmer man sen så det smälter. Kanske något du hört talas om? Annars tror jag (obs tror ) att alla stämplar blir matta.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej

    Bellanote: jättefina kort! snyggt med fickan i en annan färg oxå ju!

    Anja: åh jag vill oxå! har lixom pumpkin en pärm med allt men ska ta tag i det någon gång.... är rätt mycket kladd och klistrat lite slarvigt och så... Men din var jättefin!!!

    englali: åh vad synd att det inte var något bra hus!
    Vi fick hem våra husbyggar kataloger igår så vi satt och kikade och kikade... det förvånar mig att det är så många hus som har kök och vardagsrum ihop... vem vill ha det? visst snyggt med öppna ytor men hur kul är det att alla gäster ser rakt in i köket hela tiden med disk och så... nääää

  • Bellanote

    tack alla för beröm för korten, glad jag blir..

    bröllops boken ska ligga framme hela kvällen så från det att man kommer til fest stället så får det börjas skriva i den.. men korten tas direkt typ med bål glaset i näven. eller så får man helt enkelt skriva i en vanlin gästbok och lycka till eller så.. får se hur vi gör..

    var hos en till guldsmed idag och kollade priser är nog bäste priset hittills men ska ringa på måndag och få pris med eget guld nu kunde han säga vad det kostade med nytt guld. plus att jag gicj upp till 0,12 karat från 0,10 som jag har frågat på de andra ställena om men var endå billigare..

  • Englali

    Snitte: Ska ni bygga eller? Vi är ju lite inne på den vägen också...
    Var hemma hos min kollega igår kväll, en 150 kvm nybyggd enplans funiksvilla med ryggåstak, öppna ytor... ja... allt!! Precis så om vi vill ha det. Jag blev bara sååå avundsjuk!
    Kändes rätt pissigt att gå o kolla på vårat tilltänkta ruckel idag
    Men så är det pengabiten, vet inte om jag är beredd att lägga så mkt pengar varje månad som det blir på ett nybygge... *suckar*
    För övrigt så gilar jag ju den där öppna planlösningen, det går att planera rätt bra ändå så man slipper se rakt in i disken
    Vill inte har för instängt och många smårum utan stora öppna sociala ytor.

  • Snitte- 5/7-2008

    Bellanote: skönt att du hittat någon med bra pris! det är ju det som så bra när man jämför många,,,, hu att slänga ihop sitt bröllop på någon månad eller 2 som vissa gör,,,, gaaah!

    englali: jo, jag gillar oxå öppna ytor och det är det ju i de flesta husen men just det där med kök och vardagsrum ihop... hmn... nä jag vill ha någon slags avskärmning där emellan...

    Åh vad jobbigt att se kollegans hus om det var ett sånt som niiii viille ha...
    nä det blir ju lite pengar på nybygge men då får man ju precis som man vill

    vi vet inte.... blir inte än på några år... kan bo här i radhuset tills vi har 1 1/2 barn men seeen men hittar vi ett perfekt hus som redan är byggt så blir det ju det...

  • Pärlplattan II

    Nu har jag kollat på Bridezilla - det var bra, nu känner jag mig helt normal!!

    Utöver det har vi gått en lång, härlig promenad där jag hittade min vante som jag tappat häromdagen! Så bra med snälla människor. Inpsirerande att kolla på alla kort - jag hoppas få till något lika snyggt!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.