• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika

    Ja vad jag har förstått om du gräddar dem så att de är i princip färdiga så ska det bara vara att värma på dem ett litet tag innan du ska servera dem.

  • Nufsan

    Det är verkligen nyttigt att läsa det ni skriver, jag har redan börjat spräcka våran budget och vet inte vart jag ska dra ner på.

    Nu har vi bokat lokal 500 kr (jättebilligt) och porslin och allt vad som behövs 1650 kr, den summan hade jag totalt glömt bort när jag kalkylerade från början.

    Vi ska ha helstekt gris med potatissallad.

  • eveluscious

    nej jag är kvar var ute med hunden bara och nu ska jag till skolan! Kikar in och skriver sen!

  • malous

    Vi lagar maten själva, räknar på 6000-10 000 för mat til mellan 80 och 100 pers. Vi kan inte catera för vi vill ha persisk mat och det kan de inte i min lilla hemstad. Vi har trerätters (har ej räknat med tårta här).

    Vår lokal blev dyrare and vad vi trodde men den kostar 4000 (inga bestick el. dylikt inkluderade så vi kommer att köpa istället för att hyra för att sedan sälja eller hyra själva).

    The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:


    Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?
  • Sokkerkakan
    malous skrev 2008-02-13 12:55:05 följande:
    Vi lagar maten själva, räknar på 6000-10 000 för mat til mellan 80 och 100 pers. Vi kan inte catera för vi vill ha persisk mat och det kan de inte i min lilla hemstad. Vi har trerätters (har ej räknat med tårta här).Vår lokal blev dyrare and vad vi trodde men den kostar 4000 (inga bestick el. dylikt inkluderade så vi kommer att köpa istället för att hyra för att sedan sälja eller hyra själva).The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:
    ok.. vi kommer ha 70 gäster och tänkte också laga själva.. men jag tycker det är så svårt att beräkna vad det kommer kosta.. iaf om man ska ha buffé..
  • malous

    Ja, det är en av anledningarna till att vi inte ska ha buffé.


    Sokkerkakan skrev 2008-02-13 12:57:39 följande:
    ok.. vi kommer ha 70 gäster och tänkte också laga själva.. men jag tycker det är så svårt att beräkna vad det kommer kosta.. iaf om man ska ha buffé..
  • 2008-08-09

    The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:


    Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?
    Vi har inte riktigt bestämt än om det blir egengjord buffé eller caterad varmrätt. Men om vi gör maten själv hade vi räknat med ca 4000 kr för maten ungefär. Om vi caterar varmrätten kommer den att gå på ca 6000 kr.
    Jag är väl mer för buffén men min blivande tror att jag kommer att bli onödigt stressad av att maten ska göras av oss, så han är beredd att "spräcka" budgeten lite p g a det och istället catera maten.
    Om alla kommer blir vi ca 60 st med oss. Vår lokal kostar ca 2000 kr för 2 dygn (inkl allt porslin, bord m.m.)
    Slutliga budgeten vet vi ju inte riktigt, men vi räknar på 20 000 kr MEN kommer att spara ihop så vi har åtminstone 30 000 kr(bara som en livräddning OM det dyker upp något).
    Får vi då pengar över, finns det nog andra luckor att lägga dem i efter bröllopet!
  • Sokkerkakan

    2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:11:58 följande:


    The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:Vi har inte riktigt bestämt än om det blir egengjord buffé eller caterad varmrätt. Men om vi gör maten själv hade vi räknat med ca 4000 kr för maten ungefär. Om vi caterar varmrätten kommer den att gå på ca 6000 kr.Jag är väl mer för buffén men min blivande tror att jag kommer att bli onödigt stressad av att maten ska göras av oss, så han är beredd att "spräcka" budgeten lite p g a det och istället catera maten. Om alla kommer blir vi ca 60 st med oss. Vår lokal kostar ca 2000 kr för 2 dygn (inkl allt porslin, bord m.m.)Slutliga budgeten vet vi ju inte riktigt, men vi räknar på 20 000 kr MEN kommer att spara ihop så vi har åtminstone 30 000 kr(bara som en livräddning OM det dyker upp något).Får vi då pengar över, finns det nog andra luckor att lägga dem i efter bröllopet!
    Får jag fråga vart ni bor? Tyckte 2000 var billigt för lokal 2 dygn plus porslin..
  • 2008-08-09
    Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:06:36 följande:
    2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:11:58 följande:
    Får jag fråga vart ni bor? Tyckte 2000 var billigt för lokal 2 dygn plus porslin..
    Det är ett föreningshus mitt i jämtlands djupaste skogar!
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-